het is maar een tussenfase :)
Printable View
het is maar een tussenfase :)
Dat zeg ik ook steeds....
Sorry Valoosj, ik had je verkeerd begrepen, de vierde van boven moet je hebben (de link van de elco zelf deed het niet bij mij): http://www.musikding.de/index.php?cP...1cbd1eb75dab20
En je kan prima bij Musikding bestellen, doe ik ook altijd. Is goedkoper (helemaal bij grote bestellingen) en de verz. kosten zijn minimaal (5 euro dacht ik met behuizingen en al)...
zien, zien!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Hoe bevallen de pedalen van Jacques? ik heb zelf de Tubeblower en de Trinity gehad maar die vond ik beiden wel erg ongenuanceerd (lees: veel hoog, lastig afstelbaar)...
Ik ben nog steeds te lui om te leren hoe je foto's moet posten, of zelfs om ze op mijn computer te laden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door intervine divention
Tja, wat kan ik van mijn jacques pedalen zeggen, ik vind de prisoner en meistersinger erg vet en erg te gek! Mijn lexiconG2 en intellifex liggen voorlopig nog wel even ongebruikt in de kast.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Ok bedankt. de 0,15uF mag wel die MKS2 zijn dan?
want bij deze van 10uF staat bij dat hij voor toepassingen van 25V dient
de 0.15uF mag mks2 zijnCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
die voltages bij de elco's etc zijn volgens mij de Vmax wat de elco aan kan.
Het maximale voltage dus.
Die .15 mag dat zijn ja. Geen probleem.Citaat:
Die 10uF mag elke spanning zijn met als enige voorwaarde dat die spanning hoger is dan de voedingsspanning. 9 volt dus. 25 volt is dus prima.
Een 10uF MKS wil je niet. Da's zo'n enorm (fysiek) apparaat dat je er speciaal een groter doosje voor moet kopen :D
aha ok. ik moet dringend mijn fysica boek eens vastnemen en wat dingen over electriciteit opfrissen :D
bestelling bij musikding is rond, 4 pedaaltjes zullen gebouwd worden binnenkort
bedankt voor de hulp
en inderdaad, het is goedkoop. mijn bestelling is om en bij de 80 euro aan onderdelen, en de verzendkosten slechts 8,60 euro
Over 't algemeen kun je stellen dat alles KLEINER dan 1uF GEEN elco hoeft te zijn (dus neem dan MKS enzo), en alles GROTER dan 1uF beter een elco kan zijn.
Uitzonderingen van 2.2uF en HEEL soms 3.3uF daargelaten. Maar een 3.3uF MKS cap is al wel verrekte groot.
Het nut van 0.1uF elco's heb ik zelf echter nooit begrepen. :chicken:
Welke vier pedaaltjes ga je bouwen, Valoosj? :)
een A/B switch (om snel te kunne wissele tss 2 gitaren)
http://i69.photobucket.com/albums/i4...ox-fixed-1.gif
dit plan zou correct moeten zijn, zonder ruis en ploppen als ik op de switch druk.
een switch voor mn rack reverb, maar die is eigenlijk al gemaakt :sssh:
een switch voor de kanalen van mn Engl, waar ik nog een plan voor moet vinde, of waar iemand me zou bij moeten uitleggen op wat te letten
en een switch voor mn cube 30 (slaapkamer versterkertje)
[EDIT] bijna vergeten, de buffer van B2A[/EDIT]
http://i69.photobucket.com/albums/i4.../buffermn0.gif
hoe moet je die trace cuts trouwens doen? langs de 4 kanten van het rondje?
ambities voor echte pedalen als flanger, overdrive, die koester ik niet. ik hou me al bezig met genoeg zelfbouw :D
Hee mensen, ik ben nieuw hier, dus spaar me een beetje 8-)
k wil een pedalboard gaan maken, maar ik moet nog een flightcase of iets hebben...k heb al wat over een showmaster gezien, maar wordt dat niet te zwaar? en wat voor hout zou je dan moeten gebruiken?
NOg iets: de bedrading/power enzo...iets van een daisy chain? k wil er niet al te veel geld voor uitgeven, want ik heb de loterij nog steeds niet gewonnen..
als jullie iets weten zou ik het graag horen!
alvast bedankt!
Pim
Ik zou zeggen, lees je een beetje in in dit topic, daar staat een hoop in en eigenlijk alles wat je vraagt ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
Doe het in ieder geval niet zoals ik het doe; 20 jaar lang naar je pedaaltjes kijken en overpeinzen hoe dit probleem aan te pakken. Ik heb zojuist nog gekeken, maar er zit nog steeds geen kist omheen. Ik begrijp er niks van!Citaat:
Citaat:
flightcase wordt zo zwaar als er veel pedalen inzitten, ik heb er nu 8 inzitten en dat tilt nog wel hoor, je wordt er wel sterk van. Ik heb de mijne zelfgebouwd, kijk maar op: http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/
(niet heel recent meer maar het geeft een idee) zelfbouw is goedkoop als je kiest voor spullen van de gamma.
Wil je het echt professioneel hebben kan je kiezen voor echte flightcase spullen, google weet raad. Ik heb als hout 9mm MDF gebruikt, lekker licht maar is neit helemaal ideaal, zuigt een beetje en is niet echt dik. Geloof dat hier mensen ook maranti? gebruiken?
Je kan even kijken naar de showmaster 48 of 24, dan heb je een goede kist en kan je zelf de boel inbouwen
Voor powersupply moet je even zoeken op het forum, erg vaak besproken. De goedkoopste oplossing is een Visual sound onespot adapter en een daisy chain. Maar again dat ligt eraan welke pedalen je in je kist wilt bouwen.
Doe even een search op je vragen op dit forum, er is veel info te vinden.
Succes
Inleiding: Een pedalenbak is uiteraard handig, omdat je alles in 1 keer kan vervoeren, alles aangesloten is en dus makkelijk in het gebruik, maarrrrrr het ding moet natuurlijk WEL stevig en betrouwbaar zijn.
Mijn probleem is de volgende: mijn pedalenbakkie gaat nogal een zware worden. En het wordt er een met twee niveau's. Nu zie ik veel mensen gebruik maken van klitteband om de pedalen te bevestigen. Op zich handig, want zo kun je nog een keer wisselen en dat maakt tevens het onderhoud, indien nodig, wel zo makkelijk.
Echter, mijn belangrijkste pedaal, de kern van mijn geluid, is de Koch Pedaltone. Dat ding is behoorlijk zwaar. Maar hij moet (omdat ik daar toch het meest wezen moet) in het midden en vooraan geplaatst worden. Op het eerste niveau dus.
Mijn prangende vraag: HOE zorg ik ervoor dat dit pedaal (en liefst ook alle andere pedalen) stevig in de behuizing komt te zitten, zonder dat het bij het vervoer los kan raken met alle nare gevolgen vandien. Want boven het pedaal zal een flinke holle ruimte ontstaan door de twee niveau's. Een pedaal dat losschiet kan zelf kapot gaan, andere pedalen beschadigen en de snoeren en kabeltjes los of kapot trekken. Niet bepaald een geruststellend idee.
HOE maak ik mijn kist zo veilig als een safe?
optie 1
sloop een fietsketting en gebruik de 8tjes daarva nom je pedalen vast te schroeven :)
optie 2
ga op jacht naar industriele velcro :) ik kan er
zelfs mee aan het plafond hangen (ja ik heb het getest)
Met duotec blijven zelfs de zwaarste pedalen op hun plek zitten.
jep, erg sterk en duurzaam spul!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy
Ik heb ondertussen de twee FAB pedalen omgeruild met de grilled cheese en de pastrami en vind dat toch duidelijk lekkerder klinken, chorus voor de distortion/fuzz geeft echt hele wazige bijgeluiden.
http://www.vanommen.net/image/x-vamp.jpg
Wat zit erop:
Een X-Vamp, Danelector Pastrami Overdrive, Grilled Cheese (dit pedaal is niet echt te beschrijven, je houd er van of je haat het). Acoustic Modeler, Danelectro Fab Echo en Fab Chorus (chorus is een aanrader vind ik).
Het is allemaal plastic maar ik gebruik het toch voornamelijk thuis. Vanaf de X-Vamp loopt een stereo verloop naar mijn beide Vox Cambridge 15 versterkers. De X-Vamp doet eigenlijk alleen nog maar Stereo Delay.
