Lost die BB ook het probleem op van een versterker op een standaard of paar bierkratten zetten, waardoor je laag verliest?
Printable View
Lost die BB ook het probleem op van een versterker op een standaard of paar bierkratten zetten, waardoor je laag verliest?
ja, da's juist de grap wat mij betreft. De spreiding maakt het mogelijk dat je 'm op de grond kan laten staan zonder dat het onder je door blaast. Je hoort jezelf nog steeds en met een betere druk door het contact met de grond.
Ik heb sinds een weekje een Weber Beamblocker in mijn Marshall 1912 1x12" cabinet. Stuk beter hoorbaar nu! Voorheen had ik hem op een verhoging staan of schuin staan maar dat is nu absoluut niet meer nodig :) Ik heb nu echt heerlijk rondom de speaker spreiding van het geluid, niks geen verhoging meer nodig eigelijk. Kost een paar centen maar scheelt wel aardig wat.
Met dank aan Johnlord! :hippie:
Ik ben al geruime tijd enthousiast gebruiker van Beam Blockers en heb ook ergens in dit topic uitgebreid gereageerd, maar misschien wel leuk om nog even de ervaringen hier te plaatsen.
Ik heb ze voor het eerst gebruikt in een 2x12 cab met V30's en daar deden ze wonderen: de V30's zijn wat agressief, zeker met mijn Tele's en dat probleem was weg, samen met de beperkte sweetspot op het podium.
Ook één gezet in mijn Blackstar HT5 combo en dat was ook zeker een verbetering!
Ik speel nu met een Peavey Delta Blues met BB (15" dus, maar met een 4" dome) en een Peavey Classic 30 en de laatste klonk erg fel t.o.v. de eerste en had ook een kleinere sweetspot. Ook daar toch weer een BB in en toen was ook dat probleem uit de wereld.
Wat betreft BB's en microfoons: geen enkel probleem, tenzij je de speaker dus in het midden miked, maar dat is niet echt gebruikelijk. Ik merk bij opnamen dat de balans tussen hoog en laag eigenlijk natuurlijker wordt doordat de microfoon off centre juist iets meer hoog meekrijgt waardoor het gitaargeluid zich makkelijker in de mix laat zetten, maar zonder dat agressieve randje dat je soms krijgt als je wel meer in het midden miked.
Kortom, ik ben er wel blij mee!
Tip: als je twijfelt of ze zullen werken en je hebt dus last van dat "icepick-geluid" (mooie term Wireman!), plak dan eerst eens een rond stukje karton (bierviltje) op het doek, midden voor je speaker. Als het geluid dan milder (beter) wordt is een BB een hele goede oplossing, want zoals gezegd zorgt die voor een betere spreiding.
Tot slot: voor nood had ik zelf even tijdelijk een BB gemaakt van een halve piepschuim bol en een dun latje. Dat werkte ook wel wat, maar geloof me, die ong. 25 euro voor een 12" Weber zijn het wel waard, want het werkt echt beter!
Gr. C.
+1
Bij mij ook, heb een Strat en ook een 2x12 met V30's. Lijkt inderdaad alsof het geluid voor de box redelijk gespreid wordt als je een beetje rondwandelt.
Geluid wordt milder - geen icepick.
Er is ergens wel eens iets gezegd over faseverschuivingen en reflecties maar dat valt mij dus echt niet op.
Een makkelijke en goedkope manier om je speakergeluid beter in bedwang te krijgen.
Hallo eroosch.
Op zich is fase in de audio belangrijk (+/_ enzo) maar in dit geval vind ik het bot gezegd dus "hifi ge-OH". Natuurlijk: het hoog wordt wat "omgeleid" en bereikt het oor weer wat later, maar alsof dat een probleem is. Niet voor mij in ieder geval!
En voor jou blijkbaar ook niet.
Mijn motto is al heel lang: "bloeme hore in vaze....!!" :seriousf:
Gr. C.
heb een tijdje geleden een soort beamblocker gekocht bij stefaan geens (FAD amps, freeqi) die hij speciaal voor hem laat maken. een verbeterde versie van de weber, met een extra top in het midden en een wat breder plat stuk om het geluid zo goed en gelijkmatig mogelijk te verspreiden. 25 euro, zag er leuk uit.
hem 'm nog niet geinstalleerd omdat ik bij m'n cabs eig geen last heb van oneven spreiding.
iemand enig idee hoe ik die Beamblocker kan aanbrengen in een K&E 212 cab?