Dan zal je snel in de problemen komen, beginnersbassen zijn gemaakt om te beginnen, en goedkoop te zijn, niet om Marcus Miller-sounds te maken.
Andere Squiers zijn goedkoper, maar ook minder.
Printable View
Dan zal je snel in de problemen komen, beginnersbassen zijn gemaakt om te beginnen, en goedkoop te zijn, niet om Marcus Miller-sounds te maken.
Andere Squiers zijn goedkoper, maar ook minder.
Die MM zal wel te duur zijn, maar zo'n squier VM Jazz heb je al voor 350€
Dat bedoelde ik ook.
ja dat snapte ik opzich wel :P maar die squier was toch 240 bij musicstore, mischien ''wat'' duurder bij de plaatselijke winkel....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...BAS0001107-007
of heb k hier een wat mindere versie te pakken wat ook exemplarisch natuurlijk weer uitmaakt.....
da's een "gewone" standard. Dat hout durft wel eens erg lelijk te zien (zoals je ziet op de foto), de elementen zijn ook minder. Als het budget het toelaat, zou ik gaan voor de VM
die natural VM ziet er ook toppie uit, is 280 eu. dan moet er nog een versterker bij, ik had een transistor top gezien van 200 watt en daar zat een rockson cabb bij( niet zo super) top is is van lab uit 1980. kan ik hier ook gewoon gitaar over spelen want op internet youtube--> lab L4 zie je het wel iemand doen.... licht het dan weer meer aan je cab??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Voor een basamp maakt het echt niet uit wat die voor signaal binnenkrijgt, of dat nu een bas, een gitaar, een viool of een microfoon is. Je geluid zal (van gitaar) wel een beetje dof klinken, met veel laag, maar als je wat speelt met de equaliser, krijg je er wel een goede sound uit (er zijn redelijk wat gitaristen die over een Fender Bassman 125 of 135 spelen)
hallo luitjes :), ben nieuw hier maar geloof dat dit wel het juiste topic is voor mijn vraag ^^
tijd geleden wou ik is een keer gitaar gaan leren spelen, na lang zoeken en alles beluisteren enzo.. voelde ik toch veel meer voor om bass te gaan spelen moeilijk om hier zo te beschrijven :P maar alles aan een bas trekt mij gewoon veel meer dan een gitaar (no offense aan de gitaristen hier ^^)
na nu al tijdje met accoustische gitaar van mijn vriendin bassnummers te zitten spelen (misschien een doods zonde :P) wil ik toch echt mijn eigen bas hebben.
na eerst beetje door feedback speuren kwam ik op het volgende uit
de Yamaha RBX 374 (de 5snaar is nog niets voor mij ^^)
Squier vintage modified jazz (prijs range was het toen en of ik wel passief of actieve moes nemen)
en als versterkertje een roland cube 30
alleen dwaalt mijn oog ook steeds af naar de warwick rockbasses, helaas hebbik deze nooit echt grondig kunnen beluisteren naast covers die je op youtube kan vinden, dus weet ik niet of ik er wel het soort geluid heeft wat ik zoek gezien ik wel zoek naar iets divers, omdat ik van muziek houd zoals Jrock, rock, punk, alt, funk eigenlijk alles wat gewoon lekker klinkt :P met voorop dingen als jrock en les claypool.
ik weet dat warwick rockbasses stuk duurder zijn dan wat ik vooraf noemde, maar ik weet echt dat ik hiermee door wil gaan, en ook iets heb waar ik lekker lang op kan teren :)
ik heb nog wel even de tijd voor ik echt over kan gaan op een koop gezien ik nog steeds probeer te genezen van een zware kneuzing aan mijn rechterpols(vriendin viel erop-_-) en ik nogal slecht ben in rustig stilzitten.
maar alle hulp omtrent mijn eerste basje zou ik heel fijn vinden ^^
(damn.. dis een lange post geworden :$ sorry daarvoor :P)
Ik heb een Yamaha RBX370 gehad en dat is een heel fijn beginnersbasje!
De Squier vintage modified jazz is ook heel erg fijn. ik heb de fretless uit die serie, topbasje :)
Ik zou daarvoor gaan, erg fijne bassen.
die vintage modified is echt fijn! mijne licht nu ffe uit elkaar, maar hij wordt nog fijner want ik heb er de handtekening van Stanley Clarke, Marcus Miller en Victor Wooten op :):):)
srry liet me even gaan.............
heeft iemand ff een antwoord op deze vraag ?? :P
waar kan ik afstel schroeven/boutjes voor in mijn wilkinson bridge vinden?? :O
PM me of reply
Ik loop stage bij een muziekwinkel en heb prettige ervaringen met de Squier jazzmodellen, er komen niet vaak bassisten, maar als ze komen zitten ze meestal op de jazz squier's te spelen. Bijv. de vintage modified van +/- 250-, klinkt gewoon lekker en jazzy. Nja dan moet je er ook nog wel van het model houden! Als je het geld hebt, zou ik deze als beginnersgitaren nemen. Raad geen stagg aan, na een jaar heb je er al genoeg van, en gooi je hem het liefst weg;( I.M.O :) En geen Behringer basgitaren, persoonlijke ervaring als eerste basgitaar, en dat is dus echt klote, nog 10x slechter dan stagg'jes.
gz.
