Nou ik niet, ;)
rete vet man! lekkere gitaar sound ook!
ik blijf het een gave studio vinden!
Printable View
Nou ik niet, ;)
rete vet man! lekkere gitaar sound ook!
ik blijf het een gave studio vinden!
Ach ja, ouwe mannen zijn nu eenmaal verhoogd vatbaar voor depressie ;).
Vet hoor. De zang mag nog wat aandacht wat mij betreft, is nu wat droog en dof, maar dat klinkt erg lekker.
Nog niet eens getest :$ denk ook niet ik ze zo gebruik, mn SP C4`s blijven DE overheads. heb ze wel voor wat andere dingen getest, o.a. ride&hihat, en das niet verkeerd! voor dat geld zijn het gewoon relaxte alleskunners, die niet in de weg staan :)
En bedankt voor de reacties op het filmpje! Leuk werk, beetje video sleutelen.
De audio is eigenlijk nog niet af, mag nog wel een laatste hand aan gelegd worden. En myspaceVIDEO maakt het wel heel slecht...
Ik ben vooral erg blij met de drumsounds, met name de snare!
thnx :)
hier is er nog 1, de audio hiervan is eigenlijk nog minder bewerkt....ging nogal vlug. maar het filmpje is strakker gemonteerd:
DRUMS VIDEO
En nog een keer de
BAND VIDEO
Een goeie drummer is het halve werk :). Wat was je mic en pre-amp selectie?
eventjes uit mn hoofd:
* Kick - AKG D112 door een SPL Goldmike
* Snare - top: Senn MD421 (door SPL Goldmike). bottom: Shure SM57
* Tom hi - Shure PG56
* Tom mid - Shure PG56
* Tom lo - Shure PG56
* Tom floor - Sennheiser MD419
* hihat - Sennheiser MD419
* Ride - SM57
* Overhead L - Studio Projec C4 (cardioid)
* Overhead R - Studio Projec C4 (cardioid)
(kick/snare top dus door SPL Goldmike, de rest via Soundcraft tafel preamps)
Niet de meest voor de hand liggende opstellingen, maar stond zo klaar, was gewoon ff proberen. Voortaan gaan mn nieuwe EM700`s op hihat en ride. Ook kan ik voor die floortom mss beter een bassmic (Shure PG52) gebruiken als die niet voor een ander instrument in gebruik is. En ik wil de kick ook nog verrijken met een MD421 bij de kloppert, voor meer tick!
Meer tik? Lijkt me zat zo, maar goed. Ik heb echt enorm geoie resultaten gehad met een 441 op de floor tom, medt een beetje EQ kwamen er echt monster achtige geluiden uit, die 421 zal ook wle goed werken dan neem ik aan. Thanks, en dan toch maar eens op zoek naar zo;n D112 want die kicxk klinkt erg lekker.
Die tik heb ik er redelijk in ge-EQed. Heb in het verleden wel een extra mic gebruikt voor tic, zodat je dat meteen hebt, zonder veel EQen, kan soms lekker zijn (METAL!).
421 werkt idd ook prima op floortom! Maar een bassmic ook. Liefst zou ik ook een MD441 hebben, hoor er veel goeds over! maar is een prijzig grapje...
D112 is idd erg fijn, D12 is nog fijner! Mn shure PG52 is niet zo duur en ook erg redelijk, vind hem niet veel onderdoen voor de D112. MAar als je een leuke D112 vind op marktplaats zou ik hem nemen! heb destijds maar E50,- betaald voor mijne :) goed op letten!
zojuist op marktplaats
Op een knorrende bas kan ie ook heerlijk klinken.
Meet the family :)
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/i...6848109bdc.jpg
Gister toffe band over de vloer :)
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/i...3e5a9d681f.jpg
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/i...9785a0fbcb.jpg
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/i...f5f5d9cba4.jpg
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/i...dd9e4c6cef.jpg
Heb die nieuwe EM700`s op ride en hi-hat gebruikt, klinkt echt prima :) hele goeie verbetering, voor weinig geld! kan ze iedereen aanraden!
