Niet kopen is mijn advies...Tenzij je merkgeil bent... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
Printable View
Niet kopen is mijn advies...Tenzij je merkgeil bent... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
hoeveel vragen ze ervoor?
ik heb voor de ES335 van richwood 185,-- euri's betaald
Greg Bennett klinkt i.i.g. stoerder dan 'Richwood'. :wink: :cool:
En Fenders waren NIET goedkoop in '51. Ze kostte namelijk precies 1 modaal maandsalaris.
Of zouden wij nu gitaren van 2000-2500 euro goedkoop vinden? :-?
Wat betreft Jap. Fenders beter dan USA of niet?
Mijn ervaring zegt van wel. Preciezere afwerking, mooier hout en lagere prijs.
Mijn CIJ '68 RI Strat met US Texas Specials kostte me alles bij elkaar precies 800 euro, 100 euro meer dan een MIM '72 RI met stock pickups, geen mooie flamed maple neck, en een 3-punts neckbevestiging.
Alleen een maple neck en toets wordt glad als je zweet. Bij gigs heb ik nu dus speciaal daarvoor (en voor m'n voorhoofd) een bar-towel bij.
Eh, MIM is dat Made In Mexico? Weer dat geklaag over een driepunts halsbevestiging, daar ga ik maar niet meer op in. Maar je vergelijking hierboven is dus niet met een Amerikaanse gitaar?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
In het verleden heb ik een tijdje naast elkaar een MIJ Jazzmaster gehad en een AV Jazzmaster. Bij die Japanse moest je steeds vanalles bijstellen, pickups vervangen, een koffer erbij kopen etc. Die Amerikaanse gitaar had mooie dunne lak en een mooie toon van zichzelf. Dat wil zeggen laag en hoog, dus niet dat krasserige midden van goedkoop basswood. De body van de MIJ was te dik, de hals te dun (wel een mooie vlam!) en het fretbord was van een heel lichtkleurig rosewood.
Dus als je de huidige JV met AV vergelijkt, dan zijn de JV beter afgewerkt en van mooier hout gemaakt? Tja, die ervaring heb ik dus helemaal niet.
Greg Bennett kost rond de 260,- euro.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beftiaan
Ik gaf alleen maar aan hoe goed de prijs was (dmv van een inferieure MIM).
Voor een US Strat met dezelfde specs zou ik 1600-1700 kwijt zijn.
De body is trouwens Alder, geen Basswood.
De dagen dat de beste gitaren uit de US kwamen ligt achter ons. Daar betaal je nu eenmaal veel voor de naam. En ondanks de goedkope dollar zijn de prijzen asociaal gestegen.
Goed voorbeeld:
in '97 of '98 had Sol Muziek in Breda een aanbieding: US Strats INCL hardshell case voor fl. 1395,- (GULDEN DUS).
in diezelfde tijd hing er een Gibson SG Standard bij RockPalace Den Haag voor ook 1395,- GULDEN.
Dus in een tijdsbestek van 7,5 jaar zijn de prijzen LETTERLIJK verdubbeld. (de 20% verschil zie ik dan even kwijtgescholden omdat het aanbiedingen waren)
En je gaat me niet vertellen dat de arbeiders in Nashville of Ensenada ineens een dubbel loon hebben gekregen of dat de gitaren 2x zo goed zijn geworden.
Ik ben wel een dusdanige merkhoer dat ik niet 549 euro voor een Richwood (die LP Deluxe) of 800 euro voor een London City Hurricane III ga betalen, omdat bij zulke bedragen ik iets meer prestige verwacht van de merknaam. En al speelt zo'n gitaar goddelijk, het zal blijven knagen.
Maar nu ZOVEEL meer betalen voor USA gitaren, die in kwaliteit achteruit zijn gegaan... NEE. Dat gaat er ook niet in bij mij.
Dus mensen, ga Ebay op, probeer een goedkope 2e hands US gitaar te scoren (heb SG Faded's gezien voor 450-500 euro NIEUW!, of US Kramers voor 300-400 euro), maar 8000 euro voor een Gibson? (zoals die ene in mijn Epiphone topic) HA! Daar heb ik
-een custom built Shamray
-een G&L Strat
-een Ibanez S Prestige
-een Burny LP Custom
-een Tokai LP Custom
-een 2e hands BMW uit de 5 serie, begin '90
en een krat Hertog Jan voor. :lol:
Ik zei ook niet dat je een nieuwe moest kopen :wink:Citaat:
Voor die Jazzmaster van mij heb ik 1000 euro betaald en dan heb je echt een hele mooie gitaar met een dure koffer. Een japanse kost je tweedehands ook 550 euro en dan moet je er nog twee nieuwe pickups opzetten (wordt het 650) en dan nog een koffer (wordt het 750). Dat is wel goedkoper, maar voor 250 euro meer heb je en gitaar die echt twee keer beter is. Nieuw kopen moet je sowieso niet doen. :razz:
ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn MIJ jazzmaster, alleen de brug moest nog even bijgesteld worden, voor de rest speelde die prima. Mijn 15-jaar oude MIM strat doet het ook nog steeds zeer goed, vind d'r zelfs fijner spelen dan een "moderne" amerikaanse stratocaster
dat geeft de doorslag :PCitaat:
Mmm..mag Grolsch ook? :-D