Stuur eens een berichtje naar BeeJee, die wil er volgens mij van af...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Printable View
Stuur eens een berichtje naar BeeJee, die wil er volgens mij van af...Citaat:
@mike,
is die lightsnake zo kut dat je 'm wegdoet?
Citaat:
je kan toch met een DD-6 de feedback omhoog draaien... dan bekom je dat effect toch op een veel goedkopere manier
neeh
vraag maar aan nocki :P
ok!
Nocki, leg eens uit :D
Feedback omhoogdraaien = sterker hoorbare delays.
Twee delays achter elkaar geeft delay op delay. Zeker als je ze dan ongeveer een derde uit elkaar timed krijg je heel mooie effecten.
toen ik de DD-6 testte, dan kreeg ik gewoon meer delays als ik de feedback omhoog draaide. zette ik die op nul dan herhaalde alles slechts 1 keer
Met twee delays bedoelen ze twee onafhankelijke delays. Zo heb je dus twee delays die verschillend kunnen zijn qua klankkleur, maar ook wat betreft de intervallen is het verschillend dan met één delay. Zo kun je ze dus snel achter elkaar laten plaatsvinden, off-beat, etc. Met één delay krijg je regel je met de feedback de frequentie van de delays...
Voorbeeldje: Met twee delays kun je bijv. dit doen, wat niet bij een enkele delay kan:
"X1" = herhaling delay 1
"X2" = herhaling delay 2
"-" = "pauze"
| X1 X2 - - | X1 X2 - - |
| X1 - - X2 | X1 - - X2 |
Bij een enkele delay kun je alleen dit krijgen, met verschillende tijden ("pauzes")
| X - X - | X - X - |
| X X X X | X X X X |
| X - - - | X - - - |
Toch?
Ja, dat zeg ik ook. Lees even de beschrijving hierboven, is redelijk duidelijk. Hoorbaar vertaalt het zich een beetje in het ritme zoals hoe een paard galoppeert. Gebruik je fantasie of zet eens twee delays achter elkaar ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
of 62352423423523 delays :P
ik ga toch maar al beginnen met de DD-6, zover reikt men budget. de dinge die brian may bij bv brighton rock doet, die kan ik toch hiermee halen dacht ik.
Ik gebruik een delay uit m'n multi effect en ik gebruik een delay uit mijn versterker. Kun je echt hele leuke dingen mee! Ik kan zo ongeveer dat krijgen wat Brian May doet imn zijn Brighton Rock solo!
hugo
ik vraag het me ten zeerste af. Brian May en The Edge hangen af en toe vaak op 'multi-tap' delays, waarbij je dus 2 verschillende delay 'engines' gebruikt, met verschillende delay tijden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Lees Artnaz' beschrijving nog maar eens; dat is echt niet mogelijk met een DD-6. Wel met een Korg 301dl Dynamic Echo (2e hands) of een Line6 Echo Park, al zijn bij de EP de afzonderlijke delaytijden in multi-tap niet instelbaar. De Korg heeft een 'predelay' welke je wel afzonderlijk kan instellen.
Wat ook een grote plus van zowel de Korg als de EP boven de DD-6 is, zijn de analoog-klinkende delays (doffer en elke repeat klinkt meer 'lo-fi'), en ducking (=als je druk aan 't spelen bent, houdt de delay zich een beetje gedeisd, ga je rustiger en zachter spelen, komt de delay meer naar voren, voor ambience).
Dat ducking gebruik ik zelf redelijk vaak en een duidelijk voorbeeld (live) is Victim of Changes van Judas Priest, bij het "You've been, foolin'..." stukje.
Ruige set-up, Mitch!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
En eindelijk van die ugly-ass witte "kasteel-muren" af! :satisfie:
Je hoorde jouw pedalen vroeger denken "Miljaar, wat nu, mijn beste? Wat als den vijand uit den boze Publiecke het gouden gerstennat over den vestigingsmuren heen katapulteert?" :sssh:
Mijn board is nog lichtjes veranderd, ik zal binnenkort wel een foto maken.
Momenteel is de keten:
HWA Mini A/B Box
Tech 21 Killer Wail (TB)
Ibanez CP9 Compressor (modded, moet D_H nog TB maken)
DOD 250 RI (TB, MiG*Boost mods + low-cut/boost)
H&K Tubefactor
---> amp input
fx-send--->
MXR Smart Gate
MXR 6 Band EQ (blue, vintage)
Ibanez SF-10 Swell Flanger (of Boss CE-2 MIJ, of MXR Micro Flanger)
HWA Tiny TB Box met in loop: Boss GE-7 (MIJ) en Line 6 Echo Park
fx-return--->
Dus behalve de comp, boost en modulatie, verandert er weinig.
ik zal beginnen met de DD-6 dit weekend, en daarna zie ik wel verder
Nee hoor, doet gewoon wat ie moet doen. Als je een simpel lijntje op wilt nemen is ie erg geschikt. Gewoon plug&play.Citaat:
Maar ik heb inmiddels een TonePort en die doet toch iets meer voor mij (meerdere lagen opnemen zonder latency)
geniaal! ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Voor een atechnisch persoon als ik was het al een hele prestatie :DCitaat:
Maar het werd te groot en te zwaar. Moet nu alleen nog een mooie tas scoren voor deze plank. Ik heb al een beetje gekeken naar synth-tassen, maar die zijn gauw langer dan 80cm.
