Ik zeg een fatsoenlijke reverb, een Boss RV-6
Printable View
Ik zeg een fatsoenlijke reverb, een Boss RV-6
Twee overdrives naast elkaar, de Boss is voor gitaar, die ernaast is een Technophobia voor bas :)http://img.photobucket.com/albums/v3...IMG_1619 1.jpg
Mmmm daar zit wat in ja
Poeh vanavond nogal wat patchkabeltjes zitten solderen! Er zitten nogal wat vreemde maatjes bij.
Dit is mijn DI bord voor de nieuwe tour van Kirsten van Teijn, de cabaretiere waar ik mee speel. Ik hoop dus dat -ie zo'n 200 optredens gaat doorstaan :seriousf:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...25&oe=580C6795
Ehx LPB1 - Zvex Distortron - HB American Sound - Boss OC3 - Bass mute - EHX Freeze - Cheapo 'TB' looper - Zoom MS70cdr - TC Ditto - Boss TU2
De Harley Benton is mijn versterkersimulator. Ben ik heel tevreden mee en ook voor dat geld heel erg fijn.
Boss OC3 is een Polyfone octaver met een range knop. Je kunt dus instellen dat -ie na een bepaalde frequentie niet meer octaveert, en dat is heel gaaf. Dan kun je dus een E akkoord spelen waarbij alleen de lage E ge-octaveert wordt. Door beide outputs te gebruiken worden de twee verschillende signalen naar een aparte output gestuurd. Zo heb ik dus de direct out voor mijn gewone signaal, en de bass gaat via de aparte output naar een aparte DI en kan dus apart compressie en EQ en alles van de FOH krijgen.
De Bass Mute is een 15 eu tuner van Thomann. Harley Benton. Is alleen om het signaal te muten. De OC3 heeft een korte onderbreking in het geluid bij in en uitschakeling.
De Freeze is gemod door HaroldA van hier. Zit een stillere switch in.
Die TB looper is voor de Zoom omdat je die eigenlijk niet echt uit kunt zetten. Heeft te maken met hoe het pedaal functioneert. Het is er een van eBay trouwens. Vanuit China naar Alphen ad Rijn voor 15 eu :D.
De Zoom heb ik nieuw, en die gaat alle galm, echo en effecten voor zijn rekening nemen. Een gaaf pedaal op het eerste gehoor! Heb er nog niet veel mee kunnen klooien. Dit is ook een die bij het schrijfproces nog veel gaat betekenen.
Ik zag het ja! Een Zwitsers zakmes is het zeker! Dat met die looper werkt volgens mij prima! Grappig dat jij dat ook bedacht had.
Ja, ik heb het ook niet helemaal zelf bedacht, ik zat een paar maand geleden een keer op random pagina's in deze thread te kijken naar mooie pedalboards, en toen kwam ik een post tegen van gitaarnetter 'hessepes'. Hij had ook een Zoom Multistomp met true bypass looper. Ik dacht toen meteen: dat wil ik ook. Hessepes is nu niet meer actief op dit forum maar goed.
Zelf gebruik ik een MS-100bt, zitten wat mij betreft al genoeg modulaties, delays en andere effecten in, en je kunt ook nog eens lekker klooien met drives. Er zitten echt best bruikbare drives tussen vind ik.
Ach zo!! Ik kwam op het idee toen ik op eBay zat te surfen en die looper tegen kwam!
Ik heb dan de 70. Die is iets meer toegespitst op delay, reverb en chorus. Zit een hoop in en het klinkt erg goed moet ik zeggen!