Of totdat hij erachter komt dat een Tele toch een schelle Ikea tafel is en hij volwassen wordt en toch een les Paul koopt.
Printable View
Of totdat hij erachter komt dat een Tele toch een schelle Ikea tafel is en hij volwassen wordt en toch een les Paul koopt.
Haha Arjan,
Een Tele met een dikke set Seymour Duncans is geen schelle Ikea tafel mijn gedacht :blast:.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar een les paul gaat me volgens mij nooit bij mij passen.
Zaterdag heb ik er zeker nog 10 geprobeerd van allerhande merken en geen enkele waar ik langer dan 2 minuten op speelde.
Net omdat ze allemaal hetzelfde ergonomische profiel hebben vanaf de +-17de fret.
Iemand van GN-kunne heeft van een Ikea tafel een heerlijk klinkende gitaar gemaakt.
O ja, toonhout hè...
Maar ja, lekker klinkt ie toch.
En voor iedere kerel (en al helemaal als ie nog muziek maakt ook) geldt: ik hoop dat we nooit helemaal volwassen zullen worden.
En kijk eens: al meer dan 200 posts. Als het weer eens inkakt hier, dan post ik een draad over mijn afkeer van de standjes 2 en 4 op een strat. Is iedereen gelijk weer wakker.
Vriendelijke groet, Gus
Open daar eens een post over, Gus! Lijkt me een puik idee.
Les Pauls waren jarenlang ook niet m'n ding. Ik had altijd de pech dat ik die 60s slim taper necks bespeelde. Totdat ik er eentje met een 50s hals, m'n huidige dus, had. Dat was een eye opener voor mij. Zoveel rust in je linkerhand geeft dat.
Die Ikea tafel ken ik ja, was inderdaad hier op het forum weleens gepost.
Arjan, Ik had nu de jb signature, een redelijke baseball knuppel. De dikte van nek maakt niet uit. Mijn duim zit vast na de neck joint en kan vervolgens niet aan de hoge frets, laat staan goed benden. over en uit met les pauls.
Als ik een draadje start over het feit dat les pauls in mijn ogen enkel goed zijn als brandhout, dan ga je pas mensen zien wakkerworden 😂.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Heb je ook een SG geprobeerd?
Maar wat is er nou ook te doen na de 17e fret dan? :???:
SG is toch echt eennlelijke gitaar he 😀.
Maar ja ik heb een geprobeerd. niks sexy aan. solo starts at the 24th fret he 😂.
Gewoon, Les Pauls zijn ouwe lulle bakken :D
Een Les Paul vind ik erg lekker spelen maar iedereen zit anders in elkaar
Tja het is wat het is he, Ik ben er erg blij mee!
Nu de volgende discussie starten. Ik zoek een goede betaalbare multi effecten processor. Zal ik een nieuw draadje starten 😀.
Dag Tom ,
Wat voor frets zitten er op die Telecaster gitaar . Zijn dat dikke frets of van die dunne vintage fretjes ?
Helemaal niet.. ben jj even betoeterd.. kleur-afhankelijk dat wel (het traditionele 'cherry' kan me nie meer bekoren...) maar lelijk.. nee egnie....... en ergonomischer dan de Les-ouwe-lullen-bak-Paul.... (maar waar ik toch nog wel van kan houden... ook kleurstelling afhankelijk...)
Je zou er in de toekomst over na kunnen denken om een LP te laten bouwen (mocht je er later toch stiekem eentje willen). Er zijn manieren om de toegang tot de laatste frets beter te maken.
Bij mijn LP, en het kan nog veel extremer:
http://i63.tinypic.com/33xu5u0.jpg
Heeft een van de nieuwere series dat niet al standaard
Smitty bouwt zijn LP's op verzoek met een diepere cutaway en afgeronde neckjoint. Persoonlijk vind ik die diepere cutaway niet mooi en eigenlijk ook een soort heiligschennis.
Hmm, interessant, ik wist niet dat die ook LP's deed.
Maar een diepere cutaway is wel wat lelijk...
Diepe cutaway vind ik zelf ook niet echt mooi, maar aan de achterkant is veel winst te behalen.
Kijk ook eens naar de LP's van Orpheo. Geen idee wat voor bedragen hij rekent, maar het ziet er erg goed uit en de achterkant heeft een mooie toegang tot de hogere frets.
Gibson doet dat zelf natuurlijk ook gewoon met de Les Paul Axcess.
Krijg je er meteen een Floyd bij. Het ziet er natuurlijk niet uit maar met een beetje mazzel blijft je LP dan wel op stemming.
http://images.gibson.com/Files/704db...eea0c942ce.jpg
http://images.gibson.com/Files/44949...2812334b9a.jpg
Ik vind een floyd best ok op een LP, vwb uiterlijk.
Ronald Rosenau uit Bolsward bouwde na zijn berispingen door Gibson, bijna alleen nog maar LP's met een aangepaste headstock en een tremolo. Persoonlijk vind ik het geen gezicht.....
Die van Rosenau zijn zijn eigen model,voor zover ik weet,en ik kan me er maar één herinneren met een tremolo.
Tremolo's daar hou ik best wel van maar op een Les Paul steekt zo'n ding af als een zwerende vinger.. zelfs een Bigsby op een LP togmaarnie.... En toegang tot de hoogste frets......Lang leve de Flying V's (lekkâh puh?!)
Fuck, waarom luister ik deze morgen ook naar Gary Moore in de auto.........
Lp aanschaffen, die halve Tele inruilen, kan nog binnen 2 weken na aanschaf😂
Gewoon naar de sportschool en spelen op die les Paul totdat je erbij neervalt. Net als Gary!🙈.... Slecht woordgrapje maar je snapt de strekking 😉
Maar mijn budget, de epi reeks speelt echt niet fijn. misschien eens een jaar of 5 sparen voor the real deal.
trakteer zelf dan tussentijds ook eens op een proefrit met een MIJ Tokai Love Rock van een paar jaar oud..(de na- het -jaar-2000 exemplaren ) daar hoef je minder lang voor te sparen .... met een beetje mazzel vind je d'r ok nog een met pup-upgrades .. wordt je misschien wel vrolijk van.
Wat denken jullie van deze in een HH tele?
http://www.bax-shop.nl/gitaar-elemen...t-details.html
Is een behoorlijk geprezen combi volgens mij.
Let wel ff op de spacing.
Je moet van de JB houden. 't Is niet my cup of tea, maar dat zijn veel Duncans niet. Heb je al een beetje geluisterd op YT om je te oriënteren?
Ja wel geluistert maar het is moeilijk oordelen via een filmpje.