En daar gebruikt hij dan de distortion van? dat wordt nog ff sparen dus...
Printable View
En daar gebruikt hij dan de distortion van? dat wordt nog ff sparen dus...
Waarom wil je dan identiek dezelfde sound als hem?
Dat je zijn sound probeert te benaderen akkoord, maar je gaat daarom toch niet zomaar eenweetikhoedure marshall kopen?
Tuurlijk ga ik die niet kopen, daarom vroeg ik ook welke distortion hij gebruikt, omdat ik het gewoon een ontiegelijk vet geluid vind. Hij zal er alleen wel ontzettend veel equalizers enzo overheen hebben zitten... achja, ik dacht mischien gebruikt ie wel een gewoon distortion pedaal, en kan ik die ook kopen:)
ik weet dat er een aantal mensen hier een showmaster 48 hebben, zouden diegene misschien een plaatje kunnen posten (opnieuw) ik kan het zo moeilijk vinden in dit gigantische topic. Ben nml. benieuwd of die iets groter oogt als ik nu heb (even om het voor me te zien, de maten heb ik) alvast bedankt!
http://www.verkoop.licht-geluid.nl/D...8-Hld7402.html
alsjeblieft :satisfie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
die had ik gevonden dankje, het gaat mij een beetje erom om hem voor me te zien met wat pedaaltjes erin. Ik weet dat een aantal mensen hem hier hebben, vandaar :)
Ow haha oke. Ik heb toevallig zo'n plaatje opgeslagen, omdat ik zelf ook van plan was om een showmaster 48 aan te schaffen.
alleen om onverklarende redenen kan ik dat plaatje hier niet neerzetten.. zal ik heb anders naar je toe mailen ofzo?
Pim
Ik ga een nieuw pedalboard bouwen!!!! (naar idee van dano) ik zal wel eens een plaatje posten als het klaar is!
hugo :cooler: :)
YoYo,
Ik ben ook vanplan om een Pedalen Bordje te gaan maken, maar heb er dus, minder dan geen verstand van... hier heb ik een lijstje met effecten maar bij sommige kan ik er niet heemaal goed uitkomen:
-Distortion 1.T-Rex Bloody Mary
2. E.H, Metal Muff
-Reverb 1. T-Rex Room Mate
-Compressor 1. T-Rex Comp Nova
2. Carl Martin, Compressor Limiter
-Chorus 1. Carl Martin, Chorus XII
2. TC Electronic, TC Chorus Flanger
-Overdrive 1. Ibanez, TS-808
2. Vision Sound, Jekyll & Hyde
-Wah Wah 1. Dunlop, Crybaby 535Q
Hebben jullie enige ervaring met deze pedalen?, zo ja, watvoor en op welke?.
En bij de dubbele pedalen, kunnen julle je voorkeur geven?
Ik ga ze zaterdag allemaal bij Feedback uitproberen, maar ik zou het ook op prijs stellen als jullie ''pro's'' je mening erover zouden kunnen geven!
Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een aantal pedalen op een verlanglijstje hebt staan en dat je al een soort voorselectie hebt gemaakt, van ieder soort pedaal twee. Moet ik wel zeggen dat je geen goedkope pedalen hebt uitgezocht, 't is allemaal geen rommel, maar voor als je nog amper verstand hebt van pedalen kan ik je aanbevelen eerst wat goedkoper spul uit te proberen. De redernering "als je meteen een dure koopt weet je zeker dat 't goed is" gaat niet op want je speelt gitaar, dus je gaat nog minstens tien keer van psullen veranderen, zeker als je hier rondhangt :D
hehehe,
als je die lijst op een zaterdag wilt proberen bij feedback wens ik je veel succes! gaat je niet lukken ;)
hahaha, nee this is to stay;),
vooral ook omdat ik 15 ben, en geen geld teveel heb, als je me begrijpt, het is meer een droom, maar dan heb ik wat om maar uit te kijken, als je me begrijpt. En ik houd van kwaliteit spullen, juist zodat ik niet elk jaar nieuwe gear moet hebben!
