Hey Guitar Joe, mooi board! vraagje: heb je die multikabel zelf gemaakt of ergens laten maken? En wat loopt er allemaal doorheen?
Printable View
Hey Guitar Joe, mooi board! vraagje: heb je die multikabel zelf gemaakt of ergens laten maken? En wat loopt er allemaal doorheen?
Leuk boardje, wat zit er allemaal in je rack? Hoe bevalt de CrunchBox je?
Heb ik, maar die is niet hoog genoeg (en ook niet diep genoeg.....). Bovendien kan de klep er niet af. Dus ik zou zoveel aan dat ding moeten klussen om het allemaal passend te krijgen dat ik liever een goede case laat bouwen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
vulvie
waarom heb ik nog geen foto van jou plank gezien?
De rack zelf is vrij beperkt. Enkel een wireless van Sennheiser en een G-Major.
Ik heb nog een unit vrijgelaten voor later eventueel een uitbreiding, maar momenteel heb ik voldoende aan de G-major voor wat reverb, delay en chorus.
De multikabel heb ik zelf gemaakt, er loopt een afgeschermde 230v door met powercons, 2x mogami gitaarkabel (om van de wireless naar mijn board en terug) en een XLR kabel voor de midi. deze kabels heb ik dan gesleeved tot een multikabel en afgewerkt met krimpsleeves en neutrick connectors. Oerdegelijk dus voor on- the-road. Eerst wou ik alles met een multistekker maken, maar als er dan wat aan je kabels scheelt tijdens een gig, zit je wel met problemen. Als nu mijn multikabel zou sneuvelen kan ik alles vervangen door gewone gitaarkabels of XLR kabels.
http://music.wilmsonline.com/DSCN0121.jpg
http://music.wilmsonline.com/DSCN0124.jpg
http://music.wilmsonline.com/DSCN0123-1.jpg
http://music.wilmsonline.com/DSCN0133-1.jpg
De case heb ik ook zelfgebouwd, ik vind het handig alles in 1 kist te hebben. enkele schuifjes voor materiaal (snaren, mics, gereedschap, ...). In de deksels van de kist zit een vals luik waar de multikabel en nog enkele andere kabels zitten.
Het enige waar ik nog een case voor moet maken is voor mijn cabinet (4x12 marshall classic) die hier mooi onder past. Als ik nog eens wat tijd heb...
De crunchbox vind ik zeer goed. Eigenlijk een van de beste pedalen die ik heb. eerst vond ik 'm wat te veel hoog hebben, te scherp, maar aan de binnenkant zit een trim pot waarmee je de sound wat kunt bijstellen en nu klinkt ie perfect.
waar heb je de spullen vandaan voor 't maken van die multikabel? Hoe gaat 't ongeveer in z'n werk?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guitar Joe
Deftig spul joe!!!
jaloersiteit :D
Is dit niks voor je Vulv? Ook gewoon met hardcase:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
http://www.pedaltrain.com/pt/img/new/ptprotop.jpg
En die gaat hier in:
http://www.pedaltrain.com/pt/img/new/procase1.jpg
De pedaltrain pro dus. En volgens mij is dit nog niet eens de grootste. Ik heb de iets wat kleinere versie, maar dan met tas en daar krijg ik al zo'n 10 pedalen op inclusief een Crybaby als ik het een beetje logisch erop plak.
Yep... Dat is de grootste, de pedaltrain pro met flightcase... Die case is een joekel!
Zelfs dan houd ik pedalen over... Dus ik ben heel langzaam al weer aan het kijken naar een looper voor het pré deel van de effectloop (met ips en filter pro) voor een aantal pedalen die niet veranderd hoeven te worden qua instelling (alleen aan en uitzetten in de loop) en een kleiner pedalboard (met rs10)...
Blijf bezig....
Harm
drap,
hou je er wel rekening mee dat dat ding bijna 280 euro is?
De kabels en connectors kan je in de betere electro zaak krijgen. Voor de sleeves kan je hier eens kijkenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
http://www.krimpkous.com/bspet.htm
De Sleeve is eigenlijk een lange huls (in verschillende diktematen,afhankelijk van hoeveel kabels er door moeten) waar je de kabels doortrekt die je er in wil hebben. daarna zet je de uiteinden van de sleeve vast met een stuk krimpkous en zet je de connectors aan de uiteinden van de sleeve.
Die sleeves zijn speciaal gemaakt hiervoor. wanneer er een trekspanning op de sleeve komt (als er iemand aan de multikabel trekt) dan stropt deze dicht en komen de kabels extra vast te zitten zodat deze die er in zitten niet belast worden.
Ik heb al voor verschillende kennissen muzikanten op deze manier multikabels gemaakt, en is niet zo moeilijk eenmaal je het wat doorhebt.
Natuurlijk moet je wel rekenen als je van alles goed materiaal neemt (mogami, neutrik, ..) dan tellen de $$ snel op...
Yep, maar uiteindelijk altijd nog goedkoper dan een kapotte Pedaltone bijv. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
moet je deze krimkousen ook verhitten om ze te doen krimpen? of werkt dit op een andere manier?Citaat:
Neen, het is een soort van nylon of zo, en zodanig geweven dat het wat rekbaar is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Je moet een dikte nemen waar je kabels net doorgaan (ik denk dat er bij mij nog één gitaarkabel bij zou kunnen).
het zit dus niet echt spannend om de kabels dan? en enkel aan de uiteinden worden de kabels tegengehouden dat ze niet verschuiven in de kous?
