Ja, prachtig hoor!
Hoe voedt je zoveel pedalen eigenlijk?
Printable View
Ja, prachtig hoor!
Hoe voedt je zoveel pedalen eigenlijk?
Ik gok met twee of drie daisychains, en twee of drie one spot adapters.
@artnaz: kan niet wachten op de rmc 2 :D:D
En mijn complimenten voor het board, super gaaf.
Zijn die de7 van ibanez een beetje goede delays, ik zie ze de laatste tijd op erg veel boards voorbij komen.
Zoek zelf ook nog een lekkere delay.
Dat is zeker een goede delay Schippertje!. Vergelijkbaar/beter dan de Boss delaypedalen. Ik heb er zelf één en hij is erg aan te bevelen. Kijk goed rond, je kan ze voor een schappelijk prijsje vinden!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
P.S. ik heb mijn 'Tube Driver' toch verkocht ;)
Ik laat mijn tube driver modden. Degene zegt dat hij een manier heeft om de ruis heel erg te verminderen, en hij word gelijk treu bypass gemaakt, en de leds worden vervangen. Ik ga dit pedaal echt niet verkopen, klinkt over mijn buizen amp, zo lekker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Ik ben al een beetje aant rondkijken naar een ibanez delay.
Mja, zou dat geen ongewenste bijgeluiden met zich meebrengen? En gezien de waarde van de pedalen verwacht ik toch iets als een PedalPower/Flatliner...;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
:rockon:Citaat:
@artnaz: kan niet wachten op de rmc 2 :D:D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Kan natuurlijk ook, maar omdat je wel daisy chains ziet lopen. toch?
Oeps, niet eens opgemerkt...:D
Hoe klinkt die Emma Reezafratzitz? Tevreden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
Ehm: d'r ligt een pedalpower II onder de verhoging, maar daar kan ook een daisychain aan, hoor. Ik heb iets teveel pedalen voor de 9 aansluitingen van de PPII. De Memory Man heeft een eigen voeding, 24V of 40V dacht ik.
De DE-7 is dan misschien niet boutique ofzo, maar I don't mind: 't ding klinkt gewoon echt goed. De Memory Man is voor de lushy, analoge delay in m'n 'cleane' loop. De DE-7 staat achter de high-gainers als de Fuzz en de GainfXXker, en dat klinkt behoorlijk fijn, kan ik u zeggen!
Het evangelie van de Emma ReezaFRATzitz verkondig ik op meerdere plaatsen op dit forum: het ding kan álles. En goed ook. Ook op 'kritische' amps klinkt ze fabelhaft. Ondanks de comic sans ;-)
(ik zoek 'n iets groter board b.t.w...)
ik kan de foto niet zien!!!!! heeelppp! ben benieuwd wat voor board dat is!
Ja, ik ben toch ook wel benieuwd :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
zo bijzonder is het allemaal ook niet, hoor. Heb wel goedklinkende pedalen, ook i.c.m. elkaar en mijn main amp (ac30). Daar ben ik wel erg blij mee.
De indeling is een compromis, want ik heb een aantal pedalen er nu niet op kunnen zetten. Uiteindelijk wil ik net een slagje groter.
Gebruik je je Fender amp niet meer?Citaat:
Zeker wel, maar tijdens gigs prefereer ik momenteel de Vox. Ik denk eraan om ze beide te gaan gebruiken, tegelijk ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Clyde Deluxe gisteren binnen gekregen.. Super wah!!! Pics volgens nogCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl
Joost
Is dat niet super onhandig die DL4 zo schuin of je board!?
ik wil ook een dl4!
Nee, eigenlijk niet. Gebruik 'm alleen in solo's, dus gebruik ik alleen de Tap-tempo switch welke nu onderaan staat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
Maar er komen wat veranderingen; De Clyde is smaller en als ik dan 'n verhoging maak is er net genoeg ruimte om de 2 Line6 pedalen naast elkaar te zetten, zodat er weer genoeg ruimte onderaan vrij komt voor de footswitch van de HOOK...
