In principe via de jackinputs/outputs , en zo naar de versterker. Ik heb geen 220V in het board, maar alleen 9Vdc. Dus geen directe aarde, maar dus via de kabels naar de amp en die weer naar het geaarde stopcontact.
Printable View
In principe via de jackinputs/outputs , en zo naar de versterker. Ik heb geen 220V in het board, maar alleen 9Vdc. Dus geen directe aarde, maar dus via de kabels naar de amp en die weer naar het geaarde stopcontact.
Probeer eens door elk effect apart er volledig uit te halen, dan weet je tenminste of het van een effect komt, en zoja, het welke. Dan weet je al iets meer.
Tja alles los en een voor een toevoegen is de laatste optie die ik wil doen.
Ik ga vanavond eerst eens de behuizing direct aan de randaarde van het stopcontact verbinden. De brom is van zo'n (constant) niveau dat ik niet meer geloof dat het uit een effect komt.
In principe zijn er al vele effecten losgekoppeld geweest zonder resultaat.
't Enige dat enigszins hielp is een extra massadraadje bij de A/B switch.
Er zit nog wel wat brom in de effectenbak, maar het gros van de brom komt uit.....de versterker zelf! De versterker doet dit op standen vanaf ca. 1/3 volume. Dit was bij mijn weten voorheen niet het geval! Ik ga de bias eerst maar weer eens goed inregelen.
De brom werd nog eens versterkt door de Les Paul P90 (had ik kunnen weten), met een Fender Tele was het al een heel stuk minder.
Om nu de effectenbak eens aan de tand te voelen op een ander amp neem ik het morgen mee naar de repetitieruimte en op verschillende amps aan te sluiten. Kijken hoeveel brom er nu echt uitkomt.
De effecten zijn trouwens erg lekker op volume! Ik denk dat de buren blij met me waren
- De Germanium Fuzz van musikding klinkt super
- De treblebooster geeft solo's extra feedback/harmonics erg cool :cooler:
- De Compressor werkt ook weer naar behoren, ik had het kleine ledje vervangen door een grote (5mm), maar vervolgens brande deze minder intens en werkte de compressor niet geheel juist. De led loopt nu via de switch en niet meer via het board, probleem opgelost.
- De H20 staat ingesteld op een subtiele echo die prima klinkt als reverb. De chorus is sowieso goed van de H20.
- De cleanbooster zit in de fx loop en kleurt dus niet de gain oid maar brengt gewoon het gehele signaal een volume-tje hoger.
- tja de A/B switch....switched
- de footswitches van de amp werken ook goed.
Nu nog op zoek naar een nieuwe phaser.
(Ik ga Valoosj en ponq, maar eens benaderen voor een Ross Phaser pcb.... :satisfie: )
Hehe, ik heb de Ross Phaser deze week nog maar afgewerkt. Vanavond als ik tijd heb maak ik er wel een filmpje van.
Hier alvast een plaatje ;)
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01664.jpg
Ben benieuwd naar 't filmpje!
Morgen zal ik snel iets opnemen, vandaag echt veel te lang gewerkt en nu is het te laat om nog lawaai te maken. Maar t komt eraan.
Filmpje staat in mn topic Iwan.
UPDATE omtrent de brom:
Gisteren het apparaat maar eens meegenomen naar de repetitie en aangesloten op een Fender Amp aldaar.....totaal geen brom ruis of wat dan ook!
Was wel een K$%&#@t Fender amp, clean was wel te hachelen maar het drivekanaal was echt bagger, maar dit terzijde.
Probleem zit 'm dus helaas in de Madamp...
Vervolg:
- Madamp op verschillende geaarde contacten proberen
- Bias controleren
- controleren op losse massaverbindingen/solderingen??
Wel vreemd voorheen had ik dit probleem nl niet met de Madamp.
EDIT:
Zal vanavond eens hier naar kijken, heb geen geluidskaart op 't werk....zuchtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Grrrrrr#$%Klo@@#$%#te#@ku@#&t
Ik snap er niets meer van!!!! Klinkt dit desperate of niet...
Pedalenbak werkte gisteren prima tijdens de repetitie op een andere versterker. Probleem zit dus in de amp. Deze heb ik vanavond helemaal doorgemeten, voltages gecontroleerd, massapunten gecontroleerd, solderingen, elco's en bedrading gecontroleerd. Alles is goed volgens de Madamp handleiding, maar nog steeds brom (humm). Voorheen deed ie het gewoon goed.
Zelfs met de gitaar direct in de amp en het volume staat uit is er al humm. Met de pedalenbak aangesloten wordt dit zelfs erger. Nog op een andere geaarde groep geprobeerd maar zonder succes. Ik ben een beetje radeloos aan het worden, zeker omdat ik de amp vrijdag a.s. nodig heb voor een grote gig (ca.400man ).
Ik ga nu naarstig op zoek naar een backup amp, want om nu 400 man te trakteren op een berg humm lijkt me ook niet zo...
Heeft iemand nog suggesties?????? (of een buizenamp te leen voor a.s. vrijdag en wonende in de buurt van Castricum?)