Maakt niet uit joh. Ik kan mij nog wel de onverkoopbare Firebirds van destijds herinneren.
Mooi dat je al zover bent!
Mijn ervaring (niet met gitaren) is dat de voorbewerking meer bepalend is dan het lakken/spuiten.
Printable View
Maakt niet uit joh. Ik kan mij nog wel de onverkoopbare Firebirds van destijds herinneren.
Mooi dat je al zover bent!
Mijn ervaring (niet met gitaren) is dat de voorbewerking meer bepalend is dan het lakken/spuiten.
Klopt. Alles moet zo glad worden als babybillekes. De hals wordt hoogglans zwart, en daar zie je iedere oneffenheid in. Dus dat wordt flink schuren en vullen de komende tijd. En dan stelt het echte lakken niet zoveel voor. Ehh ... Ik heb alleen nog nooit een sunburst gemaakt. Met lak dan. Wel met roest, hahaha !
Ik denk dat een sunburst maken weinig voorstelt. Kleuren maken en overlopen maken daarentegen......
Ga je de burst beitsen of lakken? Beide opties kunnen.
Het belangrijkste bij lakken is de tijd ervoor nemen, en voldoende lagen blanke lak opbouwen. Zelf heb ik een haat/liefde verhouding met lakken. Ik vind het het meest vervelende deel van een bouw, maar het is wel een deel waar je je bouw laat stralen en waar je hout mooi begint te tonen.
Ik denk dat het gemakkelijkste met nitro lak gaat.
Ik ga nitro spuitbussen gebruiken. Dat heb ik al eens gedaan, en dat ging makkelijk en werd mooi. Goed voorbereiden is 90% van het werk.
Wel uitkijken met dat spul..... het is mooi maar redelijk dodelijk.
Nahja het is ook maar voor een keertje. Maar hou duidelijk...... het is dodelijk.