Lekker bezig Arjen, binnenkort koop je mijn tent er bij?
Ik zie dat je ook loopt te kutten met die MD421 clips die altijd breken. Daarom post ik even een foto voor je:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/dimarco/micclip.jpg
Je neemt een oude gebroken SM57/58 clip, een ijzerzaagje en een vijl en je maakt hem zodanig pas dat hij er zwaar in gaat en klemt. Kost niks en gaat nooit meer kapot.
Ik haak even aan bij je patserige mic pic :)
Vanavond gemaakt.
Voor op de aanstaande website.
http://img440.imageshack.us/img440/9515/micsn.jpg
Zie ik rechts een Sennheiser MD-211n? Heb ik ook, nog een vrij lekker oldskool geluid :-)
niet te binnenkort mag ik hopen he :o
en bedankt voor de tip! idd wel eens gehoord, alleen nog niet gedaan. het zit best vast geplakt nu, maar ik ga die nieuwe clipjes maar eens maken, wel beter!
Vette pic, solidkick! mooie compositie! heb je nou 3x neumann KM184?
ik vind het erg mooi :) idd minder informatief, omdat sommige mics zo niet herkenbaar zijn.
Maar dat neemt niet weg dat het een mooi plaatje is, kunst welhaast!
Ben nu ook wel benieuwd naar het totaal, als dit nog niet eens alles is ;)
Dit is de basis set voor demowerk:
The usual dynamic suspects (SM57,SM58, MD421, M201, m88, D112, Beta52, MD441) in meervoud.
Aangevuld met minder gangbaar: MD407, MD403, MD211(3x), EV RE-15 (2x), MD412, MD408(2x), Uher m537(3x), Nakamichi CP2 (2x).
Condensator: 2x km184i (plus een paar budget dingen)
1 x AT 4033 (plus een paar budget dingen)
Tegen meerprijs aan te vullen met U87i en C414Bxls
We hebben als voordeel dat we op 15 minuten van Lobbes zitten. Dus in geval van speciale wensen kunnen we ook vrij makkelijk inhuren.
Da's echt heul prettig.:ok:
vette shit man :) en handig dat je dicht bij lobbes zit! Nu pics :D
Ik heb de 1e versie van de website online gezet.
Moet nog muziek bij natuurlijk maar goed, work in progress.
check it out: www.hotwiel.nl
ziet er tof uit man:) wanneer ga je open? Ben je hier al lang mee bezig?
Lekkere prijzen!
Ik heb vandaag weer opgenomen met Balloon, de "huisband". Flinke vordering in weinig uur, een nummer begint erg mooi te worden! Alleen duurt hij 17 minuten :| waaat een mixwerk!
@ Tank, das idd Flow :D hehe...dan moet je hem eens mailen?
Thanks! Per 2011 officieel open. Nu al een beetje officieus :soinnocent:
Het is uitgegroeid vanuit 2 thuisstudio's en een gezamenlijke band.
In 2003 deze ruimte betrokken en langzaam gemaakt tot wat het nu is.
Prijs is bewust laag gehouden. Op basis van gear en ruimte zouden we misschien hoger in kunnen steken maar dat is voorlopig niet nodig.
Vette sound voor weinig is ons motto ;)
17 minuten? Jeeez, da's bijna een boek schrijven :D
Zijn dat die gasten waar je ook die monitoring voor aanlegt?
nice man :) Ik wens je erg veel succes met de studio!
en idd, Balloon is de "huisband" voor wie ik dat systeem aanleg. Zij oefenen/recorden zo`n 2x per week in de studio. Heb een heeeleboel werk aan ze, duurt nog wel een jaar! Ze steken enorm veel tijd en zorgvuldigheid in hun opnames, moet echt top worden!
