Een MetalZone met de TX2301-A mod, oftewel de "analoge Brad" mod natuurlijk.
Printable View
Een MetalZone met de TX2301-A mod, oftewel de "analoge Brad" mod natuurlijk.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=2
En deze:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=1
Ik weet niet wat ze nieuw kostten destijds, maar ik meen iets van 1500?
Ik dacht dat ze destijds ergens rond de €2100,- of zoiets waren?
Zou de bon moeten opzoeken maar volgens mij irond de 150p
Leve de digitale bonnen per email. 1399 EUR incl BTW
Die Axe FX heeft al meerdere versies toch? Nieuwe versies is praktisch altijd killing voor de waarde van de oude versie. Of je het nu over digitale versterkers, auto's of bijvoorbeeld mijn ex Screamer (zwarte grill vs grijze grill). Gitaren en bepaalde (buizen)versterkers zijn daar een uitzondering op. Voor een toetsenist is het niet bijzonder om in een paar jaar een nieuwe Roland af te schrijven. De Kempers vallen nog mee, gaan nieuw voor 1700 en gebruikt voor 1200 (de non-powerd versies dan). Dat is niet heel anders dan de afschrijving op een moderne gitaar. Maar mocht daar ooit een nieuwe editie komen (Kemper hint er niet op dat te doen, eerder het tegenovergestelde omdat het niet mogelijk is nog veel verbetering te halen in profilen dat technisch toch weer iets anders is dan een toon digitaal opbouwen) zal dat ook gevolgen hebben voor de prijzen.
Digitale en fx units schrijven echt hard af.
Een gmajor 1 of 2 heb je al voor onder de 200 tweedehands, dus als de mijne ooit de geest geeft, al 15 jaar in gebruik, dan weet ik het wel...
O, dat valt nog redelijk mee dan.
Ik weet niet waarom ik een veel hogere prijs in mijn hoofd heb dan; ik ben in 2012 er redelijk serieus mee bezig geweest om óf Axe FX óf iets anders te kopen.
Hmm, nu ik er over nadenk, ik denk dat ik ik prijs van de Axe FX destijds + de MFC101 controller in mijn hoofd heb of zo.
Ik heb de Standard he. Daarna kwam nog de Ultra. En relatief recentelijk de II
Het is de Samsung van het gitaarspul als je het mij vraagt.
Kemper sinds 2012 en die koop je nog steeds zoals toen. Axe fx geintroduceerd in 2010 (of zo?), en na die standard had je de ultra, de 2, de 2 mark 2, en nu de 2 xl+.
Ach wat variatie maakt t uit? Feit is dat ze beestachtige apparatuur maken.
Variatie? Oplichting bijna.
Binnen 2 jaar ben je 3 versies verder.
Nee, da's niet zo mijn ding.
Ach, ze breiden gewoon de amp sims uit en het apparaat moet ook niet te compleet en te goed zijn anders kost het omzet. Commercie...
Commercie is niet per se oplichting. Maar goed. Whatever :)
Ik snap ook wel dat het bedrijfsbelang is en blabla, maar dat wil niet zeggen dat ik mij daar volledig in kan vinden.
Het ís ook geen oplichting; je krijgt wat je koopt zeg maar, maar uiteindelijk ben ik niet zo van het kopen van apparaten waar in 2 jaar al 3 versies overheen zijn geweest; maakt het concept niet zo geloofwaardig voor mijn gevoel.
Maar ik snap wel dat Fusion dat anders ziet, want Ibanez en Fractal zijn heilig ;)
Eens, maar sta je daar echt bij stil als je het bij gigs gaat gebruiken?
Ik niet, wat rot mij het nou als een pedalen of ampbouwer een nieuwe serie bouwt?
Ik kijk naar m'n sound en wat past bij de muziekstijl. Daarmee werk ik en dan kunnen er 100 series uitkomen maar dan koop ik het niet.
Ligt eraan wát er verandert inderdaad, maar het komt gewoon weinig doordacht over.
"we zijn nog niet klaar, maar we flikkeren het ding toch maar vast op de markt, en dan zien we daarna nog wel wat we doen".
Zie Samsung en alle andere telefoonfabrikanten.
Mij kan het verder ook niet bommen, maar voordat ik nu €2500,- voor een Axe FX 2 met-het-hele-alfabet-erachteraan uitgeef, zou ik nog zéker in overweging nemen om nog even te wachten, aangezien er binnen een jaar (bij wijze van) een 3 uitkomt.
Natuurlijk, als je zo redeneert koop je ook nooit een nieuwe PC, maar goed, ik geef ook geen €2500,- uit voor een PC.
Dan kan je blijven uitstellen.
Als je een apparaat nodig hebt koop je het op dat moment. Anders koop je nooit iets.
Maar bedrijven moeten zorgen voor omzet dus wordt er een eerste variant op de markt gebracht en daarna meer series om te blijven bestaan. Ze gooien nooit in 1x alles op de markt, want dan kan je je bedrijf binnen een jaar opdoeken.
Ik heb maar zelden iets "nodig".
Deels klopt dat.
Maar kijk naar Kemper, die wel al 5 jaar met hetzelfde hardwareplatform kan doen.
Kijk naar Eventide, waarvan de Eclipse al 20 jaar bestaat of zo, en die nog steeds beter is dan de effecten in de Axe FX.
