Dit is een advertentie van Erik uit Hardenberg, prima gozer die eerlijk handelt, maakt je geen zorgen, zijn Epi's zijn echt
Printable View
Is dit nou een fake of niet?
Ik vind de body wel mooi maar ik vraag me af waar aan je zou kunnen herkennen dat deze echt is.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...elecaster.html
Maar op de derde foto is het logo toch duidelijk zichtbaar, met serienummer.
Dan wil je toch echt wel de schijn opwekken dat het een fender is. Maar waar zie je nu aan dat juist dit een fakey plank is? Het doorlopen van de snaren door de brug? De schroeven van de slagplaat? Het logo?
Ik weet dus echt geen hol van fenders.
Het is eigenlijk heel makkelijk te zien, maar je moet wel net even weten waar op te letten! ;)
De kop heeft een serienummer beginnend met N (Ninteties) en het eerste nummer is een 1, dus zou het een 91'er USA telecaster moeten zijn.
Zoek op internet een willekeurige 90's USA telecaster op en gaat vergelijken.
Zo kun je bijvoorbeeld zien dat dat de dots op de 12e fret véél te ver uit elkaar staan, of dat de trussrod-ingang totaal niet klopt met hoe Fender het afwerkt, of de bovenkant van de body (raakt de hals op de 17e fret), de vorm van de headstock (hoekig). Daarnaast is een dergelijke brug ook niet echt gebruikelijk op USA Tele's, en een dergelijke top al helemaal niet.
De vorm van de headstock is afwijkend .
Jammer, de body vind ik wel te gek maar €200 of meer vind ik ook weer net te veel.
Thanks.
Het is wel een mooi stuk brandhout, MacWilliams...