Wat was 'ie eerst dan?
Printable View
Lijkt me best fijn, die min-e-tune.
Keymusic is gestegen; kweenie hoe dat vroeger was, maar een maatje van me kreeg onlangs een afgestelde gitaar bezorgd door Keymusic.
Daarbij vroeg ik mezelf af of dat wellicht ook bij die prijsstijging inbegrepen is; dat ze 'm niet zomaar meer rechtstreeks uit de doos leveren ?
Sg standard zat een tijd tussen de 999 (of lager)-1100 euro. Nieuw model kost 14x0 euro. Flink stuk duurder dus, of ze lichten je op door die min e tune er bij te doen voor een paar honderd euro.
Daarom ook mijn vraag of het een optie is of niet en hoeveel hij zonder kost. 300 euro voor een machine om mijn gitaar te stemmen, no thanks! :D
Al zal er sowieso een lichte prijsstijging geweest zijn op alle modellen.
Die zie ik nergens staan? Ik heb al op thomann gekeken en sweetwater. Merendeel vd gitaristen zou toch zonder kiezen als je gitaar daardoor goedkoper is?!
Zonder binding en met dots als inlays is hij nog goedkoper. Goedkoop lakje er op ipv gloss cherry ... of een Epiphone headstock ... er zijn zat manieren om een goedkope SG te bemachtigen, maar wil men niet gewoon zo'n gave Gibson met Min-e-tune?
En hoezo is het oplichting? Verkopen ze niet wat ze beschrijven?
Waarom kun je niet tussen de regels lezen want je weet exact wat ik bedoel. Ik vind het belachelijk hoe Gibson dit product van ze pushed. Zoals ik zei, ik ben nog geen enkele SG Standard tegengekomen ZONDER die min-e-tune.
Een gitarist die 1000-1500 euro te besteden heeft kan zelf zijn gitaar stemmen. Ik zie het nut er deels van in maar iedereen wilt geld besparen, dus als je 300 euro kunt uitsparen door een normaal/gewoon model te nemen dan doet 95% van de kopers dat.
Maar je wil een SG standard kopen? Want anders snap ik helemaal niks van je probleem.
Het is vrij gebruikelijk dat een fabrikant zijn de specs bepaald voor zijn product. Je kan het ook wel belachelijk vinden dat, ik roep maar wat, Gibson een Melody Maker NIET met Etuners verkoopt. Of Fender een strat niet met 2 singlecoils.
Ik had ook liever van die draairaampjes in mijn Toyota maar goed, het was allemaal elektrisch. Maar je gaat verder met je leven.
Nope! Ze zijn er niet zonder de Min-e-tune. Vorig jaar waren de standards bij Thomann net zo duur... en does it really matter when walnut brown?! Echt tof dat ze kleur weer maken 8)
Niet de 2014 maar de 2013 serie is nog wel leverbaar
.http://www.keymusic.com/nl/item/gibs...ritage-cherry/