Nou, ik bedoel niet dat het 4e kanaal slecht is mar ik vond het zelf minder. Het is een beetje Soldano gevoiced maar dan met een soort Mesa-achtig midden bereik. De andere 3 kanalen maken echter alles goed ;-)
Printable View
Nou, ik bedoel niet dat het 4e kanaal slecht is mar ik vond het zelf minder. Het is een beetje Soldano gevoiced maar dan met een soort Mesa-achtig midden bereik. De andere 3 kanalen maken echter alles goed ;-)
Ben best bereid over te stappen naar 19" pre- en poweramp, maar de 19" preamps die ik ken, klinken veel te netjes en gelikt.
In tops wordt ook vaak nog iets in de power amp geschakeld bij het wisselen van kanalen (in de handleiding van de Mesa praten ze over "removing negative feedback"), en dit zorgt ongetwijfeld voor een typisch (scheur) geluid, en misschien is dat wel een deel van het geluid dat me bevalt.
Ik heb meerdere amps gehad waar dit zelfde in gebeurde.
Bij een losse poweramp ben je dit kwijt denk ik.
Je mag rustig mijn SP77 Soldano preamp een keertje proberen (heb ik nog over van mijn vorige duaal preamp set) om te zien wat het verschil is.
Soms heb je een moment van bezinning en soms doe je gewoon iets onzinnigs. Omdat ik momenteel een Line6 HD500 gebruik bij een begeleidingsband had ik dus het onzinnige idee om weer eens met PC software o.a. Amplitube en Guitar Rig te gaan experimenteren. Als er dus iets snel duidelijk kan worden dan is het wel dat dit nog een ver weg scenario is en dat zowel Line6 als PC software en andere modeling mijlenver staan van de sounds die ik momenteel haal met mijn huidige analoge setup. Het gekke is dat de digitale delay/reverb effecten in modeling extreem goed zijn maar dat de rest gewoon lo-fi transistor wordt, vergeleken met mijn huidige setup. Het gaat kennelijk om het vermogen van een effect apparaat om de dynamiek van een inkomend gitaar zo goed mogelijk op te vangen en dit zonder vervorming te voorzien van effecten en dat met de maximale bandbreedte (denk aan het verschil tussen een foto nemen en het daadwerkelijk staan op locatie).
Ik besef dat dit enigszins filosofisch is maar ben vooral benieuwd naar de eerlijke mening van andere forumleden. Hoe goed is je modeller nou werkelijk en is het fijn om ermee te spelen?
Mocht er weer een keer een meeting zijn, is het misschien wel leuk om dat te combineren met een versterker shootout!
De enige modeling apparaten die ik heb waren de behringer v-amp, en heb nu nog steeds een line 6 pod pro.
Deze combineer ik met een transistor eindtrap (2x80W of zo) voor thuisgebruik.
Clean is het nog wel te doen, maar de vervormde geluiden zijn niet om over naar huis te schrijven. Hoe je ook instelt, er zit altijd hetzelfde digitale sausje overheen.
Stand alone is er nog wel mee te werken, maar samen met een andere gitarist die dan wel met een dikke buizen bak speelt, word je snel onder gesneeuwd.
De nieuwere modeling apparaten ken ik niet.
Nu begrijp ik van onze Harrie Beton dat je van line6 echt de hd pro moet nemen voor een eerlijk vergelijk en verder is de afluistering natuurlijk essentieel: bijv de analoge set over de pl cabs tegen het digitale werk over je opera's of nearfields is geen goede vergelijking. Heb je de analoge set ook al eens via lijnuit de pc in en daar door een IR bewerkt afgeluisterd?
Als we hier ook over modeling beginnen gooi ik dit draadje op slot!!!! Wat heeft dit nu met de Pedalpro te maken???? Kom op zeg...
Nee. Ik heb de Pedalpro nog niet via line out opgenomen. Dat komt doordat ik de set voornamelijk thuis gebruik. Dat concept is echter wel interessant. Ik heb er wel eens aan zitten denk om de PP samen met een Axe-Fx te combineren waarbij ik de Axe-Fx voor extra effecten of IR-cabs gebruik. Wordt alleen een beetje een dure combinatie ;-)
@Morris: point taken. We gaan weer on-topic.
Inderdaad een interessant concept... Ik heb in een ruildeal een Two Notes Torpedo Live verkregen (reactive loadbox met IR-cabs en evt. poweramp-modeling voor gebruik met alleen preamp). Ben er vanavond voor het eerst een beetje mee aan het stoeien. Ernst Rover in de Torpedo Live met de poweramp sims aan en IR-cabs. Man o man wat een overtuigende en vette sounds en een enorme variatie aan geluiden. Zoiets lijkt me met de PP ook goed werken.
Dat is inderdaad heel interessant. Ik heb even gesurft en ze schijnen tevens een pedaal te leveren die alleen de power-amp en IR responses van 32 verschillende cabinets bevat (dus geen loadbox). Ik zou op die manier inderdaad de Pedalpro met de GT Trio Live kunnen toepassen en toch rechtstreeks via een PA installatie inpluggen. Ik ga het denk ik wel eerst even proberen met de suggestie van Peter om wat software IR responses te testen voordat ik zo'n ding aanschaf.