Hoe is de clean van een diezel eigenlijk?
Printable View
Hoe is de clean van een diezel eigenlijk?
Net een kleurenpalet! Heerlijke collectie :mmmm:
En ik krijg al bijna spijt dat ik die Junior niet gekocht heb... Hoe speelt die, in vergelijking met de horizon?
Ja, bij de rockerverb. Die is aangesloten op de Marshall 1960. En die Marshall klinkt pas goed als je head behoorlijk staat te blazen. Bij lagere tot middelluide volumes klinkt hij heel erg rommelig, en die Maximizer helpt dat wat op te helderen. Ik zet die uiteraard niet volle bak ook he. Net voorbij 12u.
Heerlijk :cooler:
Lekker sparkelend Hifi clean (fender-ish)
Een stuk beter. Jammer voor die Horizon eigenlijk, want het is ook wel een heel lekere gitaar, maar die Junior (1989 volgens de verkoper) is echt waanzinnig. Ik vond hem al wel lekker aanvoelen bij de verkoop, maar thuis nog eens mooi afgesteld, nut wat bijgeveild, actie wat aangepast, nieuwe snaren erop, intonatie van de G snaar wat bijgesteld, ...
Resultaat: top gitaar. Speelt en klinkt even lekker als mijn soloist, en het heeft me maar 500 EUR gekost met case erbij. De Horizon valt qua bespeelbaarheid goed mee, al hou ik niet van de klank. Ik moet die brugpup eens checken want die klinkt niet zoals een JB zou moeten. Kheb de indruk dat hij constant in split stand staat. Ook het profiel van de hals vind ik persoonlijk minder comfortabel dan de soloist en de junior (wel nog steeds zeer goed hoor, maar minder dan die twee). En de knoppen voelen ook cheap aan (switch).
I see. Klinkt interessant! 't Is maar dat er bitter weinig info over die juniors te vinden is. Welke brug heeft deze trouwens, licensed? En bolt-on vermoed ik, speelt dat niet minder 'soepel' dan de horizon dan?
Mocht je op een dag toch niet meer op dat paars kunnen kijken... :soinnocent: Die witte was ook prachtig, maar ik heb er geen idee van waar die naartoe is.
Ja licensed trem, maar hij staat goed geblokkeerd. Is dus zo goed als hard tail.
Ook ja voor de bolt on. Maar neen voor minder soepel spelen. Upper fret access is net alsof bij de horizon. tis geen high heel neckjoint he. hij loopt schuin af.
En die witte zit nu bij iemand anders van gearspot.
Ooh, wist niet dat de brug geblokkeerd was. Al weet ik niet of ik dat nu positief of negatief moet vinden. Mijn Dean had ook een licensed floyd, en echt verliefd was ik niet op dat ding.
Nuja ik zie het wel, als er ooit nog es eentje op de markt komt. Jij alvast veel plezier gewenst met dit prachtding :)
ehm, ja een gewone ouderwetse standard, voordat ze hem gingen veranderen zoals ze nu zijn. is wel uit 2008, maart ergens geloof ik.
met zwarte plastics erop vinden veel mensen lelijk, maar ik vind het toch wel erg vet staan. er zit ook een p90 element in de neck voor iets meer grom. een humbucker vind ik te donker en glad klinken, p90 iets rauwer.
de squier strat is ook een hele goede gitaar, heb al aantal fenders gehad, maar deze is altijd gebleven..! heb ooit een fender strat plus gehad, speelde iets beter, maar klonk minder lekker (lace sensor pickups enzo)
de fender twin staat beetje stof te happen sinds ik de orange heb, aangezien daar ook een best goede clean opzit (niet zo goed als de twin, maar toch)
Ik heb ook al lang zitten denken aan een P90 in de hals(is er nog niet van gekomen). Ik vind het een geweldige combinatie zwart en goud! Ik heb een goldtop standard van 2007. Echt raar een hals met heerlijke flame. Heeft de jouwe ook een flame? Ik heb de 2008 standard getest maar ik vond hem vele malen minder...