Ja toch wel, het zit voldoende strak rond de kabels om aan te voelen als een degelijke multikabel. de kabels zitten er niet los in want je kan ze niet individueel bewegen.Citaat:
Inderdaad , enkel de uiteinden worden vastgemaakt met een stuk krimpkous van een cm of 10 (ook tegen uitrafelen van de uiteinden van de sleeve). Het is wel zo dat de kabels echt vastzitten. Je zou ze er niet zomaar uit kunnen trekken, ook niet zonder de krimpkous, omdat de sleeve dichtstropt van het moment dat er iet of wat trekkracht op komt.
Als je de kabels er in stopt ben je toch wel even bezig omdat je stukje per stukje er moet over trekken.
Je hebt toch ook stroom door die kabel lopen? Geeft dat geen problemen?Citaat:
Maandag grootse update!!
Grotere rockcase (80 cm, 20 cm groter dus)
akai headrush erbij :)
life's good
en ik moet zo 5m doen... aye caramba!Citaat:
wat moet je dan doen als er een kabel aan vervanging toe is? kan je die er nog zo maar alleen uithalen, en een nieuwe inflansen? of moet je het ganse ding losmaken dan
Troost je, mijn multikabel is 10 Meter. Als er een kabel aan vervanging toe is haal je gewoon de krimpkousen weg, en kan je de kabels er terug uit prutsen. Het is me nog wel niet gelukt om 1 kabel er uit te halen of in te stoppen. enkel de volledige bundel tegelijk. Hangt ook van het materiaal van de kabel af. Maar een goed geisoleerde rubberen kabel glijd niet echt goed ;-)Citaat:
hopen dus dat het niet gauw nodig is :D anders zal het alles opnieuw vervangen worden. ik heb hier al zoveel sites ontdekt in deze thread dat ik binnenkort toch mijn profi pedalenbord zelf kan maken. enkel de stroomvoorziening zal ik laten maken. nogal veel problemen gehad met het vertakken van mijn adaptertjes...
die krimpkous, die wordt nauwer en aansluitend op de kabels door ze uit te trekken vermoed ik? hoe kom je dan aan de verhoudingen als je resultaat bv 5m moet zijn, moet je dan in losse toestand iets van 3m ofzo kopen? of weten ze je dat te vertellen op die site?
Zo nu kappuh over krimpkousjes!!!
http://eduweb.hhs.nl/~60268/bla.jpg
grotere rockcase + akai headrush zijn binnen!!!
Nu ff gitaar scoren, daarna deftige kabels en dan kan het pedaalgassen weer verder...
edit:
alles ligt een beetje sloridg (was nog naar ifjne indeling aant zoeken)
en onder de gitaar ligt de tuner
Heb je dat rooie pedaal bij een happy meal?
neeh van javaca overgenomen
Hoe bevalt die Head Rush dan?
Zo'n gitaarleraar wil ik ook die stickers op je gitaar plakt als je goed je best had gedaan... deed mijn juf ook altijd vroeger...
die headrush is heerlijk! kan gelijk 2e gitarist uit me band trappe nu ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
De delay erin is ook lekker! Alleen dit is mijn 2e exemplaar, bij de eerste was na 5 minuten de rechter schakelaar kapot... nie handig!!
@nocki,
zucht
Nocki, ik zie dat je je byoc pedalen weg doet, jammer dat ze niet aan je eisen voldoen.
Sander de Gier vertelde ooit dat hij van alle byoc's uiteindelijk graag werkende exemplaren zou willen hebben als demo in de zaak. Mss wil hij de jouwe wel overnemen.
Succes met je zoektocht!
Hoi Peter,
De BYOC pedalen voldoen wel zeker aan mn eisen en wensen. sterker nog eigenlijk hoeven ze niet weg. maar ze moesten even weg ivm de aanschaf van een nieuwe basgitaar. Ik denk dat ik de financiering daarvoor bijna rond heb dus eigenlijk kan de ad weg.
De BYOC pedalen zijn super en kan ze iedereen aanraden.
Nocki
Gewoon zelf samenstellen en bouwen :) iets meer werk maar scheelt een hoop geld
Mooie kist hoor robert! :cooler:
dankuuuu!!!
Die headrush he, hoeveel seconden looped dat ding? En de delay's, is er veel uit te halen? Is die een beetje veelzijdig?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Waar heb jij 'em vandaan? Hij werd toch goedkoop in Duitsland verkocht ofzo?
Heb 'm zelf bij feedback vandaan :)
de delay zelf is goed, enige nadeel is dat hij niet over z'n kop kan gaan zoals meeste delays (feedback voluit, noot aanslaan en met speed kloten)...
Als je de speed verandert stopt ie even en dan gaat ie weer verder
Qua veelzijdigheid zit het goed, gebruik 'm nu meer als looper dan delay (heb daarnaast ook een dd3 liggen zoals je ziet), had 'm gekocht als 2e delay :P
looptijd:
Delay: 23.8 seconds
Tape Echo: 5.9 seconds
Looping:
Normal : 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub
Extend: 35.6 seconds, 17.8 seconds overdub
genoeg dus :)
Wat voor distiortion gebruiken jullie?
want ik ben op zoek naar een mooie,warme distorton..
Eh... ik zou zo zeggen, neem het topic eens door voor men 400 merken begint te brullen met allemaal een eigen voorkeur :roll:
pro co rat natuurlijk...
Ik gebruik geen overdrives.
wel probeer ik altijd mn versterker wat te oversturen zodat ik een overstuurd geluid krijg. (mesa dual recto roadster)
Hihi :)
Worden er geen leuke plaatjes meer gepost :o
hugo