Hij heeft alleen maar een reverse headstock... Verder is hij helemaal rechtshandig.
Printable View
Hij heeft alleen maar een reverse headstock... Verder is hij helemaal rechtshandig.
Haha, verrek. Dat was heel dom. Ik ga me even schamen.
For the record: nog steeds geen rechtshandige linkse tele dus...
een hagstrom super swede(SUPER GITAAR:ok:)
en een epiphone sg-400
http://i403.photobucket.com/albums/p..._/CIMG0398.jpg
http://i403.photobucket.com/albums/p..._/CIMG0399.jpg
Mooie Vandenbergs man! 2 neck throughs, toe maar.... Die kom je niet zo vaak tegen. Wat is dat voor Charvel? een van die nieuwe san Dimas types?
Inderdaad een erg mooie collectie. Eens een keer wat anders dan al die 1000 in een dozijn LP's en strats die hier altijd voorbij komen.
Ik zal altijd wel een verlanglijstje blijven houden vrees ik. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering al mijn gitaren verkocht, en alleen dat Les Paul kopietje gehouden, maar na de aanschaf van de ST62 die fout niet meer gemaakt. Ze hebben allemaal wel iets waardoor ik ze wil houden. Heb een nogal breed muzikaal interessegebied hehe.
De Telecaster zit inderdaad een verhaal aan. Zo'n 10 jaar geleden kwam ik via een kennis in contact met Pierre Fillet, die toen nog bij ons in het zuiden woonde en net een jaartje ofzo terug was uit de States waar hij een jaar of 10 als luthier heeft gewerkt. Omdat we een passie voor gitaren deelden, en ik nogal handig was (ben) met computers, internet, websites enzo waar hij net aan begonnen was trokken we veel samen op. Hij leerde van mij iets en ik veel van hem. Wat hij over het bouwen, afstellen, restaureren en onderhouden van instrumenten weet is behoorlijk uniek in Nederland. Die Telecaster is voor zover ik weet een van de laatste gitaren die hij gebouwd heeft om zich daarna toe te leggen op andere passies, en het geven van cursussen. Woont inmiddels al een tijd in Noord-Holland en het contact is verwaterd helaas.
Die gitaar is gewoonweg top, een mahonie body uit één stuk met een dikke plak birdseye esdoorn als top, het Les Paul principe zullen we maar zeggen. De nek is een zgn. boatneck van Warmoth, van het genre honkbalknuppel en ook behoorlijk breed met een ruime stringspacing waardoor je je best moet doen een verkeerde snaar te raken. Beide afgewerkt in nitro.
Speelt toch behoorlijk comfortabel maar de meeste mensen schrikken zich een ongeluk door de afmetingen van die hals. Heb hem ooit eens uitgeleend aan m'n broer die toen in een countryband speelde, was wel leuk om de reacties te zien van z'n collegamuzikanten toen ze die hals vastpakten :) De elementen zijn ook bijzonder, is een Old Glory setje van de inmiddels overleden David White. Zonder meer de beste elementen die ik ooit gehoord heb. De omgekeerde kop zorgt voor een strakkere snaarspanning op de lage en lossere op de hoge snaren waardoor ritmeloopjes lekker strak klinken en het opdrukken van de hoge snaren eenvoudiger wordt. Zit momenteel een setje 9s op maar met een setje 10s komt ie veel beter tot z'n recht. Onversterkt hoor je dan meteen al dat ie echt kan en wil zingen.
Dat was het verhaal bij de Tele :)
odel aan braindeads 12 tal (als ik niet scheef tel) gitaren daro:O best wel metal:D