Joost
nou....ik zoek een iets kleiner bord ;) Dus wellicht valt er iets te regelen...Citaat:
heb hier al een tijdje zo'n dap flightcase (showmaster 24) en wil er graag een plank in monteren waar m'n pedalen op komen. maar hoe zetten jullie die vast, want hij moet er ook uit kunnen zodat ik makkelijk bij m;n voeding kan.
ik had 'm er los inzitten... hij kwam er niet makkelijk uit (meost hem erin slaan :P) en gewicht van de pedalen houd um goed
Same here. Als je de plank héél nipt zaagt, kan die er met moeite weer uit...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
laat 'm dan niet bij de gamma zagen
En elke keer als ik zeg voorlopig ff de laatste update verandert er weer iets aan de indeling/pedalen van m'n bord... Hier dus weer eens een pedaalbordus updaterus met de nieuwe, vandaag binnen gekomen Rocktron Pulse Tremelo:
http://i90.photobucket.com/albums/k2...6/S8000595.jpg
De EHX Doctor Q is echt definitief verdwenen van het bord (zie sig :) ) Geweldig pedaal, maar in mijn geval niet te gebruiken in bandverband.
De wah heb ik er ook maar naast gepleurd, met z'n eigen voeding, los van de T-rex Fuel Tank.
je gitaar staat in spiegelbeeld!!!
Waarom de wah en 't schakelpedaaltje van de marshall ernaast als ik vragen mag? Je kan makkelijk nog wel wat ruimte maken op je plankje zo te zien!
En voor de rest vind ik dat je echt vette pedalen heb man! En bevalt de tremolo goed?
De wah is ruimtegebrek en het ding vangt teveel storing op van de voeding. Dat switchpedaaltje heeft een praktische reden. Ik neem die plank ook mee richting repetitieruimte en dan speel ik niet op m'n eigen versterker. Anders had ie er wellicht rechts bovenin nog wel bijgekund.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
De tremelo is goe! Ik ben er vanmiddag ff een uurtje mee wezen klieren, nadat ik alles opnieuw had beplakt, kabeltjes aangepast en ingedeeld (wat een kutwerk is dat nog als je zo snel mogelijk wil spelen). Die tremelo doet precies wat ik wil. Nu nog riffjes erbij verzinnen om 'm ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken :)
@B_2_the_a: Allemaal illusie :)
Bump !
Vandaag klein beetje geknutseld aan mijn board. Ik had daisy chains gekocht van Visual Sound, met de korte haakse plug en daardoor kon ik hier en daar wat opschuiven en praktischer indelen. Tuner kon dichter op de Tone Press, waardoor de phaser weer strak naast de wah kon. Ook steekt er nu niets meer uit aan de zijkanten; voorheen stak de voeding zowel bij de Picoso als bij de wah iets uit, niet ideaal bij transport. Op punten waar het niet erg is zoals bij de delays zit er nog gewoon een Iba daisy chain.
Vergeleken met versie 1 is de DI voor akoestisch van het board af, was toch iets te krap, de Shiny phaser is vervangen door een EHX NYC Small Stone (veel vetter), gemod door D_H voor TB, unity gain en een gangbare adapter ingang. Wat mijn totaal op drie D_H modded pedalen brengt 8-)
Pic:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/image...ard/board2.jpg
Keten:
Teese RMC3 met Foxrox wah retrofit
EH NYC-ri Small Stone phaser *
Ibanez SML overdrive *
Ibanez TK999 Tube King overdrive *
Korg DT10 tuner
EH Little Big Muff
Barber Tone Press compressor (boost)
Ibanez DML modulation delay
Boss DD20 Giga Delay
Catlinbread Sagrado Poblano Picoso (fat clean boost)
*) = D_H modded
Ik zie twee delay pedalen, waarvoor is dat? En je patch kabeltjes, van welk merk zijn die?
hey mitch, hoe bevalt die foxrox retro-fit?...en waar heb je die besteld?
