Teye zit hier toch ook op het forum?
Printable View
Hou er nou toch over op man. Je weidt je er niet meer over uit? Goedzo, dan heb je misschien eindelijk door hoe kansloos deze discussie is. Daarom staan we er niet open voor.
Een teye gitaar koop je omdat je dát mooi vind. Niet om af te fikken. Dus dat argument slaat nergens op. Je gaat toch niet een custombuild speciaal laten bouwen om hem daarna nog af te fikken?
Sommige spreken u tegen
Voor de rest heb je gelijkCitaat:
Ben wel beneuwd of al die inlays zouden knapen of barsten, Alu zou ook wel cool worden door de hitte.
Als we allemaal een 10tje neerleggen kijken we hoe ver we komen voor een teye.
Als we het redden laten we hem toasten en wordt hij verloot.
Naam invulen als je mee wil doen:
1. Saracen
2. Mac Williams
Ik heb teye net even ge pmmed:punk:
Joh nok even met deze onzin, die je nu allemaal uitkraamt.
Ik heb zelf 10 Gibby's, hoor je mij klagen, neen.
Een gitaar is een gitaar, de één duurder dan de ander en laat de historie bla bla nu gewoon achterwege.
De huidige Gibsons bijvoorbeeld, hebben niets meer te maken met de oude gibby's.
Ik heb Mac zijn bak- en braadwerk met eigen ogen gezien en het ziet er puik uit.
Als je je ogen trouwens goed de kost geeft zie je bij de grote gitaristen der aarde dat ze vaak op afgeragd ogende gitaren spelen, waarom, omdat die lekker speelt en klinkt en voor de rest maakt die jongens het geen reet uit hoe die eruit ziet.
@GlobalWarming: je hebt 't steeds over '(gebrek aan) respect voor degene die het gemaakt heeft'. Vertel daar eens wat meer over?
Dus omdat iemand ergens in een fabriek in de VS of Azie z'n werk heeft gedaan, wat een gitaar heeft opgeleverd, ís het not done om 'm hier af te fikken, onder water te leggen of anderszins te 'mishandelen'? Ik snap daar echt niks van. Ten eerste vraag ik me af hoe dat disrespectvol zou zijn en ten tweede, hoe moet die arbeider daar in godesnaam wat van meekrijgen?
Echt, serieus, ik snap 't niet.
Ik zit er al bijna aan te denken om mijn gitaar af te laten fikken, maar ik heb maar 1 echte gitaar, dus weegt de coole refinish niet op tegen het feit dat ik het een aantal weken zonder mijn beestje moet doen:(
LES PAUL:cheerup::cheerup::cheerup:
Epiphone Les Paul Standard Ebony:crazyhappy:
Vraag of Burns er een opstuurd.:D
http://www.burnsguitars.com/
.
Same here, ik vind dat het bij iedere gitaar mag gebeuren! (nouja, veel)
Edit: PS: ik heb hier nog een Ibanez hangen waar je op los mag gaan, hij hangt toch maar, en verkopen doe ik niet want het is mn eerste gitaar, zit al een tijd te denken wat ik ermee wil doen :)
Nog een stapje duurder, een Steinway:
http://s5.thisnext.com/media/largest...n/03FB2956.jpg
https://www.mossonline.com/images/pr...08_alt_480.jpg
Piano uit de smoke serie van Maarten Baas, bekend van zijn afgefikte meubelen, buitenlaag verbrand en daarna met epoxy behandeld.
Hoe verzeker je zoiets? Via je inboedel verzekering of brandverzekering?
