HT5 en GT8 just got married!!
heej allemaal, (ff oud topic bumpen, mijn message is geen nieuw topic waard...)
ik heb al een tijdje een ht5 staan en gebruikte 'm eigenlijk alleen voor thuis omdat-ie live ruim tekort komt qua volume... iets wat in veel topics hier ook al langs gekomen is...
Maarrrr... vorige week heb ik i.p.v. analoge pedaaltjes eens een ouwe GT8 ervoor gestopt. ik gebruik dan alleen de effecten van de GT8, dus niet de preamp-models en cab-sims etc.
en; geloof het of niet, maar met de GT8 ervoor kun je de HT5 zodanig op z'n donder geven dat-ie hard zat is voor kleine liveshows. ik heb de HT5 dan wel voor me liggen op de grond als een soort floormonitor, gekanteld in een zelfgefabriceerd standaardje.
ik heb er vorige week 2 shows mee gedaan, en dat ging echt super! de HT5 blijft clean, ondanks de hoeveelheid output van de GT8.
Ik heb nu wat meer sounds geprogrammeerd in de GT8 en ga daar volgend weekend nog 3 shows mee doen. Als dat ook goed gaat, zit ik erover te denken om de speaker en versterker van de HT5 in een andere behuizing te bouwen; een floormonitor-behuizing.
ik dacht laat ik dit maar eens even posten om iedereen met en zonder een HT5 duidelijk te maken dat optreden met een HT5 wel degelijk kan.. sterker nog; omdat je de HT5 wel flink open zet (en op z'n donder geeft met de hoeveelheid output uit de GT8), krijg je die fijne randje-oversturing-buizen-sound... fijn versterkertje hoor, die HT5!