shit, toch nog een cap vergete :D
maakt het bij de filmcondensatoren iets uit welk type ik juist neem? want er zijn er 8
Printable View
shit, toch nog een cap vergete :D
maakt het bij de filmcondensatoren iets uit welk type ik juist neem? want er zijn er 8
Even een opmerking over die 20K voor de toneregeling.
De toonregeling zoals in het schema is geerfd van de Tubescreamer. Een TS gebruikt geen lin toonpot maar eentje met een z.g.n. "w" taper. Voor hen die besluiten hun onderdelen te bestellen bin Newtone of Banzai is het aan te raden dan ook die te nemen. Het regelt net (nog) een stapje lekkerder.
bij musikding is dat zelfs de enige potmeter die je kan bestelle voor de toonregeling. MET zo'n w taper
maakt t iets uit of ik MKS2, MKT,FKP,MKS4, Xicon pf of polypropyleen wire capacitors neem?
Gewoon mikken op MKT en keramisch voor kleinere waarden. (kijk ook eens naar het formaat zodat je niet ineens met een fysiek enorme condensator zit omdat je per ongeluk een 1000 volt exemplaar bestelde ;)
die verschillen zijn er dus gewoon door de waarden? omdat je dan van bepaalde soort anders enorme condensators krijgt, en van een ander materiaal dat diezelfde waarden dan een kleinere condensator oplevere?
En verschillen in voltage als je een elko hebt damn is er bijv 16u bij 25 volt dus als dat nou 16u bij 10000 volt is.
correct me if I'm wrong!
hugo
Je vraag kan ik niet helemaal volgen maar....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Zowel het voltage als de capaciteit zijn bepalend voor de afmeting. Hogere capaciteit = meer plaatoppervlakte, hoger voltage = meer isolatiemateriaal.
Daarnaast speelt het gebruikte materiaal ook mee in de afmetingen. Van materiaal met betere isolerende eigenschappen heb je minder nodig. Dat is logisch en een opgedampte metaallaag is dunner dan een stuk folie, ook logisch.
Dat er verschillende soorten filmcondensatoren zijn heeft o.a. te maken met de toepassing/eigenschappen, productiekosten, afmetingen etc. Die gele MKT's zijn zoals Dirk al zei prima qua prijs en prestatie verhouding en kom je in menig gitaarversterker waaronder bijvoorbeeld ENGL ook tegen.
Zelf heb ik er gewoon ingegooid wat ik voor handen had, ziet er kleurrijk uit en doet het ook prima toch?
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/LOGO.jpg
dit wordt m ongeveer, met het buisje langs buiten, mxr knoppen erop. in een doosje van 119mm op 93 op 35.
ben nog aan het denken op bij input 'penetrate' en bij output 'ejaculate' te zetten :D maar dat gaat er mss een beetje over :D
enig ander alternatief voor input en output is altijd welkom
Valoosj moet z'n inbox effe lege!
net gedaan :)
sture maar DH!
mijn electronica boer gaat eens kijken of hij er een print van kan maken.
vind dit wel een leuk project.
het enigste waar hij tegenop liep is
1 hijzelf kan geen buisvoet met kapje leveren die de buis op de voet houd.
2 de gebruikte ic's moest hij via een omweg ergens anders bestellen.
dus misschien is het handig als guitarnijboer nog andere mogelijkheden plaatst voor diegenen die daar evt op vastlopen.
(ik weet er zijn bijna wel altijd vervangers, maar het is beter goed beslagen ten ijs te komen bij de winkel)
trouwens guitarnijboer.
is er een simpele manier om de uitgang evt met een schakelaartje naar line niveau te brengen om hem toch op een pc aan te kunnen sluiten of voor een effectenbak als de GNX?
En dat betekent niet nad Richard andere opties moet geven maar dat je elektronicaboer z'n leveranciers eens moet moderniseren. Die pokkedingen zijn overal te krijgen.. Behalvebij de reguliere elektronicahandel....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Begrijp me niet verkeerd hoor. In het algemeen loopt wat er nog aan elektronicawinkels te vinden is hopeloos achter bij wat er wereldwijd gebeurt en zijn ze teveel afhankelijk van 1 of twee leveranciers. Waarom denk je dat online shops als Smallbear, banzai, newtone etc bestaansrecht hebben? Juist omdat ze in staat zijn om hun leveringsprogramma klaar te hebben.