Ik heb zelf namelijk ook een rmc3, wat voor veranderingen/verbeteringen waren er echt merkbaar?
2 delaypedalen, kan je ze in serie zetten...geeft leuke effecten (standaard truucje van brian may :P)
http://www.freewebs.com/plakband/april.jpg
mijn laatste versie, de mcfuzz behuizing is van javaca, ik heb hier een goeie fuzz face in gezet (klinkt enorm geil en hij werkt nu in tegenstelling tot de variant van onze lieve jan)..
Ook zit mijn nieuwe phaser (die witte) erbij! eindelijk! (klote tnt, de laatste potmeter is 1.5 week onderweg geweest :S)
Toekomst:
george l
boss dd-20 (dl4 past er niet meer bij) inplaats van de dd3
Edit:
mijn eigen wah (535 q) ligt nu bij mij m'n vaste bouwer/modder (bernaduur) om hem te fixen en te modden (SEAGULL MOD!!!!! PINK FLOYD HERE I COME), dan gaat deze vriendelijke crybaby er weer uit :) iemand intresse?
@drap: de Ibanez DML is zó cool dat de DD20 'm er niet af krijgt :D De modulerende delay die eruit tehalen valt is té cool en ik kan er makkelijk een chorus of flanger uithalen. Dat heb ik maar een enkele keer nodig, maar 't is wel makkelijk als het kan. Plus dat ik één setting op de DD20 heb die net genoeg uit sync staat om die heerlijke dubbele delay á la The Edge eruit te toveren. En daar heb je écht twee delays voor nodig.
Kabels heeft forumlid Robbert zelf gemaakt.
@DREAMM: de retrofit gewoon bij Dave Fox zelf besteld. Het voordeel: hij snijdt veel beter door fuzzes en dergelijke heen. Ik moet zeggen dat de sweep een fractie minder smooth lijkt te zijn geworden, maar het samenwerken met fuzz (zeker fuzzface/bender) is echt bakken beter.
@B2: lekker zootje bij elkaar heb je zo ;) Hoe groot is trouwens die koffer di je te koop hebt ? Via mail mag ook...
73x13x10 (Binnen)
het is deze koffer:
http://www.freewebs.com/plakband/p1010002.jpg
Ik heb 'm overgenomen van nocki 45 euro, incl verzenden, tesamen met de eq :P) (die was ook 45).... maar mijn volume pedaal past er niet op dus :(
doe een leuk bod!
ik kan 'm een x langsbrengen
Da's net te groot voor de small setup, jammer. Ik wil 't gaan gebruiken voor de band waar ik weinig gitaar doe en daar sta ik soms (o.a. door de grote synth + gitaaramp + gitaarstandaard) wat krap.
Toch maar een pedalbag misschien...
gammakoffer?
Mooi formaat, alleen die zijn weer diep -> moet je er weer een aparte plank inleggen of zo. Kan natuurlijk ook wel .... plankje met voeding eronder zou ook wel weer handig zijn. Er hoeft alleen maar op: RC99 (groot), Ibanez DML, fuzz en tuner en eventueel een drive of boost. Dan kan ik 'm ook nog gebruiken als take-away board voor de coverband waar ik mee repeteer buiten onze eigen oefenruimte.
Als je de ruimt wat beter ebnut past het wel!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
hugo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
maak je alles toch op een plank die je eruit tilt?
@hugo,
het volume pedaal zelf past er wel in hoor, alleen kan er dan geen plug meer in!
@B_2_the_a: Ik zie in je sig dat je George L kabel + pluggen zoekt. Moet het 2ehands of maakt het niet uit? Ik heb ze zelf namelijk van Muziekhuis Westerhaven en die hebben ze ook in hun webshop te koop. Afijn, hier zijn ze dus te bestellen. Schrik niet te veel van de prijzen van George L meuk.
k kan ze ook wel op m'n werk tegen inkoop kopen, maar misschien kan ik een mede forumlid eraf helpen enzo :)