Ik sta altijd open voor donaties als je er vanaf wilt ;)
Printable View
Ik sta altijd open voor donaties als je er vanaf wilt ;)
2e probleem: Ik kan er geen afscheid van nemen. ;)
Ach, na die 1960AX die wegging kan er wel een 2x12 weer bij toch? Bespaar je nog ongeveer een halve cab ruimte :p
Of is er daarna weer één bijgekomen? :p
Nee, sinds die AX-kast jouw kant op is gegaan, is er geen cab meer bijgekomen, maar wel een amp en tig pedalen. :p
Dank je mac, dat had ik ff nodig. :D
Dat niemand anders dat snapt hè....;)
Het is niet eens heel moeilijk :D
Aha, er bestaat een algemeen topic voor speakers en cabs! Ik wilde al bijna een nieuw topic gaan aanmaken... :)
Hoe dan ook zit ik met een vraag, en zie ik door de bomen het bos niet meer! Ik heb onlangs een peavey 5150 head aangeschaft waar ik heel tevreden van ben. Maar nu ben ik dus op zoek naar een bijpassende cab.
Vraag1:
Ik heb hier thuis nu toevallig 2 Marshall 1960 cabs staan (via ruil verkregen). Eentje van 300 watt en eentje van 280 watt.
Die van 300 watt heeft G12T75 speakers, en die van 280 watt; dénk G12H70 speakers.
Nu vroeg ik me af wat met deze 2 soorten speakers de ervaringen zijn hier? Ik vond persoonlijk de G12H70's schel klinken, zeker in vergelijking met de G12T75's.
Ik heb ook al gehoord dat V30's zowat de beste keuze zouden zijn voor de 5150, maar die heb ik nu momenteel niet. Daar wil ik misschien op langere termijn wel eens naar op zoek gaan.
Vraag 2:
Op de achterkant van mijn peavey zit een switch om te kiezen tussen 4, 8 en 16 ohm. Maar als ik de achterkant van de 1960 cabs bekijk, heb ik in stereo mode ook de keuze tussen ofwel 4 ohm, ofwel 16 ohm (linker- of rechterinput...). Klopt het dat ik dit zomaar mag kiezen? Of kan ik beter de voorkeur geven aan één van de twee opties?
Alvast bedankt! :)
Ik ken geen G12H70 speakers. Bedoel je de G12H30 70th?
Je kunt misschien een van de marshall cabs wel verkopen en daarvoor in de plaats 2 V30 speakers kopen. Deze zet je dan gecombineerd in de G12-T75 kast. Deze combi wordt erg veel gemaakt en zit ook standaard in de bogner ubershall kasten.
Wat impedantie betreft maakt het niet uit wat je kiest als het van de speakerkast en versterker maar overeen komt. Ik heb hem zelf altijd op 16ohm ingeprikt.