Delay dus standaard als solo-sound samen met de GE ? Of zitten die om een andere reden in een extra loop ? Vanwaar trouwens die tweede EQ ? Denk dat je daar wel vrij uniek in zal zijn op het forum !Citaat:
Mijn beide EQ's zijn redelijk 't zelfde ge-EQ'd, maar dat geeft minder ruis dan 1 EQ gebruiken met extremere instellingen.
Ten 2e:
zoals je zegt, die GE-7 + EP is m'n lead sound. Maar m'n basissound wilde ik ook al (licht) ge-EQ'd hebben, aangezien de Tubefactor wel lekker vol klinkt, maar met humbuckers wordt 'vol' gauw 'zompig', dus moet ik er wat modder rond de 400Hz uittrekken en wat definitie bij 1k6Hz bij duwen.
'k heb er vele uurkes werk aan gehad, maar hier is ie dan, mijn huidig pedalboard. Flightcase volledig zelf in elkaar geknutseld:
Vanbinnen:
http://www.flightcase-brico.be/image...tbinnenaf2.jpg
En vanbuiten:
http://www.flightcase-brico.be/image...eslotenaf2.jpg
Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog veel fotootjes van het bouwproces.
Zoals te zien is, is er nog ruimte voor extra pedaaltjes. Op mijn verlanglijstje staat onder andere een delay met tap-functie.
Heb je het van binnen nou bekleed met pluche?
@flightcase-brico, ontzettend mooi kistje zeg!!
Nee, pluche zou ik het niet noemen. Het is een zwarte, fluweelachtige stof. De soort stof die je ook dikwijls aantreft als binnenbekleding van een gitaarkoffer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks
haha netjes man! ziet er echt top uit!
tip: zet er goede patchkabels in ;)
Ah, de jongens van de webshop. Goeie doe-het-zelf site hebben jullie, ik kende 'm al. Welkom op het forum. Neem vooral deel aan het gehele forum en promoot niet alleen je eigen koopwaar, dan krijg je geen gezeur over spam.;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flightcase-brico
prachtig kistje. lijkt wat op die van guitargear.beCitaat:
waar ik me volgend jaar eentje laat maken
moooi hoor, die van flightcase-brico.
er wordt af en toe wat gezegd over koffertjes van de Gamma als pedalboard he? Nou kom ik net 10 minuten geleden daar vandaan, maar ben 't totaal vergeten.
Wie weet de afmetingen en prijs ervan?
bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
ik lees hier af en toe iets over goeie of slechte patchkabels. Het zijn inderdaad wel goedkope, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Zijn er mensen die daar al problemen mee gehad hebben? En wat soort problemen kun je daar dan mee verwachten? Gebrom? Interferentie? Tot nu toe geen last van gehad ...
scheelt heel erg in de geluidskwaliteit :)
Goeie kabels + buffer lijkt alsof je een deken van je geluid afhaalt
Maar zoals in alle boss pedalen zit er toch al een buffer in het pedaal zelf. Is het dan nog steeds handig om een buffer te hebben?Citaat:
Thanks voor de heads up Mitch. Ik had net wat adressen vrij op m'n radar dus deze staat gelocked :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Trouwens, B_2_the_a, lost de buffer het "kabelprobleem" niet voor de helft op? De kabels van de FX-Loop zijn al gebufferd zeg je, maar de kabel van gitaar naar de buffer dan? Lijkt me toch niet? Dat zou dan betekenen dat de buffer alleen nu heeft voor de pedals => amp kabels...
Ik vroeg het me gewoon af...:D
de preciese technische specs weet ik niet,
maar uit ervaring weet ik dit het verdomd veel scheelt!!!
Heb nu even geen buffer op mijn board, maar die komt binnen enkele weekjes (lees salaris binnen, bestellen en bouwen) erop :)
Damn dude! Een normale nette buffer kost qua onderdelen een 10-tje! Watvoor werk doe je?? ;)Citaat:
een boss tu-2, is dat een buffer? ik lees hier zo verdomd veel gezever over buffers, maar hoe weet je t nu of een pedaal t heeft of niet? en moet je dat speciaal bouwen?
ik doe volgende week fzo als mijn nietig salarisje van mn studentenjobje binnen is een aankoop bij musikding, dus best dat ik het weet als het iets is om te bouwen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
met mijn huidige bank saldo kan ik nog geen eens een pakje west kopen!!!
heb er hier ergens wel een liggen volgens mij, :P maarjah
Weet iemand of er toevallig zo'n all-in bouwkit bestaat voor een buffer ergens? Iets á la "the Range" van Newtone...
Als het werkelijk zo goedkoop is, wil ik het graag proberen. Maar het punt is is dat ik slechts dom de aanwijzingen kan volgen, en me dus niet waag aan slechts een internet-schema om vervolgens zelf de onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Want de technische dingen ken ik niet...:D
nu ben ik helemaal verloren. Een buffer? Nooit van gehoord.
Is dat iets als een extra moduletje die ik ergens moet tussen steken? Kan iemand een voorbeeld geven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Ben ik ook wel erg benieuwd naar! Altijd leuk om iets zelf te bouwen!
een buffer zet technisch gezien een hoogohmig signaal om in een laagohmig signaal. Vaak een simpel transistor schakelingetje.Citaat:
Bijvoorbeeld:
http://www.scotthelmke.com/Mint-box-...-schematic.jpg
*edit: zorgt er vaak voor dat het verlies van hoog in je signaal wordt tegengegaan. bij een hoogohmig signaal is het verlies van hoog groter.