Doe ik voor 140 euro hier een goede deal aan?
Een Epiphone (Epiphone by Gibson staat op de headstock) en een dubmachine, kabel en hoes...
http://i36.tinypic.com/14cslrs.jpg
hallo, ik weet dat er veel vragen zijn voor een goede bas, maar toch zou ik advies willen hebben over een beginnerssetje die ik op het oog heb, ik heb verder TOTAAL GEEN ervaring met basgitaren en/of gitaren of iets dergelijks.
dit is de set die ik op het oog heb:click!
is dit een goede set om mee te beginnen?
Pff ik kan echt niet omgaan met die site die je erbij zet. Waarom kunnen ze niet gewoon even neerzetten wat er precies in zit en wat t kost?:dontgeti:
Als je ff post welke bas, versterker etc. er allemaal in zit en voor welke prijs komen we denk ik al een stuk verder.
Het merk zegt me verder niets, en ook via http://reviews.harmony-central.com/ (een site waar heeeel veel instrumenten reviews staan) kan ik er niets over vinden. Daar valt dus weinig over te zeggen.
goed, ik ga toch voor deze:click!(dit keer staan alle specs erbij en de prijs staat rechts bovenin het rode vakje) is dit een goede set om mee te beginnen?
Het merk Jack & Danny is het huismerk van Musicstore (made in china), wat op zich erg leuke dingen zijn, zeker voor beginners. De kwaliteit/prijs verhouding vind ik altijd erg goed. Zelf heb ik een les paul gitaar van dat merk, waar ik echt heel tevreden mee ben (was bedoeld als backup, maar is nu mijn main axe, wel na vervanging van de brug pickup).
Een goede vriend van me heeft n.a.v. mijn ervaring met het merk een goedkope 7-snaar gekocht, waar hij uiterst blij mee is.
Een andere vriend heeft ook n.a.v. mijn ervaring met het merk een J&D bass gekocht, en ik moet zeggen dat ding speelt inderdaad erg lekker.
Binnenkort ga ik zelf nog een strat van J&D aanschaffen, ik heb 3 gitaren met humbuckers, en wil ook voor thuis wel eens een gitaar met single coils.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
ik speel nu al een jaartje gitaar, maar wil ook wel eens beginnen bassen..
nu heb ik dit besteld:
http://www.musicstore.de:80/de_DE/EU...BAS0001438-002
is dit een beetje goed om mee te beginnen?
Zoals ik al zei, de prijs kwaliteitsverhouding is erg goed. Meestal krijg je voor dat bedrag een bas met een waardeloze body (hol). Deze is massief, dat is dus zeker wel een pro.
hij is hier gisteren toegekomen, maar ik heb examens dus jammergenoeg nog niet kunnen uitpakken..
Ik zou me ook graag een bas aanschaffen en ik vroeg me af of deze wel iets was? http://squierguitars.com/products/po...080502_xl.jpg&name=Classic+Vibe+Precision+Bass%26reg%3B+%9250s&n ode0=1#bottom Ik vind hem wel al prachtig hoor.:)
Ik weet niet hoe het zit met squier maar ik speel al een aantal jaren op een fender(gitaar) en die bevalt me wel.
Graag jullie mening:)
die classic vibe squiers zijn gewoonweg geweldige gitaren, en spelen de Fender Mexican Standard er los uit qua kwaliteit & sound
Ik heb 2 weken geleden een Ibanez GSR 180 BK gekocht:Deze...
Kben net begonnen met bassen en dit leek me wel een goeie, ook lekker goedkoop. Nu, 2 weken later ben ik toch iets minder positief. Ik ben al 12 jaar met muziek maken bezig, dus ik had het bassen wel snel te pakken. Ik ben nu al op zoek naar een nieuwe bas :P deze was leuk, maar de sound is niet wat ik zoek. Ik speel zelf vooral metal/alternative/punk, dus een stevige, agressieve bas is wel fijn. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat de Ibanez hieraan voldeed. Ik mis de diepe, volle basklanken en als je eenmaal meer wil zit het er gewoon niet in.
Kortom: leuke beginnerbas, maar toch beetje zonde van je geld...
