dan zou ik nog 1 keer droog 400 schuren (licht) en dan de rest met de blanke lak oplossen
Printable View
hier zou ik ook alleen licht schuren aanraden, Robostrat en ik hebben wat schuurdoekjes bij Nicolaas in Leiden gekocht (sorry ik ben het merk even kwijt) textiel met 400 of 600 grit en die dingen schuren krasvrij en zijn perfect voor dit soort klussen
btw met polijsten (als in met polijstpasta) loop je bij een onregelmatig oppervlak altijd de kans dat er polijstpasta in de lak achterblijft dus liever niet doen
bedankt Fred,
dat polijsten dacht ik al. maar ondertussen ben ik eens begonnen met lichtjes op te schuren met 600 grid, maar dit is geen succes. de lak blijft afgeven en ik heb het idee dat alleen maar de metalic-deeltjes achterblijven. ( het is trouwens nitro lak ). ik ben er niet kapot van in ieder geval.
groeten Pasqual.
Wat ik zelf prettig vind werken, is met een goedkope stofdoek tussen de lak lagen door poetsen. Niet te snel, ivm warmte, en ik laat de lak dan wel een dag tussen lagen drogen, maar je haalt er heel mooi oneffenheden en mogelijk stof mee weg.
Geen idee of dit door de 'pro's' ook zo word gedaan, maar ik vindt t iig wel lekker werken. je inspecteert de lak ook gelijk goed, ik weet alleen nog niet wat t precies doet als je druipers in de lak hebt
Wie heeft dit eens eerder gezien?
http://img24.imageshack.us/img24/5909/p1010923h.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/p10...pg/1/w1024.png
Blanke nitro gespoten op een zwarte laag. Niets anders dan normaal gedaan en ineens een zooi van die "puisten" op de lak. Weet iemand wat ik fout heb gedaan? herkent iemand dit?
Het reageert duidelijk ergens mee. heb je iets gedaan tussen t spuiten van de lagen?
Misschien vocht, of schoonmaak middel ?
Als ik wat beter kijk, lijkt t zelfs, alsof het onder de zwarte laag zit. Iets van oplos middelen in het hout zelf ?
Datis balen ik hoop dat je het nog goedkrijgt zonder alles over te moeten doen. Het lijkt wel alsof er vocht onder zit...Zit er een plamuurlaag onder?
Ja, er is een heel klein beetje geplamuurd met secondelijm, maar niet exact op die plek. Ook is dit op meerder plekken gedaan en alleen hier zie je het. Heb het al deels weg kunnen schuren. Heb veel vertrouwen in de volgende lagen, dus dat komt wel goed.
Maar ik wil weten hoe het komt om het in het vervolg te voorkomen. Heb dit nog nooit eerder gezien.
wat voor hout is het ?
kan het een mix van seconde lijm en hout lijm zijn die met elkaar reageert door de oplos middelen in de lak ?
Mischien is t hout gewoon in de pubertijd?