Het zal wel aan mij liggen. Eén van mijn ouders is boekbinder (ambachtelijk) steekt wel een paar dagen/weken tijd in het restaureren van boeken. Als de volgende eigenaar dan het leuk zou vinden om er wat op te gaan kribbelen is dat niet echt veel respect tonen. Het is niet dat hij héél die Gibson verneukt, hij maakt ze alleen persoonlijker maar dan lees je hier dat iedereen het "maar" een Gibson vind. Sommige mensen moeten wel lang sparen om een Gibson te kunnen kopen. Foto's van mensen die gitaren kapot smijten zijn cool, maar toch denk ik telkens weer: "sonde van die gitaar". Misschien ben ik wel een "hardcore" gitaar lover ?
zo denk ik er ook over. zonde van de dure gitaar, maar het affikken om te doen is dan best wel fun:strat:
Maar stel nou he dat je niet wist wat er met de gitaar was gebeurd en je zag een pic op het internet. Dan zou je misschien wel denken, Dude wat een gave finish!
Globalwarming en Yordi-15; jullie gaan compleet de mist in door dit proces te verwarren met een relic-proces van de gitaar. Dat je dat ziet als "respectloos" kan ik nog enigszins inkomen, maar dat is de discussie hier niet.
Dit "affik" proces is gewoon een nieuwe finish voor de gitaar, waardoor de gitaar er kennelijk nog beter door gaat klinken. Zouden jullie het bijvoorbeeld ook even erg vinden als je de gitaar een mooie, nieuwe suburst finish in hoogglans zou geven ipv de "brand-versie" van MacW.?
Dat denk ik ook niet, neen. :) En jouw voorbeeld over de boeken; door in of op zo'n boek te gaan kribbelen, geef je het boek geen intrinsiek voordeel mee (zoals dat bij deze gitaar wel is; dunnere/geen lak = betere resonantie), maar beperk je net de functie ervan omdat je de teksten op of in het boek slechter leesbaar maakt.
Zo'n boek heeft vooral een visuele en informatieve functie, dewelke zeker behouden dient te worden.
Een gitaar heeft eerder een praktische functie, terwijl het visuele bijkomend en subjectief is. Zolang het de praktische functie ten goede komt, kan er, mijn inziens, gewoon aan het visuele ingeboet worden, zonder dat het respectloos overkomt.
"het is niet mijn gitaar" zo kan je ook denken.
algoed, mij maakt het allemaal niet uit. zolang je maar lekker kan spelen op zon ding.
daarvoor is ie tenslotte gemaakt. of je em nou volplakt met stickers of de lak eraf brand.
als je het zelf maar mooi vind en daardoor juist met plezier erop speelt.
heb ook tot het vervelends toe in de winkel gestaan voor mijn Gibson.
daar zitten inmiddels ook al wat krassen en deuken op. dat komt omdat ik er met plezier op speel.
Het neemt niet weg dat ik niet voor dat ding zorg door schoon te houden en in te oliën enzovoorts.
ik vind de slagplaat erop mooi. dus ik heb hem erop geschroefd
ik vind de elementen van mijn epiphone niet super. is het dan ook een misdaad om er andere in te zetten?
Het draait gewoon uit op de gebruikelijke jank partij hier. :lp:
Ik heb wel eens een gitaar in het kampvuur geduwd. Dat was dan op een picknick van een stel conservatoriumstudenten die allemaal uitriepen Ha! Leuk, Teye heeft z'n gitaar bij zich. Ja die is voor het kampvuur!
Je had ze moeten zien kijken toen de gitaar echt voor het kampvuur was...
In vergelijking daarmee is het 'affikken' van deze discussie toch mietjeswerk... De gitaar sneuvelt geeneens.
Bytheway de gitaar in kwestie was een echte POS.
Hahahaha, bedankt O wijze grootmeester der houtverknooiers :D
het maakt dus niks uit wat je met de plank doet zolang je het maar leuk vind.
Ik ben zelf niet zo kapot van al die weelderige inleg maar ik snap het tenminste. Wat moet daar een hoop werk inzitten.
Bedankt voor deze reaktie Teye:ok:
Hehehe ik bedoel maar:D
Het is stihil aan de overkant. :crazyhappy:
Michel heeft de gitaar gehaald en was heueuel blij met het resultaat.