Dan had je beter voor de GSR200 gegaan. Da's ongeveer dezelfde maar met P-J elementen en actief. ook in opbouw is ie een stuk beter en voelt zelfs gewoon steviger aan. ;-)
Ik ben zelf ooit begonnen met een Cort Action Bass en was daar best tevreden over. Nu speel ik op een '82 Gibson Victory Standard, maar gebruik m'n Cort soms nog als reserve :)
Nog even een vraag over basversterkers,
Ik wil een basgitaar + versterkertje voor thuis, maar hoeveel watt is dan aan te raden?
Ik speel gitaar over een 15 watt Voxje en als ik lekker aan het spelen ben speel ik meestal met het volume op 9 uur.
Nu had ik een Ashdown op het oog.
After eigth heet hij geloof ik, die ook 15 watt is.
Zal dit genoeg/te veel/te weinig zijn voor thuisgebruik?
En is deze versterker een beetje aan te raden?
Ik gebruik zelf een Roland Micro Cube Bass. Geweldig ding =D maar 10 Watt, lijkt weinig, maar er zit een automatische stemmer in, een drumcomputer, equalizer en een zooi effecten. Als beginnende bassist is zo'n ding heel handig ^^ hij schijnt zelfs op batterijen te werken :P Je kunt er ook een extra gitaar of cd-speler aan zetten...
Dat zijn beide inderdaad prima beginnerversterkers! Let wel op dat je daar in een bandje niet heel erg veel mee gaat beginnen, maar dat was het plan toch ook niet?
Die Ashdowns zijn inderdaad super voor hun prijs! zowel de After Eight (15W) als de Perfect Ten (30W) en de Five Fifteen (100W). De eight, ten en fifteen slaan telkens op het formaat van de speakers...
De Rolands zijn ook enorm goed en geven een iets opener sound.
@ Mr. Fingers: Over die Classic Vibes heb je volkomen gelijk!! Ik ben zelf gek van de '50s in Lake Placid Blue. Maple neck, single coil Precision element, ... Ik dacht trouwens eerst het element eventueel te vervangen door de Seymour Duncan SPB-1 vintage, maar dat bleek ook helemaal niet nodig ;-)
Ik heb een warwick rockbass, geweldige kwaliteit voor dat geld, en k heb em ook nog goedkoper over kunnen kopen van een vriend :)
Bump!
Zat er aan te denken om deze te halen als eerste gitaar:
http://mainmusic.nl/nl/product/12046...on_bridge.html
Staat ook op de site als starterpack voor 219 euro. Goede bass of laten staan?
PS: Als de link het niet doet ff zoeken op mainmusic.nl
Blend heeft deze bas recentelijk gekocht, en is daar zeer over te spreken! Ik heb ze ook eens ingeplugd, en ze zijn echt wel goed voor de prijs!
Mijn vriendin wil gaan bassen (leuk joh kunnen we saampjes spelen, how romantic:seriousf:)
Nu dacht ik eraan om dit setje te doen voor haar:
Squier Classic Vibe 50's Precision Bass (ze was meteen verliefd op het Lake Placid Blue :mmmm:) met een Roland Micro Cube bas versterkertje.
Zijn beide erg leuk om mee te beginnen, alleen heb ik 1 vraagje over de precision bass. Hoe divers is het beestje? Ze weet nog niet echt wat ze wil gaan spelen en dat kan dus van funk (Candy Dulfer bv.) tot Metallica gaan. Funk zit wel goed met die P-bass maar is het ook geschikt voor het wat zwaardere werk?
Ben bij het zoeken op deze topic gestoot en ik heb ook wat beginnersvraagjes
Ik speel ook al 3 jaar gitaar en ik zou er nu graag een bas bijhebben, omdat een vriend vroeg dat ik kwam bassen in z'n nieuwe groepje (het feit dat ik dat bijna nooit bas laten we even terzijde ^^). Nu zat ik zo te denken om me dan toch misschien eens een goedkope bas aan te schaffen. Maar eigenlijk ken ik er niet veel van. Ik zat te denken aan een squier jazz bass omdat ik die veruit het mooist vind en simpelweg omdat ze bekend zijn ok
P's zijn zeker geschikt voor het zwaardere werk. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...n_Bass_players, foo fighters, metallica bassisten heb ook over p's gespeeld. Qua diversiteit kan je met de toneknop en de plek waar je de snaar aanslaat aardig wat kanten op.
Squier maakt mooie basjes voor het geld, de vintage modified serie zijn zeer fraaie basjes. Je zou ook kunnen kijken naar een Yamaha BB of RBX, Ibanez SR, Vintage, SX. Op basgitaarforum.nl staan ook beginnerstopics met tips over goedkope bassen waar je een tijdje mee vooruit kunt.