Zie, je hebt de volgorde FAQ niet gelezen.
Daarin staat dat 'tijdsgebaseerde' effecten na je drives moeten.
Staat gewoon in de eerste post.
Printable View
En staat dat niet 100% duidelijk uitgelegd in de sticky FAQ?
Edit: wat Nielsje zei.Citaat:
De korte versie:
Sommige fuzzes verdragen geen gebufferde pedalen vóór zich en moeten vooraan in de keten (fuzzface-achtigen, tonebenders, fuzzfactory).
Tuner liefst redelijk vooraan
Wah/filter/phaser
Compressor (moet ná de wah, beide ingeschakeld klinkt namelijk niet als de comp eerst komt. Kan wel evt. ná de drives als je 'm meer als solo boost wil gebruiken)
Drives/fuzzes
Achteraan, al dan niet in loop:
solo-boost
chorus
delay
reverb
tuurlijk nielsje ik heb veel van je post gelezen en ben absoluut blij met je antwoord, maar ik vond je wel erg fel uit de hoek kwam met je: Soms heb ik het idee dat mensen eerst maar vragen, voordat ze überhaupt zelf eens iets proberen.
vandaar dat ik zo reageer, misschien iets te fel, maar tis niet zo dat ik niks geprobeerd heb hoor meer iets dat ik me afvroeg.
Ach so, die opmerking is niet direct alleen naar jou bedoeld.
Als je er op gaat letten, zal je zien dat veel dezelfde vragen heel vaak worden gesteld. Het forum bevat veel informatie, maar soms lijkt het echt alsof mensen niet willen zoeken. Nou is de zoekfunctie hier niet de vriendelijkste (het is erger geweest), maar zelfs de FAQ's bevatten een bom aan info.
Gevolg van veel dezelfde vragen is dat mensen met veel kennis op een gegeven niet veel zin meer hebben om reacties te geven, waardoor relatieve 'newbies' antwoorden gaan geven. Dat is niet erg, maar veelal zijn het niet de beste adviezen. Zo kan ik mij nog goed heugen dat er een periode was waarin door een aantal mensen in elk amp-topic een Blackstar werd aangeraden..
hahaha ja je hebt gelijk. sorry
Je hoeft je naar mij toe niet te excuseren hoor, het is altijd lastig (in ieder geval voor mij) om op een forum geschreven tekst juist te interpreteren.
Succes met volgordes uitzoeken :)
Even een vraag.
ik heb hier nu:
MXR Badass Distortion
MXR Carbon Copy Delay
MXR Phase 90
MXR 6-band Equalizer
Turbo Tuner
Als ik mij goed ingelezen heb, is dit dan een goede volgorde?:
Gitaar -> Tuner -> Equalizer -> Phase 90 -> Badass Distorion -> Carbon Delay -> Amp
Ik zou die MXR's even omdraaien, verder perfect.
Boss DS1 - Danelectro frensh fries - danelectro Daddy o - Danelectra fab tone. De DS1 is er voor de killheiden lamme distortiongeluiden. De dadd o voor de overdrive en de fabtone om alles en iedereen weg te blazen. De auto wah is er alleen om als de fabtone en de Boss aanstaan (nauwelijks invloed de boss op de fabtone) je de heleboel ongeneerd hard kunt laten gillen.