Kijk naar waar bijvoorbeeld Eventide H3000 tweedehands nog voor weggaat.
Het kan dus wel degelijk anders dan gewoon ieder jaar met een nieuw hardwareplatform op de proppen komen, en persoonlijk vind ik dat gewoon charmanter dan op zijn telefoons. Mag dat?
Nee!!!+ dat mag niet!!!!
Oh, jammer...nou, dan ga ik er direct een bestellen :)
Tuurlijk mag dat.
Misschien heeft Kemper een bredere range van producten dan Axe Fx, waardoor ze niet constant met wat nieuws moeten komen.
Maar ben totaal niet gevoelig voor nieuwe effecten of amps.
Call me stupid en conservatief. 😉
Tja, de wet van de geplande veroudering... In de jaren 20 van de vorige eeuw hebben producenten van gloeilampen al afspraken gemaakt over het maximaal aantal branduren, in de jaren 60 werd de consument (ook nog met enig succes) aangepraat dat je ieder jaar een nieuwe auto in een trendkleur moest kopen en bij IKEA adverteren ze dat je je (nog prima) bankstel bij het grofvuil kan zetten puur omdat het niet duur is om een nieuwe te kopen. Dat is dus allemaal niet voorbehouden aan telefoons of specifiek Samsung. Juist bij Apple liggen er rijen dik voor de deur als er een nieuw telefoontje uitkomt met een paar megahertz meer om alsvolgt in hetzelfde tempo te gaan whatsappen met dat hippe telefoontje. Het is de huidige realiteit. Waarom dat bij Fractal dan ineens een probleem zou moeten zijn en bij een telefoontje van € 909,- (die i.t.t. de eerste Axe FX ook nog eens daadwerkelijk gebrekkig wordt naar een jaar of 2 max 3) niet is voor mij niet echt logisch.
Ook bij telefoons irriteer ik me daar aan.
Maar da's mijn probleem.
Commercieel gezien zou ik willen dat klanten zo in de rij zouden staan voor onze machines als dat ze in de rij staan voor de nieuwste apple :)
Maar dat ligt aan de branche waarin je werkt😉
Machines worden rationeel gekocht en mode dingen als iPhones puur op emotie.
Maar ik wist niet dat de axe-fx units na een jaar of 3 haperden? Dus eigenlijk moet je ze niet 2e hands willen kopen?
Wie zegt dat ze haperen? Die van mij doet t overigens nog prima.
Ik las in DaVinci's relaas dat de axe fx juist niet hapert, in tegenstelling tot de telefoontjes?
Dat dus.
Begrijpend lezen is een keuze ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leuk ontwerp. Humbucker in de brug + P90 in de neck lijkt me een fijne combi :)
Een soort Tele Mustang met humbucker & P90 ?
Oh ja, die P90 kan van mij zelfs gestolen worden. Dat zou deze gitaar pas echt perfect maken.:D
Ben toch wel de ongekroonde P90 ofwel hier. En de combi P90 in de neck en een heel mooie humbucker in de brugposistie zat inde voortreffelijke Yamaha 611 (als ik me niet vergis). Die ik voor een absolute fooi aan een mede GN-er heb gelaten omdat zij er vreselijk blij mee was. En dat omdat ik me stierlijk stond te vervelen bij zoveel perfectie.
Ik ben nog door Uke (herinnert u zich deze nog nog nog?) gemaild of ik van de pot gerukt was. Het antwoord daarop? Was JA natuurlijk.
Wat ik maar probeer te zeggen:
Specificeer wat voor een P90 en wat voor een humbucker in wat voor eeen gitaar.......
@brum
Je zou zou tadeloos verliefd op een goeie P90 kunnenworden. Je hebt echt geeeeeen idee.
@tuup
P90's in een mustang??? Lijkt me een vreselijk leuk idee. F rans fluistersnoepie erbij?
Don't get me started......
Vriendelijke groet, Gus
Wordt verkocht Gus, Mustang met P90, voor een Frans zuchtmeisje zal je er één over de grens moeten kopen, maar dat is geen beer op de weg voor jou toch ? :)
En nu heb ik, geïnspireerd door de nieuwe gitaar van allochthomas, gas voor dit:
https://static.bax-shop.nl/image/pro...en%20front.JPG
Excuseert u mij nu? Ik ga ff in een hoek zitten tot de GAS over is :D
Is het ook! Mijn laatste aanwinst op de NGD 2017 was een Bo~El S-03 CatEye in tobaccoburst (dus met push-pull tone-pot). Staat sinds die tijd als first-to-grab gitaar in de woonkamer. Wordt rechtstreeks op een oude VibroChamp gebruikt, of over een modeller met FRFR monitoren, of als input voor een synth-vocoder, dat werkt allemaal even lekker. Hoge verhouding sound vs. cm3/kg, een bouwkwaliteit om van te smullen, en het speelt bijna vanzelf.
De eerste gitaar waar ik de tremolo-pook op heb laten zitten... :???: ja echt.
Dankjewel HB en GWV voor het genezen van mijn gitaren-GAS. :cheerup:
http://www.bo-el.com/wp-content/uplo...t-540x1260.jpg
Gas voor een Indiaas Harmonium.
https://static1.squarespace.com/stat...p1_52_5d_g.jpg