Precies zo gaat dat!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil-Payasos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil-Payasos
dit heb ik ook vaak gezegd :P en ik heb ondertussen een reputatie opgebouwd, wat neerkomt op het tegengestelde
Ik kan het je sterker vertellen: hij was toevallig pas weer hier op het forum, ons aller Bonjour, had als beginnend gitarist meteen een top of the line overdrive, wah en fuzz gekocht. Prachtspul. Hij kwam nu vragen wat het met verkoop zou doen :D
God man, ik heb al zo vaak gezegd: dit is echt prima, doe ik niet weg, blabla. Je smaak verandert gewoon. Sneller dan je tooladders leert :(
tis een tijdje een "verslaving" geworden :P
Ja...:(
Je denkt: "Yeah, this is it! I'm done!"
Maar nee hoor... Alhoewel ik nu (weer) denk dat ik bijna klaar ben...:D
Jongens, jullie doen het helemaal verkeerd... :nervous: :D
Je moet juist meer dingen houden in plaats van verkopen, dan heb je uiteindelijk voor iedere gelegenheid wel een setup die lekker werkt... ;) :dance:
Ja, fijn.... Dan nog sta je je op straat af te vragen welke van de 50 pedalen je het beste weg kunt doen omdat je rug het anders begeeft, en je toch geen stroom hebt om ze te gebruiken...:D
ik heb even zoals tristan gedacht, maar met mijn voorkeur voor pedalen, ging dat erg richting de john frusciante kant qua formaat... En met het openbaar vervoer is da nie slim
Je kan ook verschillende pedalboards maken, of bijvoorbeeld een modulair systeem...
De pedalen die je altijd gebruikt op een pedalboard en andere pedalen die je voor sommige bands/optredens gebruikt op een andere, AB boxje/loopding ertussen en dan apart of samen gebruiken...
dan zit je met pedaal volgorde :P
Dat hoeft niet het geval te zijn als je het slim opbouwt en een loopbox gebruikt, maar het is inderdaad wel even puzzelen, voor sommigen zou het een uitkomst kunnen zijn... :D
die mensen moeten maar een gt-8 of pod xt live kopen
Ah, dat mag ik wel, een man die zichzelf van advies voorziet en het dan vervolgens niet opvolgt... :seriousf:
Het is zeker geen slecht idee hoor, ik pas een soortgelijke truuk toe.
Alles op mijn board staat stevig vast m.u.v. de drive en tuner, die kan ik er makkelijk van verwijderen omdat ik die vaak apart nodig heb voor een andere band. Werkt prima.
tjah
aan mij is geen touw vast te knopen!
maar ik ben zeker trots op mijzelf, ik heb al 2 jaar lang geen multi effect meer aangeschaft!!!
kei goed! :cooler:
nu nog opzoek naar een grotere case :P (showmaster 48 is nergens meer leverbaar :( )
Net even een "pedalboard" in elkaar geknutseld omdat ik even ga kijken/meespelen bij een nieuw bandje. Als ik er toch vaker heenga knutsel ik wel even wat beters in elkaar. :satisfie:
(het is trouwens een oude schoenendoos:D)
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/DSC00311.jpg
hahaha vet! walkin blues!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
Mischien hebben ze bij : http://www.bafshop.nl nog een showmaster 48!
Pim
ook niet
+10 tekens
Shit, want ik wil er ook 1 :mad:
wie niet?
echt dom, ik had er paar maanden terug 1.. maar toen kwam ik mijn rockcase tegen en heb die 48 verkocht :| STUPID!!
Bevalt de rockcase niet?
ik heb er trouwens net 1 besteld bij baf hoor;)
de rockcase is te klein :(
Ik heb baf nu ook gemailed, ze zeiden eerst dast ie er niet was :S maarjah ik hoor het wel :)
edit: heb reactie van baf, niet op voorraad :(
haha oke, ik zal voor je duimen !:hippie:
niet op voorraad :(