Ben daar superblij mee, het is niet alleen veel werk/geld, het is ook een onwijs goeie band, goeie muzikanten, en toffe peren! Ik leer er enorm veel van.
zie www.myspace.com/balloonholland en www.balloonmusic.nl voor hun muziek! Heerlijke riffs, spacy sounds, goeie zanger en vage ritmische structuren. Die muziek heeft echt alles in huis!
Hey ska, gaaf om te lezen dat je studio zo lekker gaat! Deafening en Balloon zijn idd gave bands en toffe gasten ;-)
Ben ook nog eens bezig geweest om een studio in het muziekcentrum te beginnen, helaas toen niet doorgegaan en inmiddels hebben we ook een leuke studio/oefenruimte met de band gebouwd.
Dus ik volg je topic met belangstelling want we komen een hoop dezelfde problemen tegen ;-)
Succes! En als ik weer eens binnenloop in het muziekcentrum kom ik zeker ff een kijkje nemen!!
vette band arjan, net je myspace gecheckt, maaruh:
'Whether you're dyed in the wool metalheads or not, there's something in our tunes for everyone to enjoy!'
Dyed in the wool? Kom nou. That is charcoal-english!
danku:) idd leuke bands! en je bent altijd welkom om eens te komen kijken of over problemen te filosoferen! In welke band zit je? en welke studio/oefenruimte heb je nu dan? in alkmaar? waar?
Hehe, die tekst heb ik niet gemaakt, maar de zanger van de metalband, ik snap hem niet eens.... hou me nie zo bezig met die "coole image pooha", gewoon riffs pompen, that`s it.
Ey lijkt me gaaf! Kom zeker ff checken als ik er ben!
Speel nu in MindBeacon en we hebben zelf een ruimte gehuurd omgebouwd tot oefenruimte met studio. We zijn nu met de band een demo aan het opnemen en ondertussen nog wat probleempjes aan het oplossen.
Ik zal wel eens een fotootje maken en posten ;-)
zeer interessante backline btw:) mooi!
Wauw! Wat een gave huisband! Echt exact mijn stijl. Ik ga hun album meteen even downloaden (legaal) in de iTunes store.Sponsor ik gelijk indirect je studio weer.
Tof dat je het zo leuk vind :) Ik heb hun album ook, erg mooi! Die is opgenomen en gemixt door Theo de jong! Ik zal het ze doorgeven, vinden ze vast leuk om te horen!
Damn, toch weer een probleem in de studio... De tweeter van de linker monitor is kaduuk.
moet maar zo snel mogelijk mn Tannoys verhuizen, maar das veel minder relaxt.
Jij hebt wel pech Arjen, ik heb die tweeters nooit kapot. Welke versterker heb je er achter hangen? Het rendement van IMF speakers is vrij laag dus als je hard gaat heb je echt vermogen nodig. Een clippende versterker sloopt je tweeters binnen no time. Ik heb er ergens nog wel een paar liggen, Audax tweeters zijn het, maar je moet ze niet blijven slopen want dat is een dure hobby. :D
zeker pech:(
Als versterker gebruik ik een t.amp S-100, DEZE
zelf heb ik het idee dat we niet heel hard gaan, het is een kleine control room, dus ook niet nodig. volgens mij is het nooit harder gegaan dan de versterker op 12u (bij minder dan 0dB op de main-outfader van de mixer). Zou het kunnen liggen aan plops van bijv phantompower? Enkele keer gebeurde het toch dat ik per ongeluk heb ingeschakeld met de speakers aan.
De tweeter geeft momenteel "distortion". Ik neem aan dat ie dus opgeblazen is. Han, moeten er dan 2 nieuwe tweeters in denk je van hetzelfde type?
HEb het zelfde gehad. Een nieuwe tweeter vind je op marktplaats, of bij Han :), je hoeft maar eentje te vervangen (een matched set is denk ik niet meer te verkrijgen).