Een Heartfield (Fender) Talon 2.
Printable View
Hmmm ik lees dit topic zo en ik lees veel klachten over de tremolo's, dat ze los zitten of ontstemmen, zijn die zo slecht bij Ibanez? Ik ging er altijd vanuit dat die vet goed waren :O
nee ze zijn niet echt heel slecht. wat je er aan kunt doen is gewoon een blokje er in zetten dan kun je wel maar èèn kant op met de tremelo maar dan werkt het erg goed en dan onstemd de gitaar ook niet meer zo vreselijk
Als je de trem niet gebruikt ontstemt ie helemaal niet meer.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je het een en ander niet goed gebruikt of afstelt. Nooit problemen gehad met een Edge trem hoe wild ook gebruikt.
Problemen komen pas als je snaren wil verwisselen. Dat vergt enig geduld en handigheid.
Met een Edge, Lo Pro Edge of Edge Pro is dat echt niet nodig, dat zijn hoogwaardige tremolos. Ik heb een Ibanez met een Edge uit 1990 (N.B.: bijna 20 jaar is een eeuwigheid voor een tremolo) en die doet het nog perfect, ook bij ernstig misbruik zowel de hoogte als de laagte in.
ik vind de ZR-jengelhendel van Ibanez erg oke. Ontstemt ook minder bij een gebroken snaar (afhankelijk van de snaar).