Ik heb nog nooit een voorversterkerbuis uit zn voetje zien vallen, die pennetjes worden voldoende geklemt door het voetje hoor.Citaat:
Dan zet je er toch zo'n klemveer op? Ik denk wel dat deze past met een beetje buigwerk.
Woon jij toevallig in drachten en kwam je bij EhrA elektronica want net toen ik weg was ik had de lAASTE ictjes, kwam ik terug en zijden ze dat er iemand was geweest met exact het zelfde schema!Citaat:
hugo
Zoals eerder gezegd zal het signaalniveau geen problemen gaan geven, dit kun je immers regelen met de Level knop.Citaat:
Het probleem is dat deze overdrive is gemaakt om goed te klinken als je hem aansluit op de ingang van een gitaarAmp. 1. De frequentiekarakterestiek van een gitaarversterker is erg verschillend dan die van een audio versterker dus zal de overdrive op audioapperatuur niet erg goed klinken. 2. Met name omdat de speaker van een gitaarversterker ook voor een groot deel verantwoordelijk is voor het goed klinken van ieder overdrive geluid.
Punten 1 en 2 zijn niet aan te passen met een enkel schakelaartje...
ik weet niet of je in dat wereldje zit, maar ik heb wel zo'n idee dat het de kleine winkelier niet makkelijk word gemaakt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
in dit geval kan hij ze wel krijgen, maar moet daarvoor een aparte leverancier aanspreken.
maar meestal moet je toch een bepaalde order grote hebben aan euro's om dat spul franco thuis te krijgen.
daarbij internetwinkels, is mijn ervaring hebben niet eerder voorraad dan dat iemand van dat product iets besteld.
dan zitten ze meestal aan een minimum bestel aantal.
had dat met een toetsten bord.
eerste keer, vier weken wachten, daarna had men er veertig rn was het binnen een week gepiept.
daarbij, alles willen hebben waar geen vraag naar is, is dodelijk voor een bedrijf.
maar 1 voordeel bij deze, ze zijn nog ouderwets klant vriendelijk dus ze proberen het iedergeval.
klopt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
ze zijn nu bezig om te zien of ze er ook een printplaat van kunnen maken.
zover het nu lijkt word dat een dubbelzijdige.
bedankt voor de uitleg!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
@jimwoud, had ik niet gedacht dat dat dan zo stevig zit ( is voor mij ook allemaal nog nieuwe)
@Bert K bedankt voor de link
Weet jij toevallig ook een elegante bescherming voor buisjes? Zo los op een doosje gemonteerd. Je moet het buisje wel goed kunnen blijven zien (iets met mazen ofzo)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Laat maar, gevonden:
http://www.tube-town.net/ttstore/pro...ebuerstet.html
Wel erg duur. Misschien zelf maar maken met een paar busjes en ringen.
hey no one hops, als ze bij ehra er een geslaagd bakkie van kunnen maken, dan ben ik ook wel geintereseerd, woon zelf ook in de buurt van drachten, en heb weinig verstand van electronica, maar als ze er daar een kunnen bouwen volgens dit schema, dan ben ik wel benieuwd hoe dat klinkt.Citaat:
hou ons op de hoogte zou ik zeggen
Ik ben ook erg benieuwd naar de eindresultaten !!!
Richard, zou het mogelijk zijn om er een schakelaartje bij te steken die het circuit dan omleid om het iets vuiler te maken qua overdrive klank? iets als bij de Boss DS-2, die heeft een schakelaar om van gewoon naar turbo te gaan.
men gaat nu proberen een print te maken met drie potmeters.
hun zoektocht naar de schakelaar levert even problemen op.
ook de led aanpassing van valjoos word hierin niet meegenomen.
en op zich willen ze dan het pakketje onderdelen samenstellen
1 zonder buis
2 zonder schakelaar
3 zonder behuizing.
want deze drie dingen zijn toch eigenlijk weer naar ieder idee anders.
om men heeft wel een schakelaar of wil die juist niet, of men heeft al een buis , jullie snappen het wel.
zoals het nu lijkt is de print 8 x 8 cm
(maar onthoud goed, men is nog bezig)
zodra die klaar is en hij doet het ook werkelijk dan zet ik het hier neer.
incl de prijzen voor het hele setje, print of wat dan ook.
misschien voor guitarnijboer even de vraag of je naar jic.nl wil gaan.
daar is bij merken ' tube amp doctor'
welke buis je daar zo aanraden om je ' screaming rabbit' te testen
(weet niet hoe ik bij die naam kom maar vond hem wel leuk)
zij kunnen namelijk sind kort ook materiaal van jic leveren.
maar dit is voor hen er tussen door maar zodra er vorderingen zijn post ik het hier.
Klinkt goed, maar is het te verwachten dat het met een print hetzelfde klinkt als bij point to point?
Ja, natuurlijk. Een print is gewoon ook koperen verbindingen tussen componenten. Dat maakt helemaal niets uit in sound.
toevoeging: dat klopt indien de print goed is ontworpen (dat geld ook voor ptp)
OK dan, ja in theorie kan ik het ook wel begrijpen maar veel mensen zien p2p toch als een soort holy grail... al dan niet terecht..
Zo eenvoudig is het net niet helemaal. Welliswaar heb je kopersporen die komponenten verbinden, maar bij prints liggen die vast en moet je van te voren goed nadenken over het ontwerp. Een slecht ontworpen print klinkt aanmerkelijk beroerder dan P2P, met name doordat er bijv. overspraak of andere storing kan plaatsvinden die je niet meer kunt oplossen omdat de sporen vastliggen. Hier moet je goed over nadenken. P2P is wat dat betreft minder kritisch.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Wat wel waar is:
Bij een goed ontworpen print hoor je, zeker in deze schakeling, geen enkel verschil. En lijkt het mij alleen voordelen opleveren qua stevigheid en bouwgemak.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de prints en wil er denk ik ook wel eentje hebben. Ik weet van anderen die mij mailden dat ze ook van plan zijn printjes te ontwerpen.... Zo kunnen natuurlijk wel veel meer mensen het apparaat nabouwen. Erg leuk!! (natuurlijk wel mijn naam vermelden alsze als bouwpakketjes verkocht worden, dat vind ik dan wel weer stoer :cooler: )
volgens mij worden dat er echt wel redelijk wat, ik kan niet wachten om zoiets voor mijn jcm800 te mikken... (na uitgebreide studeren om zoiets ook te kunnen that is)
Ik zoek al een tijdje een goede overdrive/scremaer en dit spreekt me veel meer aan dan bijv een od808 of ts9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
GG, ik ga er zo eentje bestellen, en ik kom over een paar weken een keer naar Rotterdam, bestel ik er eentje voor jou, en delen we verzendkosten?
Richard, ik vermoed dat je mijn vraag op een van de vorige pagina's gemist hebt :) :satisfie:
Klinkt goed dat plan om printjes te laten maken. De soundsclips klinken trouwens wel erg lekker, I'm very interested.
Zou dit ook lekker werken met een AC15?
ik weet niet wat het gaat worden.
gewoon zien hoever men op een zo klein mogelijke basis dit bijelkaar kan zetten.
ook met point tot point zou je zaken die eigenlijk ver uitelkaar moeten liggen per ongeluk dichtbij elkaar zetten, of zie ik dit verkeerd?
en dat de ontwerper van de schakeling de eer toekomt is logisch!
Kijk vooral uit met het hoogohmige ingangsgedeelte voor de eerste opamp. Daar moet je vooral even mee uitkijken. Sporen niet parrallel aan die van bijv. de uitgang en liefst om de sporen heen opvullen met een eiland waar massa op staat. Verder kan er weinig misgaan.....Citaat:
Ik zou niet weten waarom niet... ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Sommige overdrives klinken niet echt super met een AC15 heb ik gehoord. Mijn Bad Monkey heet er geen problemen mee iig.
Ben al met een andere oplossing bezig. Maar bedankt voor het aanbodCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
guitarnijboer.
je gaf als standaart verkrijgbaar buis
Sovtek 12 AX7LPS
maar kan een 12AX7A-C / ECC83 ook?
en je hebt een PB
De standaard sovtek, Ruby tubes en JJ werken als enigen niet erg best zoals bleek uit de test....Citaat: