Lijkt wel op zo'n tekst die door een vertaalmachine heen gehaald is. Verder voor iets dat toch wel redelijk speciaal is een erg gare advertentie inderdaad.
Printable View
Lijkt wel op zo'n tekst die door een vertaalmachine heen gehaald is. Verder voor iets dat toch wel redelijk speciaal is een erg gare advertentie inderdaad.
Maar bij die scams staat er nooit een mobiel nr.
Ik heb dus een week geleden een Boss pedaaltje gekocht dat kapot blijkt te zijn, hapert vrij regelmatig. Geluid valt gewoon weg dan.
Helaas reageert de verkoper niet op mails, Heb hem meteen gemailed toen ik het pedaaltje uitgepakt had en probeerde, daarna nogmaals en nu nog een keer. Als die nu niet reageerd gooi ik zijn gegevens hier om te zien of er meer mensen negatieve ervaringen met hem hadden/hebben.
Vrij sneu, het gaat maar om 50 euro, maar vind dat je dan geen kapotte spullen moet verkopen, moedwillig of niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasper159
Ik had dr vorige week naar gemailed, klinkt allemaal geloofwaardig hoor, certificaatje kan nagemaakt zijn maar alles valt te controleren aan de hand van serienummers ed... hij had alleen al dusdanig bod gehad dat het niet eens meer leuk was als amateur om zoiets proberen te kopen...
Iemand die zichzelf henny henderson noem vertrouw ik zowiezo niet, net szoiets als piet peters, kan je niet zereneus nemenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Hier is dus ook nog een andere topic over over di Woodstock Cabs...
volgens Antoon
kunnen ze dus nog eens nep zijn ook (qua dat ze dan van Woodstock komen)Citaat:
Uit 1968 zijn ze in ieder geval niet gezien het checkerboard speakerdoek en de plastic handvaten. Eerder een eerste helft 70er jaren..
maja....net zoals wat Jasper zegt.....waarom geen meer info en dus een grotere advertentie... k bedoel..als het tog om zoiets gaat....
Heeft die gast voor de grap gedaan denkik, zn naam is ;Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
Bied op deze advertentie
E-mailadres: huughelmink@gmail.com
Hugo Helmink waarschijnlijk :)
En de rede van dat korte tekstje is waarschijnlijk omdatie egt iets van 30 aanbiedingen op marktplaats heeft, (Waaronder ong 15 gitaren boven de 2000 euro).
He DUDE, ga je de naam nog prijsgeven?
dat certificaat van die advertentie dat geloof ik ook voor geen meter.. warom zou die er bijzetten dat ie em overal heeft gebruikt en speciaal op woodstock erbij ???
Collectors item?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -geert-
TOEN was woodstock nog een van de vele concerten. LATER is dit concert legendarisch geworden. Je gaat niet DAN al zeggen dat ze op woodstock gebruikt zijn. Ik geloof er niets van.
Als je goed leest is het vodje uit 1990. Toen was Woodstock al wel wat.... Het vodje is dus later erbij gemaakt. Om te checken gewoon een mail naar Marshall en kijken of zij idd dat vodje erbij hebben gegeven.
Dit vind ik ook zo vervelend, een complete gitaar in delen aanbieden, ik dacht dat dat een typisch ebay geintje was: http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...Nid&fta_ind=14
En kijk dan bij alle advertenties van de aanbieder.
Wat een rukker zeg. Best vermoeiend zo'n figuur.
Ik heb (nog) geen vervelende ervaringen met marktplaats en dergelijke. Maar ik ga dan ook altijd zelf langs om het op te halen zodat ik kan kijken of het iets is.
ik heb een tweedehands versterker gekocht, bleek ie dus als ik hem aanzette en als ik hem in z'n overdrive zette een ontzettende pokkeherrie te maken...
een hele tijd geen elektrische gitaar meer gespeeld, en uiteindelijk erachter gekomen dat iemand uit de straat zelf versterkers bouwt... (hele grote dan voor op concerten enzo)
ik me versterker daar gebracht... was er dus iets kapot van de toonregeling...
voor 7 euro heeft ie het vervangen :)
maarja... versterker zelf kon ik voor 25 euro meenemen... dus ach..
Nee, ik ben niet afgezet.
Wel vraag ik me af of ik mezelf gisteren niet heb afgezet :satisfie:
Gisteren mijn Marshall TSL 100 voor € 700,- verkocht. Het ging allemaal bijzonder gemakkelijk! (Zo gemakkelijk dat ik me begon af te vragen of ik er niet te weinig voor gekregen heb.)
De top was al 7 jaar oud, maar ik heb er niet veel op gespeeld. Dat heb ik ook netjes gezegd.
Niks mis mee of is er iemand genaaid? :)
Ik ben niet afgezet, wel misleid.. Zo'n gast had een jcm800 2210 te koop voor een hele leuke prijs. Amp was helemaal origineel volgens hem, perfecte staat, het standaard verhaal..
Het enige nadeel was dat ik er ruim 200 km (enkele reis) voor moest rijden, kom ik daar: blijkt het een omgebouwde combo, met gefiguurzaagd marshall logo... Wat een kutzooi, beetje mensen lokken met wat je niet hebt staan...
Heb onlangs een Telecaster clone met een mooie mahonie body gekocht via marktplaats. Zowel in de advertentie als in een email vertelt de verkoper dat deze gitaar voorzien zou zijn van fender USA elementen. Ik kon hem ook zonder elementen kopen, dan was ie 60 euro goedkoper. Ik toch maar die 60 euro meer betaald.. Wat denk je? Gitaar komt keurig aan.. maar gewone goedkope elementen die nog nooit in de buurt van de USA geweest zijn. Heb hem net een berichtje gestuurd met het verzoek 60 euries terug te storten. Geef hem nog even de kans dit te regelen. Zoniet nagel ik hem aan de schandpaal daar hij nog veel meer advertenties op marktplaats heeft staan.
dat laatste zou ik toch voorzichtig mee zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kidvic
smaad is iets dat jouw meer als 60 euro kan kosten.
al hoop ik wel dat je er met zijn tweeën uit komt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
De 60 euro kan ik missen, het is een principe kwestie. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd naar de afkomst van de elementen.
Smaad... het kan vast geen kwaad mijn persoonlijke ervaring met een bepaalde verkoper te ventileren.
Zojuist een mailtje teruggekregen.. we zijn er uitgekomen!
Netjes opgelost :)Citaat:
Wel jammer dat er toch steeds mensen blijven die op z`on manier proberen iemand af te zetten.
yep ik ben al eens afgezet op marktplaats, ondanks het feit dat we meerdere malen telefonisch kontakt hadden, en ik de verkoper persoonlijk ontmoet had,
de verkoper deed een heleboel beloften over spullen die op dat moment niet aanwezig waren maar die hij zou nazenden, ook zou hij mij de nodige ondersteuning geven bij de opbouw van het e.e.a en er zou nog software volgen
toen de koop gesloten was, bleven de praatjes volgen, maar er gebeurde niets,en binnen een week was het contact volledig weg,. zelfs het email adres bestond ineens niet meer
dom van mij..ben er gewoon ingestonken vanuit onwetendheid..en daar heb ik van geleerd ..ik zat met onvolledige opname aparatuur, eenhoop kabels die ik niet eens kon gebruiken en een kater..en ik was bijna 300 euro armer..
maar goed zoals gezegd, IK was niet zo slim om me zo in te laten pakken en zo veel vertrouwen te hebben..met wat ik NU weet zou t me niet zo snel weer gebeuren
:chicken:
hot item is op dit moment tomtom navigatie.
en het aanbod is vaak dermate dat men een risico neemt want als het werkelijk waar is is het een koopje (dat dan in rook opgaat)
grootste probleem tot nu toe is als je het laat versturen of het wel goed word ingepakt.
en dat gaat wel eens niet zoals je graag zou willen
Ik heb nog nooit problemen gehad met kopen via marktplaats. Ik heb al heel wat CD's e.d. gekocht maar om die prijzen gaan mensen niet lullig doen. Ik heb echter bijna alle onderdelen van mijn zelfbouw gitaar via marktplaats gekocht zonder trubbels.
Ik heb op dit moment een leuke discussie met een scammer die via marktplaats reageert op een gezocht advertentie. Allereerst viel het mij op dat hij iets wil kopen van mij dat ik zelf aangegeven had als gezocht.
Hier een deel van de email conversatie (email adressen en namen zijn gefingeerd) en van onder naar boven lezen :
mark &*&^%^%$ schreef:
> *Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price
> , and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in who
> will make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany
> bank, so if you are ok with this,get back to me asap with your details
> needed for the addression of the Cheque such as below:
>
> Name to be on the Cheque:
> Address where Cheque will be received by you:
> Phone Number's such as Mobile ,Land line and Office Number:
>
> As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will
> come for pick up as soon as you received your money and confirm this
> to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
> Best regards.*
>
> */Sander &&**&%%$$ /* wrote:
>
> In that case I have to add another 500 euro for administration and
> 2799,- for a lawyer. This makes 4594,- euro in total. When you
> come to
> pick up the guitar, bring the Cheque and we'll cash it at the
> postoffice. I'll throw in an extra drol just to make you happy. Don't
> forget to bring the misses as I have a big surprise for her :)
>
> mark ^%$^^& schreef:
> > Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the
> price ,
> > and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in
> who will
> > make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany
> bank, so
> > if you are ok with this,get back to me asap with your details
> needed
> > for the addression of the Cheque such as below:
> >
> > Name to be on the Cheque:
> > Address where Cheque will be received by you:
> > Phone Number's such as Mobile ,Land line and Office Number:
> >
> > As regards the shippment,i have a responsible shipping agent
> that will
> > come for pick up as soon as you received your money and confirm
> this
> > to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
> > Best regards.
> >
> >
> > */Sander ***&%$ /* wrote:
> >
> > Hello Mark, the price for this 1965 Danelectro is euro 1295,-
> > kutjebef.
> > It also has the famous "drol in hollow body feature" Let me know if
> > you're interested in this piece of art.
> >
> > Best regards,
> >
> > M. Afkees
> >
> > mark schreef:
> > > Hello, Get back to me with your last price, if still for sale
> > >
> > > Deze reactie is afkomstig van:
> > > Naam: mark
> > > E-mailadres: m_***&^^%%@yahoo.com
Whahahah!
Hier is volgens mij ook al een ander draadje van.
Uiteindelijk komt het er op neer, dat je werkelijk het geld op je bankrekening ziet en dus maar de boel verstuurt. Na het versturen verdwijnt het geld weer van je bankrekening, omdat er "iets mis" was met de cheque.
Maar volgens mij hoef ik al niet uit te leggen, dat je hier niet in moet trappen :)
Overigens heb ik alleen maar goede ervaringen met marktplaats gehad. Met een beetje common sense kijk je wel een beetje door de valkuilen heen. Bij grote bedragen ga ik altijd zelf langs om het object te bekijken en een beetje af te dingen. Het loont altijd te vragen naar reserve onderdelen.
Ik heb de afgelopen jaren een stuk of 50 maal gebruik gemaakt van marktplaats.
Ben jij er dan ook zo één die gaat afdingen, terwijl er per mail al een prijs is afgesproken?Citaat:
Krijg ineens het duivelse idee om de scammer te scammenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantje
door bijvoorbeeld een rekening te openen, daar het geldbedrag op te laten storten. Wanneer het geld er op staat, Meteen cashen en rekening opheffen.
Of ben ik nu heel erg slecht ? :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Hang er helemaal vanaf, het gebeurt weleens dat er gebreken zijn die niet genoemd zijn in de advertentie. Geloof me dat ik graag betaal naar de waarde van het object. Mijn eerdere post over de telecaster is zo'n geval.
Nee hoor. Maar je moet wel zeker van je zaak zijn. Stel nu, dat dit een Nigeriaan is, die wel daadwerkelijk zit te wachten op de door jou te leveren spulletjes :)Citaat:
Een keer zo'n drama meegemaakt. Zei dat ie ook niet meer geld bij zich had, geen pinautomaat kon vinden, etcetera.... omdat ik ervanaf moest uiteindelijk maar akkoord gegaan. Begon ie z'n geld voor m'n neus te tellen, had ie het wel bij zich! Wat een sukkel zeg :seriousf:Citaat:
Uit schaamte heeft ie het me toch maar gegeven, maar blij met de hele situatie was ik niet
Zegt ie ook nog bij het weggaan: Nu moet je niet gaan denken, die buitenlanders ook altijd (was Indisch geloof ik).... :stop:
Ghehe... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
Nee, ik heb zoiets van: als je per mail al een prijs overeen bent gekomen, moet je bij het ophalen ook niet meer zeuren of er nog wat vanaf kan. Je kunt ook afspreken dat je het eerst wil zien, en dat je dan een prijs noemt, maar prijsafspraken per mail zijn bij mij bindend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantje
In dat geval ga ik graag een persoonlijke confrontatie met hem aan. :soul:
Nou ik weet niet hoor, maar ik had die Bassman eigenlijk voor veel minder willen meenemen, maar jullie waren niet voor rede vatbaar.Citaat:
Laat even weten hoe het afgelopen is ;)
Nee, klopt. Met Westerlingen discussieren we een stuk minder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Citaat:
Wanneer ik via marktplaats iets wil kopen en bij de verkoper langs ga spreek ik zelden een prijs af. Soms heb ik al geboden op een object, dat bedrag betaal ik natuurlijk minimaal. Meestal onderhandelen we dan over de prijs.