Totdat je een CE-2 en een MXR SmartGate gaat gebruiken. :soinnocent: ;)
CH-1 vind ik alleen interessant als je 'm stereo gebruikt, anders is 't een behoorlijk steriel ding IMO. Maar ja, smaken verschillen.
Printable View
De combi "CH-1" en "onvervangbaar" in één zin kom je niet veel tegen 😛
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De CH1 schijnt anders een goede en goedkope optie te zijn voor die jaren 80 icy chorus geluiden. Meer DC3 dan CE2 denk ik dan.
Bovendien zit er stereo out op. En je kan makkelijk een vibrato mod uitvoeren (plug in out B stoppen, tip to ground).
Verder schijnen ze ook bruikbaar te zijn voor bas en keyboard.
En dan kun je ze tweedehands voor €30-€50 euro vinden.
Dus als die jaren 80 chorus je ding is, je ook wel eens chorus op basgitaar wilt en wat wil stoeien met vibrato, dan lijkt mij dit een heel interessante optie, als je niet direct >€100 uit wilt geven.
Anders is er altijd nog Mooer of zo'n Ibby schildpadje.
BTW Ik heb dus nog nooit een ch1 gehad, maar vind het gewoon een interessante unit.
Hij klinkt KUT. Klonk hij maar ICY. Zo klinkt hij écht niet. Hij blijft ver uit de buurt van de DC. Het is een oppervlakkige, nikszeggende chorus. Hij klinkt nergens echt goed in. Ik houd van de chorus van de jaren '80, maar de CH-1 haalt dat bij lange niet. De CH-1 zuigt. En als je er wél een hebt gehad en vergeken hebt met anderen, weet je waarom dat ding weg moet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MXR M234, klaar! (is ook mooi blauw en dito 'dry out')
Mijn eerste pedalboard! Net vanmiddag in elkaar geknutseld. De Ibanez phaser gaat er tzt nog uit ten gunste van een betere (ik zoek wat warmers, de Ibanez vind ik vrij schel klinken), en de Supercomp misschien ook wel. Dat de footswitch van mijn Vox amp er ook op kan is op zich wel handig, maar ik weet niet of ik het zo laat. Als ik alles wat efficiënter plaats (met betere kabeltjes ook) en een verloopsnoertje aanschaf, kan de Trio+ er hopelijk ook nog bij, al zou ik dan óók de footswitch daarvan erop willen en dan wordt het misschien wat krap. Alternatief zou zijn om die gewoon los te houden en in plaats daarvan de ruimte op dit board te gebruiken voor bv. een reverb en ooit ook een POG. Het is maar een idee. :-)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...1/IMG_6384.jpg
Netjes zo, veel plezier ermee.
Update van mijn boardje:
http://i86.photobucket.com/albums/k1...109_003006.jpg
De Formula B Mini Bender is nieuw, tonebender 1 kopeitje, en de mini Tubescreamer. Ik heb mijn hele leven al ruzie met Tubescreamers en heb het maar weer eens geprobeerd en hij bevalt me uitstekend. Toch een versterker ding. De laatste keer dat ik met een TS speelde had ik nog een AC30 en dat werkte voor mij niet. Met mijn JTM 45 is het prima.
jemig, kep al een tijdje niet meer in deze thread gekeken maar...
als de CH-1 toch mijn ding is kan dat toch. Hij klinkt niet KUT, maar jij vind het KUT klinken. Boeit mij het of hij jaren 80 of wat dan ook klinkt, ik ken het typerende jaren 80 chorus geluid niet eens. Ik heb gewoon een Boss CH-1 en als ik hem aan zet doet ie precies wat ik wil.