die vind ik juist niet mooi, die andere 2 zijn veel mooierCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
maar waarom 2 (exact??!) de zelfde Strat's?
Printable View
die vind ik juist niet mooi, die andere 2 zijn veel mooierCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
maar waarom 2 (exact??!) de zelfde Strat's?
@Luke: Die Squier heb ik al heeeeeeel lang, ben ik ook het meest aan gehecht.
@Hector: Maar ze zijn niet hetzelfde, die ene is namelijk geel en die andere ehhh :chicken:
Waarom ook niet? :D
haha, waarom wel?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quink
laat me raden: het is je lievelingskleur!
Weet je, dat geel is een "levende" kleur. Dat zwart van de Squier vind ik op zich ook mooi, maar het is dezelfde kleur als toen ik hem kocht. De gitaar heeft in de loop van de jaren wel deukjes, krassen, etc opgelopen, maar de kleur blijft. Die twee Vintage White gitaren zijn alletwee anders. Eentje is uit '89, de ander '94. En verdomd, de '89er is geler dan de '94er. En er zitten een paar blauwe vlekken in. Geen idéé waar dat vandaan komt. Maar het "leeft" gewoon meer.
Ja toffe gitaartjes! :satisfie:
KWIJL!!!! Tjezus, wat een mooi ding zeg, haast eng!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Ik vind ze waanzinnig mooi die twee Vintage White maar is die '89er niet een Olympic White dan? Die worden met de jaren meer geler dan wat ze later Vintage White gingen noemen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quink
Voor zover ik weet is het VW. De twee gitaren lijken ook erg op elkaar qua kleur, alleen kun je goed zien (komt op deze foto wat minder over) dat de '89er ouder is. Maar het mag van mij ook best Oly White zijn hoor! ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door California Jam
Ik heb mijn Strat voorzien van de Yngwie mods, het scaloppen heb ik (uiteraard) niet zelf gedaan. Ik heb echter geen messing topkam, maar de originele. De stemmechanieken zijn locking tuners van Schaller.
http://i41.photobucket.com/albums/e2...deck/Strat.jpg
Yngwie soldeert zijn tonepots altijd los. Ik gebruik ze ook nooit op mijn strat dus ik heb ze maar weggelaten.
Dat ziet er wel een beetje gek uit zo. Laat ze er dan gewoon inzitten.
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een set aged volume- en toneknoppen en een pickup cover voor die middelste pup. Het is in de basis een vreselijk mooie gitaar, maar door dit soort rommelige dingen vind ik hem echt lelijk.
Hmm.. smaken en zo, ik heb juist expres een zwarte cover genomen. Volgens mij heb iker ook nog wel een creme cover voor. Vond ik wel mooi. Ooit was de slagplaat wit, ik heb er zelf een tortoise slagplaat opgezet. Dat was op zich een verbetering. Je suggestie voor een creme knop vind ik een goede. Overigens ziet de gitaar er in het echt een stuk beter uit. Flitslicht... Of een beroerde fotograaf, ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Jazeker, die slagplaat is heel gaaf op deze gitaar. Maar die ene zwarte pup en de loze gaten maakt het IMO erg rommelig. De rust is eruit, iets wat wel bij een strat hoort. Vind ik dan...
maar hoe doe ik zo'n koffiebad?!?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
Als er dan iets Malmsteen-achtig op wordt gespeeld, is de rust zeker ver te zoeken.. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
koffie maken en in een bakje gieten, en daar je dingen inleggen die je oud wilt laten lijken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
niet zo moelijk te begrijpen lijkt me
hoeveel suiker?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorikjet
en hoe lang moeten erin liggen? Tot het gewenste resultaat behaald is? en blijft die koffievlek dan voor eeuwig??
vriend van em heeft btw vandaag een SRV singnature gehaald (Fender, 1400 euro, Musicstore)
heerlijk ding!
Twee klontjes en een scheutje melk.Citaat:
ooh ja, de melk niet te vergetenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
Dat zijn echt heerlijke gitaartjes, ik had er ook een uitgeprobeerd bij musicstore echt een perfect stevie geluid:)Citaat:
klopt, hij speelt ook erg fijnCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
Ik post dit toch maar even hier. Ik heb ook net een strat gekocht (jaja ik zal een foto maken en die hier posten). Maar hoe hebben jullie de veren staan, want ik blijf wat stemprobleempjes houden. Ik heb er nu drie veren in, twee schuin en een recht en de brug ongeveer 3 mm boven de body zweven. Wat kan ik doen om hem stemvaster te maken. Ik speelde altijd les paul vandaar :) Ik wil nog wel wat subtiel tremelo werk kunnen verrichten.
De schroeven van de veren van de trem wat aandraaien, want een vintage trem hoort niet te zweven bij mijn weten.
Volgens het boekje dat erbij zit wel, maar misschien toch maar parallel zetten met de body. Ik twijfel nog of ik er twee veren bij zal zetten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marter544
als je er 2 veren bij zet, dan krijg je een hardtail die muurvast zit (met D'addario 011)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebass
Helemaal niet, Hector. Met 5 veren zit er nog zat beweging in.
de mijne zit muur en muur vast..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
die van mij niet.
Mijn strat in het zonnetje.
http://img174.imageshack.us/img174/2382/1000863zv1.jpg
alleen nog even een zwarte slagplaat en zo'n ingekorte tremoloarm vinden :hippie: :hippie:
Dan heb je misschien de schroeven achterin heel erg vastgedraaid? Maar de meesten hier gebruiken dus 5 schroeven en plat op de body?Citaat:
Wel eens over nagedacht...Ik ben ontzettende grote fan van Gilmour , maar om hem nu met alles na te doen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
Doe het dan gewoon, omdat dat zo mooi is :)
Ed O'Brien (Radiohead) heeft twee Clapton strats, beide met een zwarte slagplaat. Erg mooi!
is het niet zo'n 3/4 gitaar? de body lijkt een beetje klein te zijn..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floyd
Nee hoor het is een gewone mex classic 50's
dat dacht ik even, maar zal wel aan mij liggenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floyd
iemand ervaring met de classic '50s en de jimmie vaughan strat? zoja zouden jullie mij dan je mening willen vertellen over deze 2 gitaren
Ik heb een Amerikaans model uit 1983, het jaar waarin ze bij Fender op het idee kwamen om de snaren nou eens niet door de body te laten lopen, maar aan de brug te bevestigen. De achterkant is dus gewoon helemaal dicht. De tremolo is een klik-systeem i.p.v. een schroef, maar die kan ik al een tijdje nergens meer vinden :(
Oorspronkelijk zat er één tone-knop op, op de plaats van de tweede zat de jack. De kenmerkende diagonale Strat jack zat er dus ook niet op. Maar dat heeft een vorige eigenaar omgebouwd naar de gebruikelijke configuratie.
Op het eerste gezicht is het de meest standaard Strat die er is (zwart, witte slagplaat, maple toets) maar hij heeft toch wel iets unieks hierdoor.
Deze periode staat overigens niet bepaald bekend als de beste tijd van Fender, maar mij bevalt ie al 10 jaar prima.
Ik heb een '91 strat plus
http://members.lycos.nl/joostel/fok/91stratplus.jpg
Mr. Floyd boven je heeft toevallig een Classic '50 ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic_sam
Puike gitaar trouwens Joost! Erg apart. Nu nog een maple toets haha