Zo, nog ff de kabeltjes in een kabelstok en de boel in m'n flightcase stoppen en ik ben klaar...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a00c552c1c.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Printable View
Zo, nog ff de kabeltjes in een kabelstok en de boel in m'n flightcase stoppen en ik ben klaar...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a00c552c1c.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is geen zelfgemaakt pedalboard.
Heb je profijt van het 2-richtingsverkeer midi, bij gebruik van de Kemper met de FCB?
Huh geen idee... ik heb gelezen dat je dat ding met twee kabels moet aansluiten en ben van nature een erg onderdanig en gehoorzaam persoon.
Edit; maar het zou volgens jou dus ook met één kabel kunnen werken?
Dat ding stuurt signalen naar de Kemper, maar krijgt ook signaal terug. Bijvoorbeeld om met de lichtjes op het board aan te geven welke effecten al aanstaan in een preset en om te stemmen. Geen idee hoe midi werkt maar had voor mezelf een soort van beredeneerd dat omdat je een in en out hebt op beide apparaten die je zeg maar kruislings met elkaar verbindt het wel iets te maken had met een signaal van de FCB naar de Kemper (ga naar andere preset/pas volume aan/schakel effet in etc.) en een signaal terug (dit/dat staat aan, is je stemming etc.)
Er zijn hier op het forum vroeger wel grotere midi goden geweest dan ik (is ook niet zo moeilijk, want ik weet ook alleen datgene er bij mij niet gewerkt heeft :D ), maar volgens mij is midi van oudsher 1-richtingsverkeer.
Ik gebruik in mijn set maar 1 midi kabel van mijn controller naar mijn rack. Met een midi program change zend mijn controller desgewenst CC's mee, en de betreffende lampjes bij het juiste knopje (als ik er een knopje voor beschikbaar heb) is dan aan, maar dit zit allemaal intern in de controller, en die krijgt geen terugkoppeling vanuit het rack.
Met de Kemper en die uno chip is het wat moderner lijkt het; die terugkoppeling is wel heel mooi. Heeft de FCB een tuner-display? ideaal, wist ik niet.
Volgens mij zijn er ook midi setups met terugkoppeling die maar 1 midi kabel gebruiken. Voor "standaard" midi zoals ik gebruik, heb je maar 3 pinnen nodig (kan misschien zelfs met 2, maar dat heb ik nooit geprobeerd). Er zijn ook veel midi kabels in de handel waar niet alle 5 pinnen aangesloten zijn. Echter, voor tuner terugkoppeling en zo, heb je nog iets meer kabeltjes nodig; dat zal de reden wel zijn dat ze voor dubbele midi kabel kiezen.
Ik moet het eens nalezen hoe dat werkt bij de Kemper, is wel interessant.
Ik ben bang voor MIDI, de MIDI fabrikanten zijn er om de armen te bestelen. Exorbitante prijzen. En sowieso is MIDI in Amsterdam beter. En veganistisch
Zo kan ie wel weer ik ga wat nuttigs doen ;)
Je kan er met het LCD display wel op stemmen. Ging beter dan ik verwachtte o.b.v. de omschrijving eigenlijk... Het derde karakter geeft de toon aan en op de plaats van de eerste twee karakters wordt met een aantal streepjes aangegeven of je te hoog/te laag zit en hoe ver.
Er is voor de FCB ook een one-kable kit, dan verbind je 'm met één midi kabel die ook nog eens voor phantompower zorgt. Die is momenteel niet voorradig en de volgende maakt het ook mogelijk de stand van de Kemper uit te lezen op een iPad die je aan je microfoonstandaard kan bevestigen. Want je zie nu bijv. wel dat slot A aan of uit staat, maar niet wát er staat (compressor/chorus/phaser... je kan er alles neer zetten).
Verder gebruik ik niet zo veel effecten, dus heb nu A en B voor de loop staan, daar zet ik bijv. een drive, boost of compressor neer. C is de mod achter de stack, dus de fx loop zeg maar, daar kan een chorus oid staan. Reverb en delay wijzigen zich zelf.
Het is overigens dan nog wel mogelijk meerdere effecten te gebruiken, maar die kan je dan niet schakelen. Wanneer dat wenselijk zou zijn, zou ik nu dus een extra bank moeten maken.
De remote werkt gewoon via één kabel voor twee richtingsverkeer en stroomvoorziening. Daar kan je ook door een effect op je Kemper in de drukken terwijl je een footswitch indrukt direct effecten aan knoppen toewijzen. Ook meerdere effecten aan één footswitch is dan mogelijk. Maargoed, voor alsnog red ik me zo prima.