Was ja.
Tegenwoordig gelukkig weer te krijgen bij banzai of wwww.tubesandmore.com
Printable View
Was ja.
Tegenwoordig gelukkig weer te krijgen bij banzai of wwww.tubesandmore.com
Maar ja, dan heb je een V1 met een Reissue potmeter.... ;)
Jep! :ok:
Ik ga overigens proberen of ik met een relais de v1 true-bypass kan krijgen. Dan kan ik de originele switch behouden (die overigens veel beter "klikt" dan de v2), hoeft er geen zwaar klikkende 3PDT in en hoeft er ook niets aan de behuizing "gemod" te worden!
Volgens mij heeft D_H dat ook bij mijn V1 gedaan, zo'n relais.
De originele switch zit er volgens mij nl. nog steeds in.
Ik heb/had echter niet het idee dat die V1 veel tone suckt, maar het kan natuurlijk geen kwaad.
Als de potmeter van jouw V1 trouwens kraakt, kun je proberen om hem met contactspray op basis van Isopropanol weer goed werkend te krijgen.
De mijne had zo'n 6 à 7 jaar werkloos in de kast gelegen, o.a. omdat ie zo kraakte, maar op advies van D_H heb ik hem kraakvrij weten te krijgen met die contactspray en hij doet het nu alweer een jaar of 3 nagenoeg probleemloos.
Ik heb wel zeker tot 5 x toe de behandeling herhaalt, en telkens werd het een stukje beter. Uiteindelijk helemaal kraakvrij dus.
Isopropanol heeft als voordeel dat het geen rest-sporen achterlaat, het verdampt compleet, wel in een goed geventileerde ruimte gebruiken, liefst buiten!
Het ziet er wel uit als leuk spul! http://www.youtube.com/watch?v=_7Pp-...layer_embedded
OK, wie heeft er nog meer last van een krakende potmeter in de v2? Sinds ik 'm een tijdje niet gebruikt heb kraakt hij ineens en ik ben niet de enige volgens de Internets.
De 2 grootste ergernissen zijn de krakende/uitvallende potmeter en een hele slechte switch. Sommige zijn zelfs al aan hun 3e v2 bezig.
Iemand anders hier ook problemen met z'n V2?
Yep, ik heb er ook last van, geen gehoor over een overstuurde amp... Contactspray lijkt niet veel uit te maken.
Vandaag m'n beide WH10's maar eens onder handen genomen.
WH10v1:
* True Bypass via 9v DPDT relais met originele schakelaar
* "Always on"
* Felle 3mm groene LEDs aan beide zijkanten
* Boost verlaagd met 330K als R11
* Plastic behuizing van binnen volledig voorzien van alu-tape
* Nieuwe dual potmeter
* Switch hoogte uitgelijnd
WH10v2:
* True Bypass via 3PDT (moet 'm nog "always on" maken)
* Felle 3mm blauwe LED (wil nog 2e LED plaatsen)
* Boost verlaagd met 330K als R11 (was eerst 220K, maar dan werd hij te zacht)
* Nieuwe dual potmeter
* Rubber onder de "rocker" gehalveerd
* Switch hoogte uitgelijnd
Ik heb nu weer 2 volledig functionele en vooral gave Wahs! :ok:
Waarom maak je een pedaal true bypass als hij altijd aan staat?!
Je begrijpt het verkeerd.
Inderdaad!
Met de true bypass schakeling haal ik heel het circuit uit het pad. Dat het circuit zelf nog aan en uit schakelt met FETs is dan niet meer nodig en kan zelfs voor extra "ploppen" zorgen.
De "Always on" mod zorgt er wel voor dat het LEDje altijd blijft branden, die moet je dan gaan schakelen met de switch ipv de FETs.
Ah, dat verklaart wat.
Bumpje:soinnocent:
Heb nu zelf ook een wh10v2.
Het eerste wat me op viel is dat hij echt veel toon en volume zuigt, alsof je alle toon knoppen een kwart terug hebt gedraaid. En de potmeter kraakt nu al. De switch is staand nog wel te doen, maar als je zit krijg je hem in geen mogelijkheid uit.
Ik ga er dus een nieuwe potmeter in zetten en wil hem true bypass maken, alleen weet niet hoe het moet.
HaroldA, zou je kunnen uitleggen hoe jij je wah true bypass hebt gemaakt?
Dit is een optie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...8&postcount=81Citaat:
HaroldA, zou je kunnen uitleggen hoe jij je wah true bypass hebt gemaakt?
Ik heb dat ook al een keer met een relais gedaan.
Zoeken is niet jouw sterkste kant geloof ik? http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...&postcount=149
Ook vind ik het een beetje vreemd dat je over een transistor begint als er over weerstand wordt gesproken. :sssh:
Mijn WH10V2 heb ik vrijwel direct laten modificeren, maar het pedaal was daarna helemaal onbruikbaar geworden, doordat de switch erg slecht/niet schakelde, en doordat hij heel erg ruiste. Ook was het effect lang niet zo goed als mijn oude WH10, die op instorten stond. Het blijkt dat de koperbanen op de printplaat al beginnen te krullen als je de soldeerbout in de buurt houdt. Kortom, mijn WH10V2 is dood. :(
Maarrrrr, ik heb de inhoud van mijn oude WH10 laten overzetten in de nieuwe behuizing, en dat lijkt wonderwel gelukt te zijn. Morgen gaat ie mee het podium op, misschien een idee om de oude behuizing en nieuwe inhoud samen ritueel te verbranden bij het paasvuur, waar we moeten spelen .... helaas wordt het paasvuur niet ontstoken....
Uiteindelijk toch nog een goed einde, ik ben weer happy met mijn nieuwe, oude wah. :cheerup:
Ik heb dezelfde ervaring met de koperbanen van de v2. De v1 is wat dat betreft al vele malen beter!
Op dit moment klinkt mijn v2 beter dan mijn v1, maar dat komt omdat de pot van de v1 niet op de juiste plek vast zit. Z'n sweep zit te hoog.
De v2 begint problemen met z'n switch te krijgen. Soms onderbreekt hij het geluid een beetje.
Ze moeten beiden dus nog een keer onder het mes...
Mijn versie 1 is na een 20 jaar echt naar de kloten.....hij had ooit al een aluminium plate gekregen, maar 2 weken geleden brak de rest van de behuizing na 20 jaar maatje 46 uiteindelijk toch :-(
Heb nu een Dunlop Jerry Cantrell besteld, maar ga mijn oude Wah wel laten overzetten zoals Henri hierboven al beschreef.....nu nog iemand vinden die dat niet alleen wil, maar ook nog kan! :-)
De footswitch van mijn Wh10v2 is kapot, weet iemand hoe ik aan een nieuwe of vervangende kom? Het type is: Fujisoku 8y1011. Google wilt me er niet echt bij helpen...
Er zit een webshop in Duitsland die dat soort spullen kan leveren, maar ik kan niet meer op de naam komen. :makeup: