Hee dames, en heren(A)
Nog vorderingen?
Ik zag dat simon lekker aan het opschieten was..
Groeten sebas
Printable View
Hee dames, en heren(A)
Nog vorderingen?
Ik zag dat simon lekker aan het opschieten was..
Groeten sebas
Helaas nog steeds erg druk, ik heb de behuizing bestelt maar is nog niet binnen, wacht er nog even op, dan kijken hoe alles erin moet passen, heb trouwens ook gekozen voor een 2HE is toch wat strakker.
Van de zomer heb ik meer tijd en dat moet het af, wil in de zomer ook een SLO maken, tenzij het geluid van de X88R erg tegenvalt maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Plannen genoeg alleen te weinig tijd.
Maar als er vorderingen worden gemaakt hou ik jullie uiteraard op de hoogte.
Mzl Hugo
Ik heb inmiddels de onderdelen besteld bij Nico, Conrad en Newtone.
Daarna gaat het jammergenoeg even in een doos, want eerst moet ik mijn nieuwe huis verbouwen. Uiteraard komt daar een hobbyhok met Werkbank in. Mét bankschroef en uiteraard een aparte groep (elektra doe ik uiteraard zelf), zodat ik mijn vriendin niet geregeld in het donker zet :)
http://home.casema.nl/hartm294/pics/Huissie 048.jpg
Cool dat je ook gaat beginnen, tenminste, als ik de huidige staat van je werkhok zie zal dat nog wel even duren, maar de kamer heeft voldoende potentie, lekker ruim, zonlicht ook altijd prettig.
Succes met de verbouwing
Haha! Nee jammergenoeg wordt dit de woonkamer. Ik heb nog geen foto's van het hobbyhok, ik had de foto erbij gedaan als indicatie van de algehele staat van het huis.
Ik hoop over een maand of twee klaar te zijn.
jaren 70? iig iets ouders......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Het huis is uit 1890 en het interieur uit de 70's inderdaad. En die gore tegels waarschijnlijk uit de fifties... :)
Nah, de meeste van de onderdelen zijn binnen. Ik ben nog het een en ander vergeten maar dat komt wel.
Ook blijken de filterelko's te groot en de klemmenstroken iets te klein, zodat ik toch ook genoodzaakt ben om de voeding-ontkoppelfilters op een apart board te monteren.
Ik zal de tekening gedeeltelijk aan moeten passen.
Wordt vervolgd.
bij mij nog steeds geen vorderingen: druk en even geen zin om te bouwen...
Ook even lekker bumpen...
Jongens hoe gaat het hier??
Hehehe ik durfde niet jim,
maar idd jongens we zetten jullie onder druk..
Al vorderingen
Ik zou graag weer verder willen maar heb het veel te druk, behuizing is binnen, en ben al een beetje bezig met alu voor de hardware aan de binnenkant, maar heb te weinig tijd. Nog een paar weken en dan is de studie klaar en dan ga ik weer verder, hou jullie uiteraard op de hoogte.
De onderdelen liggen nog even te wachten in een doos...
Maar ik kan, om het spannend te houden, nog wel een update geven van mien huus, en dan met name het elektrische gedeelte om het nog een beetje on topic te houden.
Ik ben net klaar met de elektrische installatie. Wat een gekloot zeg, MTS is al weer tien jaar geleden, alle boekies natuurlijk uitgeleend en ik wil geen gepruts, ik wil het wel volgens de regels en netjes dus ja het duurde allemaal wat langer dan gedacht.
Groepenkast met tien groepen gëinstalleerd, waarvan één alamat (=zekeringautomaat met geintegreerde aardlekschakelaar) helemaal dedicated voor mijn prutshoek.
Dus mocht ik een optater krijgen dan gaat alleen bij mij de prik eraf en zit niet het hele huis in het donker hehe :).
Hier dus de Bron van het Leven voor menig zelfbouw project, de X88R als eerste, De Drievoudige Werkbank-WCD:
http://home.casema.nl/hartm294/pics/IMG_2740.jpg
En hier een prent van de pijpelarij vanuit de meterkast (origineel kwam er 1 zielig buisje de huiskamer in):
http://home.casema.nl/hartm294/pics/IMG_2720.jpg
Ik ben inmiddels al wel wat verder, het stucplaat voor het verlaagde plafond gaat er eerdaags in en de hele zooi is al geisoleerd. Al met al loop ik wel al weer twee weken achter op mijn originele plan.
Dus de versterkert, tsja dat zal wel pas augustus of september worden helaas.
Maar het komt af en ik hou jullie op de hoogte. Vermaak je voorlopig maar met wat buizenpedaaltjes :D
Vandaag eindelijk weer wat kunnen doen aan de preamp, heb de behuizing geboord, rack voor de tubes gemaakt en de voorplaat gemaakt. Volgende week weer verder, achterplaat afmaken, dan alles monteren en solderen.
Het schakelgedeelte moet ik nog maken. Ik zal volgende keer weer wat foto's posten.
Heeft iemand een idee hoe de voorplaat te bedrukken, ik heb de stalen plaat vervangen door aluminium. Misschien dat ik deze nog ga hoog polijsten, maar wat is de makkelijste manier om de tekst aan te brengen. Ik zat zelf te denken aan een A4 sheetje te printen, deze op maat te knippen en dan blanke lak erover, maarja of dat echt goed blijft zitten weet ik niet.
Een andere optie die ik heb gelezen is gelijk aan de stap voor het etsen, dus met een laserprinter op fotopapier printen en dan overzetten. Iemand hier ervaring mee of een ander wereldidee?
Hugo
Lekker bezig hugo,
Ik heb gisteren vd week een mesa 50/50 aangeschaft voor de bouw van mn cae3+se clone
Heb je van de cae3+se al een layout?
Kheb alles wat ik nodig heb behalve de componenten:P
Kan je de lay-out eens posten ben wel benieuwd.
Ik heb geen ervaring met bedrukken maar als het een losse plaat is kan je het dan niet zeefdrukken? Of als dat teveel gedoe is kan je de letters misschein bij een stickermaker uit laten plotten en dan de leftovers zegmaar de vellen waar die letters uitkomen meevragen en die plakken en dat dan spuiten ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Maar doet ie het al en klinkt het oke? Dat lijkt me in dit stadium belangrijker, ik zou me nu niet zo druk maken over het uiterlijk.
Ik heb es een blank aluminium pedaaltje bedrukt op de volgende manier:
- print je ontwerp met een lazerprinter uit (in spiegelbeeld) op fotopapier.
- leg het resultaat ondersteboven whatever je wil bedrukken.
- pak een strijkijzer (in een oven kan wellicht ook? nooit geprobeerd) en smelt de toner op het te bedrukken voorwerp.
Hoe lang, hoe heet, soort papier printkwaliteit enz enz, moet je ff mee klooien voordat het goed lukt. Het resultaat is (in mijn geval) errug strak, en niet te onderscheiden profi zeefdruk. De opdruk wordt helaas niet dik (reliëf) en is natuurlijk niet hoogglans, ook zit je vast aan de kleur zwart. Goedkoop is het wel en hele dunne lijntjes en complexe ontwerpen zijn mogelijk.
Nee hij doet het nog niet, ik ben nog niet eens begonnen met het bedraden, dat gaat als eerst gebeuren, ben gewoon benieuwd hoe je zoiets strak kan labelen, ik ga de toner-fotopapier truuk eens proberen.
Hugo
Gaat dat niet makkelijk loslaten dan?
Misschien moet je het dan met blanke lak bedekken ofzo.
Ja blanke lak lijkt mij ook een vereiste, hoop alleen niet dat de toner dan gaat lopen, we proberen volgende week wel wat, heb de buisvoetjes inmiddels gesoldeerd kon het toch niet laten om er wat aan te doen, next de filament.
Heb voor mijn RTD buizen preampje gewoon plakplastic (boekenkaften) gebruikt in de printer. Dan een dag laten liggen (NIET AANKOMEN!) en dan een aantal lagen blanke lak. Werkte redelijk goed, alleen de print is niet superstrak omdat de toner slecht in het materiaal trekt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Maak de lettertjes niet te klein anders lopen de lege ruimtes in bijv de letter "e" "a'' "b" etc vol.
wat foto's van de voortgang
http://img100.imageshack.us/img100/6109/p1010056ih6.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/6012/p1010060ek2.jpg
Volgende week weer verder,
Fijn weekend!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Klinkt misschien gek, maar het zit muurvast, echt no way eraf te krassen. Ik gok dat als je het op een spiegelglad oppervlak doet, het dan wel makkelijker los komt, maar dat heb ik nooit gerprobeerd. Mijn pedaal, waar het dus nog steeds perfect op zit, is gepolijst alu, niet spiegelglad, maar alles behalve ruw.
Ziet er goed uit Hugo! Zorg je er wel voor dat je de voedingdraden naar de schakelaar twist en zo ver mogelijk boven in de hoek van de behuizing propt, zo ver mogelijk verwijderd van die laatste opto's. Hetzelfde geld uiteraard voor de trafo. Misschien moet je die ook shielden, zoals in het origineel:
http://home.c2i.net/rhaakons/More%20...0Internals.jpg
Succes!
Hier nog de mods van Olaf Krampe, misschien heb je er wat aan als ie niet klinkt...
http://www.thinlizzy.de/preamp/panther.gif
Ik heb wel alvast gaten geboord voor de afscherming van de trafo, moet alleen nog even een plaatje vouwen maar dat komt later wel, eerst de bedrading af, thx voor het advies van het twisten van de draad, ik neem het mee. Ik mis alleen nog wat spullen dus moet nog even wachten op een nieuwe zending van Musikding en dan snel weer verder.
Vandaag de potmeters verbonden, hierna het tuberack aan het preampboard, maar dat zal pas volgende week ergens worden.
http://img404.imageshack.us/img404/5599/p1010069ym7.jpg
mooi bezig Hugo. Wat mijn vorderingen betreft: Ik heb mijn preamp board leeggehaald, en ga 'm opbouwen op een turretboard. vind 't terminalstrip niet netjes+stevig. Moet de boel wel zonder twijfels buitenshuis durven te slepen.
Tevens een radicale omgooi van het door mij gebruikte schema! Het leadkanaal blijft (ongewijzigd), de clean gaat weg, een semi-chrunch kanaal komt terug :) Reden hiervoor zijn een ander project.
Deze zomer komt eerst dus een ander project, in samenwerking en parallel met Ibanez Rulez. De Soldano preamp zal dus nog even moeten wachten tot na/eind van de vakantie ;)
van dat project gaan de mensen hier ook wel op de hoogte gehouden worden... details blijven echter nog even "achter gesloten deuren". verslag volgt in due time.
Harrald
Inderdaad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
Ergens deze zomer gaan we er aan werken, over paar weken waarschijnlijk. Ik kan in ieder geval verzekeren dat 't een mooi project wordt dat ík in ieder geval nog nooit iemand heb zien doen :)
Maar goed, eerst maar eens 2 weken naar Slowakije, iig 1 week 30-35 graden :cooler: daaaag ;)
ETA voor de onderdelen is ergens deze week. Simon is weg de komende 2 weken, ik vanaf aanstaande zaterdag 1 week, daarna gaan we aan de slag.
een mooi project is het zeker... om ff mensen lekker te maken...
zeg ik helemaal niets meer
H.
Ik ben benieuwd, wordt het ook een preamp?
In ieder geval succes, ik heb vandaag de draden aan de buisvoeten gemonteerd, ziet er op het moment niet uit, morgen de draden aan het preamp board verbinden en dan schiet het al aardig op.
de post zou in een verkeerd topic staan als dat niet het geval was ;)
H.
Vertel vertel!
Ik ben ook wel benieuwd, zal wel iets high gain worden neem ik aan, maar wat is er cooler dan X88R, een op Diezel Herbert gebaseerde preamp?
Hoi Huge,
ben ook benieuwd jouw preamp. Hoe ver ben je?
Ik heb een Soldano X99 (deze is grotendeels vergelijkbaar) en ben benieuwd hoe jouw zelfbouw klinkt in vergelijking met die van mij. Misschien kunnen we ze een keer vergelijken?
groet
MSNL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
3 kanaals:
1: Soldano SLO
2: Mesa/Boogie Mark IIC+ channel
3: Mesa/Boogie Recto?
midi switchable en ook alle kanalen mengbaar?
Zou gaaf zijn
:D :lp:
zou beetje onozel zijn he :)Citaat:
1: Soldano SLO
3: Mesa/Boogie Recto?
beide preamps zijn nagenoeg dezelfde