Correct.
Hier dus: http://www.g66.eu/
en
Je kan eerst 2 weken testen of het wat voor je is.
Printable View
Correct.
Hier dus: http://www.g66.eu/
en
Je kan eerst 2 weken testen of het wat voor je is.
En je kunt hem daar rechtstreeks bestellen, of is er nog een wachtlijst?
verwijderd: geen download links
Een tijdje geleden heb ik in deze topic een bericht geplaatst met de vraag of de Roland BA-330 wat is i.s.m de AXE-FX. Uiteindelijk heb ik via Thomann een DB M12-4 monitor aanschaft met een AXE-FX Ultra en ik ben zeer tevreden over de amp sound en effecten. Dankzij Yeks How to pagina heb ik toch wat mooie sounds gemaakt. Op het moment ben ik het zelfs aan het uitprinten om het nog beter te bestuderen. Mijn dank is zeer groot :ok: Echter ik heb een probleem om mijn AXE-FX te laten communiceren met mijn AXE-FX edit software. Ik maak gebruik van Windows 7 x64 en een recentelijk aangeschafte Tascam US-1641 audio interface met 1 midi in/out aansluiting. Eigenlijk zitten er te weinig midi aansluitingen omdat ik ook nog een axon midi synth en een midi keyboard wil aansluiten. Voor de time being wil ik dit Tascam gebruiken om mijn presets opslaan op de computer. Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid de AXE-FX Ultra kan laten communiceren met deze software. De melding die verschijnt is "Status : Check midi settings..." Ik heb de juiste drivers gebruikt van Tascam (64x bit driver voor windows 7) en ik heb met splinter nieuwe midi kabels alles op de juiste manier aangesloten. Dus van Midi out van de AXE-FX naar de Midi In van de Tascam en visa versa. De drivers heb ik meerdere malen opnieuw geinstalleerd en ik heb diverse drivers geprobeerd. Mijn Instellingen in AXE-FX Edit als volgt: Source = AXE-FX. Via settings heb ik het volgende ingesteld: Audio device type = ASIO, Device = US1641,Bij midi in/output staat TASCAM US1641 MIDI, midi channel staat op 1, Sysex id = 125 (tevens ook ingesteld in AXE-FX). Op de AXE-FX staat Send realtime sysex op None. Als ik op Test rechts naast Device klik bij audio/midi settings hoor ik een piep geluid. Klik ik bij audio/midi settings helemaal onderaan op Test gebeurd er niks. De melding "Status : Check midi settings..." . Wat ik altijd doe de AXE-FX Edit software aanzetten nadat mijn AXE-FX Ultra is opgestart. Ik wil uiteraard een andere midi interface aanschaffen met meer midi in en output poorten maar als ik het niet eens werkend krijg met mijn Tascam dan maak ik zorgen dat ik een miskoop doe! Wie o wie kan mij helpen?
Hmm, klinkt slecht. Dit vond ik ergens:
"i never get proper communication unless i run through the following procedure. go to settings > audio midi settings and click on "test" for both audio and midi. then go to the main ui and click on source"
Wat zijn de editor instelling voor Midi buffer?
Ik heb ook Win7 x64. Prima communicatie met zowel de midi van een M-Audio Audiophile Firewire als een stokoude midiman UNO. Maar dat schijnt ook niet elke UNO te doen. het audio gedeelte heeft ook niets met midi te maken, zegt alleen wel dat de drivers "gezien' worden door de software. Het enige waar Axe-Edit geluid voor gebruikt is de meterbalkjes bovenin het scherm. Het is een beetje een overblijfsel van (vooruitblik op??) Axe-PC waar de UI voor ontworpen is.
Anyway. Werken andere apparaten wel met de tascams midi poorten? Het midi keyboard?
Ik heb de procedure gevolgd die Yek heeft beschreven en dit verhelpt niet het probleem. Dus ook in die volgende heb ik vandaag nogmaal even getest, zonder resultaat. Ik heb trouwens op advies van Dutch de midi in port getest van de tascam met mijn midi keyboard en dit werkt gewoon. Ik kan kan mijn soft synth geluid aansturen. Mijn instellingen van de Editor Settings binnen AXE-FX Edit zijn als volgt:
Presets: Recall: Auto-Recall on preset change
Midi buffer size: 256 (getest op 128 zonder resultaat)
Midi buffer delay: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Hardware GUI Refresh Rate: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Als ik via Settings op "Backup and Sync" krijg ik de voorspelbare melding "No hardware detected Check audio / midi settings"
Ik hoop dat de AXE-FX editor met de komst van de offiele release beter wordt ondersteund