wat nodig is om er een goeie sound uit te krijgen, zonder dat ie clinisch en scherp klinkt. mn treble maar eens helemaal dicht gooien
Printable View
wat nodig is om er een goeie sound uit te krijgen, zonder dat ie clinisch en scherp klinkt. mn treble maar eens helemaal dicht gooien
altijd een goed idee bij ENGL... die treble dicht.
H.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
niet alleen bij engl!
Ja nou... Op de jamsessie waar ik wel eens kom staan 2 dezelfde combotjes van ENG. Bij de ene is het geluid niet meer te pruimen als je de treble voor bij 2 draait terwijl de andere juist met de treble op 6-7 een mooie toon heeft. Het zijn niet mijn versterkers dus waar het aan ligt weet ik niet, maar wat ik nog wel weet is dat de standaard ENGL buizen in mijn savage 11 jaar geleden dramatisch slecht waren... Misschien dat daar nog iets te verbeteren valt.
en wat raad je daarvoor aan? ik heb nog nooit buizen in mijn amp vervangen. Ik lees ook vaak over bias, heeft daar wel iets mee te maken zeker.
Of kan ik gewoon best even naar de muziekwinkel ermee om alles te regelen?
Het grote probleem aan mijn amp is dat ie altijd schel klinkt, DE sound die ik zoek, heb ik gevonden op de Brunetti EVO bij Robert
de voorversterkerbuizen kan je zo vervangen, eindbuizen moet je even (laten) biassen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Het kan ook gewoon zijn dat ENGL niet je ding is natuurlijk. Als je al gevonden hebt wat je wilt dan zou ik daar ook maar gewoon voor gaan i.p.v. veel geld uitgeven aan nieuwe buizen en dan alsnog de Brunetti kopen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
http://i221.photobucket.com/albums/d...1/P1000689.jpg
hier is de mijne, hij werkt perfect, allen bedankt voor de tips en gegevens!
gr John
Yeah!!
Gutshots?? ;)
Sampletje van die OD over je Super Reverb? :cooler: