Nou, Huub zelf is in ieder geval ook niet heilig en eerlijk.
Printable View
Klopt.. Dat is mij ook wel duidelijk gemaakt ;)
En die uitspraken zijn gebaseerd op....???
wellicht op het feit dat Huub niet altijd duidelijk is geweest waar zijn gitaren gemaakt worden ?
Ik denk dat we heel snel moeten stoppen om Huub Boel bij deze te betrekken.
Ik kan Huub als gitaarliefhebber puur sang en ik heb ernstig mijn twijfels of de adverteerder de waarheid spreekt.
Als ik kijk naar hoe de pickups erop liggen en de vibrato etc. heeft Huub dat zeker NIET gedaan.
Het kan zijn dat de onderdelen wij Huub zijn gekocht, maar mijns inziens niet zijn gemonteerd.
De advertentie klopt gewoon van geen kanten, zoals dat de top verwijderd zou zijn--> puur gelul, kijk maar naar de bindings, die zitten gewoon nog langs de top, ofte wel ze zitten er nog gewoon op.
De inlays van het fretboard, mechanieken, trusrodd cover, bindings etc. verraden dat het beslist geen Gibson is, of is geweest, maar Japanse makelij uit de 70's, opgeleukt met een Chinese Bigsby.
De adverteerder liegt alles bij elkaar en ik weet zeker dat indien Huub Boel deze advertentie ziet hij gaat steigeren, want Huub Boel is erg zuinig op zijn naam, integriteit en gitaarbouw.
Ik zal Huub straks even mailen, want het gaat nu wel erg te ver.
Ik heb wel een beetje moeite hoe gemakkelijk hier negatief wordt geschreeuwd en linken worden gelegd die er niet zijn, in deze met Huub Boel
Ik ken de verkoper en is IMHO 100% te vertrouwen. Hij staat met naam, telefoonnummer en kaart op internet dus ik vind het niet zo kies om ongenuanceerd hier onder een alias je mening te verkondigen. De adverteerder weet zelf niet zeker of het een Gibson is en vermeld dit ook in de advertentie en daarmee open en eerlijk.
Ik heb de gitaar in handen gehad en heeft veel vergelijkbare kenmerken van andere Norlin-era LP’s die ik handen heb gehad, alleen de neck-inlays kan ik niet plaatsen. Er is veel aan geknutseld, en blijkbaar door Huub Boel weer opgeknapt tot bespeelbaar instrument. Het gaat mij echter te ver om twijfels over de achtergrond van de gitaar te hebben omdat Huub Boels er met zijn vingers aan heeft gezeten.
Het is volgens mij zeker geen nieuwerwetse chinese meuk. Wel een gitaar met karakter die fijn speelt.
Gerben
Wel beetje krom om dan GIBSON les paul als kop van je advertentie te zetten, niet?
Fender Telecaster (Rossi)
Volgens mij geen echte Fender Telecaster Rossi, toevallig staat er op Marktplaats nog één te koop die volgens mij wel origineel is.
Brug klopt niet in mijn herinnering, in mijn brein was de FR-sig see-through groen en niet dekkend, locatie schroeven pickup-surround brug-pup wijkt af, gat in de body ziet er wel erg ruw uit EN geen sig op de headstock. Laten we zeggen: op zijn minst twijfelachtig (en ik ben voorzichtig in deze dingen).
EDIT: Hier staat er een (stukje naar beneden scrollen):
http://www.jpstingrayguitars.com/FENDER%20PAGE%201.html
EDIT 2: zie op de andere foto's dat deze wel see-through is. OK, een minpuntje minder ;)