ach ja, ben een beetje high-strung, omdat ik vanacht om 4:30(am dus) de hopelijk trotse bezitter van een '80 Burny Les Paul Custom (Randy Rhoads style) ben geworden. :)
Rib uit m'n lijf, dus ja, dan is je 'weerstand' lager hè? :wink:
Printable View
ach ja, ben een beetje high-strung, omdat ik vanacht om 4:30(am dus) de hopelijk trotse bezitter van een '80 Burny Les Paul Custom (Randy Rhoads style) ben geworden. :)
Rib uit m'n lijf, dus ja, dan is je 'weerstand' lager hè? :wink:
[quote="Speeddemon"]
Droffie's punt was dat men in dit topic Chinese meuk van 150 euro p.s. gaat lopen vergelijken met Gibsons van 2000, handgebouwde zooi, en Fenders.
Daarbij zegt ie ook toch (terecht!) "als mensen hier naar Epiphone of Fender vragen, wordt ze een Richwood aangeraden en als ze dat niet zo zien zitten, worden ze gelijk uitgemaakt voor merkhoer".
Ik vraag me serieus af of gitaren nu wel moeten worden beschouwd als high tech instrumenten? uiteindelijk is het toch gewoon een stuk hout met wat simpele basic elektrotechniek? met de huidige machines kun je dat prima maken hoor. en het maakt echt niet uit of je dat nou in korea, mexico, of china doet. En in China weten ze ook wel aan goed hout te komen. trouwens, hoe denk je dat Brian May zn eigen gitaar in elkaar heeft geflansd? als ze die in de winkel zouden hangen raakten ze m aan de stratstenen niet kwijt.
Wisten jullie overigens dat Leo Fender een opgeschroefde hals heeft gemaakt omdat hij ervan uitging dat ze wel regelmatig vervangen zouden moeten worden, en dat dat op deze manier zelfs tijdens een optreden ff zou kunnen? klinkt toch ook niet echt als high tech he?
alles bij elkaar: er zal best verschil zijn, maar overschat dat nou niet!
Waarom zijn die Richwood gitaren dan zo goed? Een vriend van me wilde een aantal jaar geleden een goedkope les paul kopen. In de winkel werd hem een Stagg Les Paul aangeboden. Dat ding had ook geen geweldige hardware en behoorde ook tot de goekope Chinese merken. Waarom zou een Richwood dan wel zo 'geweldig' zijn??
En over dat het merknaampje dat erop zit. Voor veel mensen is het gewoon fijn dat ze een gitaar hebben van een bekend merk waar ze vertrouwd mee zijn. Als je ooit een ibbie hebt gehad die voor jouw doen subliem klonk/speelde dan wil je er waarschijnlijk later er weer zo'n 1 hebben. Waarom is dan een Richwood zoveel malen beter dan een Epi of een Fender? Miss klinken/spelen ze nu nog lekker, maar over 10 jaar? Dan zijn die Epi's en Fenders gewoon nog goed. Dat is ook kwaliteit!
Vroeger wilde men ook goedkopere Kustom versterkers en vaak niet de duurdere Marshall's. Maar die Marshall's doen het nu allemaal nog!
Ik wil het nog wel zien over 10 jaar hoe die Richwood's dan nog zijn...
daar heb je volkomen gelijk in.
maar ook hier weer: bedenk dat fender ooit werd beschouwd als een inferieure gitaar, waar mensen alleen op speelden omdat ze zo goedkoop waren! waar doet me dat aan denken? ...oh ja richwood!, en stagg ook trouwens. en ook ibanez en ook yamaha. allemaal zo begonnen.
zelfs marshall. die pikte in het begin gewoon het schema van een fender versterker.
Niks nieuws onder de zon dus. en als ze echt goed zijn, dan blijven ze ook wel. de tijd zal het leren
-overigens kende ik ooit iemand met een '63 strat die m van ellende verkocht heeft, brandhout was het, dus dat zegt ook niks.
Sorry, maar Fender? Geodkope gitaar? Dat is gewoon niet waar, en is nooit waar geweest. Ze kossten toen ze ingevoerd werden relatief meer dan nu, meen ik, meer dan een gemiddeld maandsalaris. Dat ze nogal 'vreemd' werden gevonden, dat wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beftiaan
Verder zou ik Yamaha niet direct een 'groot merk' willen noemen, en Richwood lijkt me nou niet iets dat zich wil gaan mengen met de echte 'big boys'.
Geldt voor jou ook vriend. mijn opmerking over anon z'n naam was ook niet tegen jou gericht. Jij kwam er tussen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
De gebruikelijke lange tenen spelen weer op. Ik geef gewoon een beetje tegengas tegen al dat Richwood gewauwel. Tis en blijft een discussie forum.
Wanneer was dat Beftiaan? Dat Fenders de Richwoods van ooit waren?Citaat:
(ga nou niet janken Frank, hij noemd zich echt beftiaan :wink: )
Ongekend dat een gitaarmerk zo'n moddergevecht oplevert. But keep it coming,kostelijk leesvoer! :cool:
ROFLCitaat:
Tsjongejonge, dat een gitaarmerk zo'n moddergevecht kan veroorzaken. Maar ga door, kostelijk leesvoer!