Mag ik je daar op aanspreken als mijn pedalen los door de kist vliegen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy
Serieus, is dat ECHT waar? Het is in feite gewoon een stevig soort klitteband, toch?
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC00815.jpg
updateje van mijn rommeligbordje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
FOTO???
:D:D
DuoTec is meer dan 'stevig klitteband'. Het principe is hetzelfde, van 2 oppervlakken die in elkaar haken, maar duo tec heeft 'paddestoelenkopjes' en is van kunststof. Als jij de hele bodem van je pedaltone ermee bekleed en hem vastklikt, dan krijg je hem (zo ongeveer) nooit meer los! Zit dan 100% vast.
Citaat:
da wil je nie sien
Wellicht. Maar ik heb zojuist de bodem van mijn pedaltone bekeken en dan zie ik, buiten de 4 pootjes die ik er uiteraard af kan schroeven, ook nog eens een behoorlijk aantal schroeven die daar vooral moeten blijven zitten. De onderzijde van het pedaal is dus alles behalve vlak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
oooh jawel hoor!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Vier pootjes eraf, schroefjes er ff tijdelijk af, klitteband erop (eerst ff goed vetvrij maken als je erg gesteld bent op je Pedaltone), schroefjes door de klitteband heen er weer stevig opschroeven en je kan 'm aan een trein plakken bij wijze van.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Of gewoon een aantal stukjes/strookjes duotec tussen de schroefjes door plakken. Dat is ook al voldoende. Het hechtend vermogen van duotec is echt gigantisch. Ik denk dat als je 8 strookjes van 1x1cm ofzo gebruikt, goed verdeeld onder het pedaal, dat het al voldoende is. JE weet pas hoe sterk duotec is als je het los wilt krijgen :D
ok, genoeg geluld, weer eens wat foto's.
Hij is nog niet helemaal volgebouwd, maar wel af. Ik wil er in de toekomst nog een professionele flightcase voor (laten) bouwen. Er komt nog een wah en een pedaltuner op. Verder is er nog wat ruimte voor waarschijnlijk 3 andere effecten. Ik weet nog niet wat dat precies gaat worden.
http://i9.photobucket.com/albums/a61...04-07_2357.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61...04-07_2358.jpg
Goh, waar zijn de kabels en snoeren toch??
http://i9.photobucket.com/albums/a61...04-07_2359.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61...04-07_0000.jpg
Mooi board! en ook mooie pedalen. En nog bedankt want nu heb ik nog een nieuw idee voor mijn nieuwe pedalboard!
hugo
DAn zou ik even naar de maten van een showmaster 48 case kijken. Ik steek nu aan de zijkanten 4 cm uit, en aan de bovenkant 3 cm. Als je verder de maten wilt hebben kan ik ze wel geven, maar ik zou ze dus aanpassen aan de shomastercase. Ik baal er nu behoorlijk van dat het niet goed past.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Waar heb jij die hoekstukken vandaan en die alleminium strips opde zijknanten en waar heb je die sloten, handvaten vandaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
hugo
mooi bordje RudeP
waar heb je die voeding vandaan? lijkt wel zelfgebouwd
Tis geen voeding. Het is gewoon een daisy chain in kastje;), mat 8 uitgangen. Ik was van plan om een voeding te maken, maar m'n nieuwe adapter had sowieso geen ruisproblemen.Citaat:
ah , zoiets heb ik ook liggen met een lusterklemmetje, maar t zit nog niet in een kastje :D
dat wit dingetje boven mn delay dus.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC00815.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
alles bij de gamma, kofferhoeken + slotjes + alluminium strips:)
Weten jullie mischien welke distortion Slash ( ex-guns n rosesbandlidmembergitarist) gebruikt? :B
Hij gebruikt Marshall versterkers:Citaat:
* Marshall JCM 2555 Silver Jubilee Anniversary 100 Watt valve head
* Marshall JCM Slash Signature model 2555SL - see below
* Marshall JCM 800 with 6550 output tubes
* Marshall 1987
* Marshall straight 1960 Cabinets
* Vox AC30 - For clean tone with VR