@Barno: Is Niiice, how much? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Daar heb je inderdaad een punt. Een slagplaat à la epi dot (zoals die van squirt4ever), met zo'n uitstulping zou veel mooier staan!
Printable View
@Barno: Is Niiice, how much? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Daar heb je inderdaad een punt. Een slagplaat à la epi dot (zoals die van squirt4ever), met zo'n uitstulping zou veel mooier staan!
Mooi werk gast!
die slagplaat zou je idd mss een wat dynamischere vorm kunnen geven..
ik vind die gretsch slagplaten wel mooi die volgen de vorm van je model wat beter..
desalniettemin zo toch al schitterend genoeg!
kan niet wachten tot je met lakfoto's op de proppen komt!
nice and shiny
greetz,
georgy
thx fellas
slagplaat moet ik nog bekijken, punt is: er is heel weinig plaats voor die vorm maar ik heb es iets gezien op charles batey zijn custom tele dat inspiratie gaat geven.
ondertussen heb ik hem es helemaal opgetuigd, alles gesoldeerd, paf, van eerste keer alles perfect: is mij nog nooit overkomen :)
Halleluja wat een bom van een geluid (al is dat voor mij persoonlijk niet echt een referentie) maar there is definately Les Paul heavy rrrock inside this baby, niet verwonderlijk gezien de specs...
Heb nu geen buizenamps hier om tegoei te testen, dus nu door een fender transistortje van 20 watt, hello neighbours! Heel content over de neck al ben ik lastig op maker merkloze tombrug wegens een van de zadeltje van hoge e is gewoon te breed uitgevijld :angry:
frets slechts beetje moeten levellen maar ik moet nu toch maar es een crown vijl kopen want nu hier en daar frets stroef bij bendings.
soit, op naar de finale afwerking en afstellingen.
cheers,
barno
at fingers: we'll make a deal for distribution in Kazachstan :)
edit: deze dus voor het slagplaatidee, btw is dat een vette tele: ja of ja?
http://i158.photobucket.com/albums/t...illcharlie.jpg
Is inderdaad vet, maar bijlange niet zo vet als die Guttlin Supreme Tux van je. God in de hemel, wat is Dat mooi! Laat me weten of die distribution deal in Kazachstan wat wordt, dan verhuis ik naar ginder ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Dude, maak gewoon meer van deze,. we willen ze allemaal hebben!
He! Dat is Little Charlie! Geweldige gitarist, heeft jarenlang samen met Rick Estrin gespeeld onder de naam Little Charlie & the Nightcats. Zoek er maar eens wat van op, echt een topband! Helaas heeft Charlie zijn gitaren in de wilgen gehangen...Citaat:
Sorry voor deze offtopic info.
Mooie gitaar geworden, Barno! Echt schitterend!!
thx man!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
ken charlie hoor :) en hij heeft zijn gitaar niet aan de wilgen gehangen, hij was het touren geweldig beu, gaat voortaan met eigen combo jazz spelen, waar ie altijd zot van is geweest.
Wat een mooie gitaar weer. En dat ook zo snel. Ik vind het echt heel knap. En die tweede slag plaat is imo mooier. Veel succes met de volgende :p .
bedankt yalexw
als ik een gitaar maak, zorg ik ervoor dat ik er elke dag aan werk, vaak is dat maar een kwartiertje, soms maar 5 minuten, af en toe een aantal uren. zo gaat het wel tamelijk goed vooruit.
De gitaar ondertussen uitgebreid getest, afstelling nog niet optimaal maar komt helemaal goed. In eerste instantie was ik onder de indruk van de humbuckersound en vroeg me af of ik die zware sound wel zou kunnen gebruiken. Dacht toen van m eventueel te verkopen.
Echter in repetitiecontext gebleken dat hij fantastisch klinkt (output is me wel wat tè hoog, maar de pups kunnen nog lager) dus ik ga hem voorlopig zeker houden. very glad with it. Vanavond live test.
Me! Me! Me!!!!! :PCitaat:
Hebben wij effe pech ... :mad:Citaat:
Die pickups kunnen nog vervangen worden natuurlijk - ik dacht dat hetgeen er nu in zit maar een tijdelijke oplossing was, dus als de Supreme Tux geweldig lekker speelt en aanvoelt, waarom hem dan wegdoen ?
for the record, deze pups klinken heel goed hoor, 't is alleen dat ik het LP geluid niet gewoon ben en verschoot van de power en de growl van die paf achtige dingen op een full body. De gitaar klinkt altijd "Big" qua sound en presence en da's niet altijd evident in de muziek die ik graag speel.
Nu, dat wist ik op voorhand, dus ik moet niet zeiken :) dit is humbucker sound allover, het zou nogal belachelijk zijn moest de supreme tux geklonken hebben als mijn andere gitaren...
De ouwe pafs op mijn 335 klinken veel single coilier, dat komt omdat het pre 65's zijn en op een semi hollow.
Dit is echt een gitaar zeer geschikt voor classic rock maar dat speel ik bijna nooit, al heb ook ik uiteraard af en toe een AC/DC moment (wie niet?) ...
Voor hoeveel zou je m kunnen kopen dat je er nog winst op maakt denk je?Citaat:
moest ik hem verkopen, wat nu nog niet aan de ordeis, gaat ie weg voor wat men er voor wil geven, op voorwaarde dat dat bedrag mijn materiaalkosten moet dekken (zodat ik toch nog een andere kan bouwen),ik schat een bedrag waarvoor je een beginnersfabrieks gitaar voor heb, mss iets meer
maar nu stop ik met dit gespam. trouwens ik verkoop hem nu nog niet.
zo, het verkopen van de supreme tux wordt mij nu ook formeel verboden door de bandleden omdat hij het uitzonderlijk goed deed tijdens een optreden. het is funest om een gitaar te gebruiken voor hij is afgelakt, maar ik was toch al van plan om hem nog eens opnieuw te stainen en hier en daar licht bij te schuren, dan kan dat zweet er ook worden afgeschuurd.
hier wat foto's in het echte eindstadium: de gitaar aan het werk op een podium :)
Hier en daar wel even moeten opletten want er stonden geen dots (ook geen sidedots op de hals), die heb ik er ondertussen toch maar opgezet
http://i158.photobucket.com/albums/t...emetuxlive.jpg
UBBER UBBER UBBR Ge*l!!Citaat:
Intens tof, Barno! Ik heb gas!!
Wat voor een schaal zit er op dat ding? Gewoon standaard Gibson?
ebben preslotted fretboard was 25'', prs gebruikt die ook dacht ik. ik hab heel mijn leven op fenderscale gespeeld maar sinds ik de 335 heb, ben ik gecharmeerd door iets kortere mensuur.
Gaaf. De Höfner Verythin die ik heb is ook een 335 achtige, maar met een fender scale. Speelt echt heel lekker!
you have got a winner!!!!
prachtig en zonder dots aan de voorkant wel zo mooi
Word het niet eens tijd voor een familiefootootje Guttlin? Doe je niet aan bouwen op bestelling :D
heb hier een foto van even geleden / toen was de Supreme Tux nog niet af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Op bestelling: neuh, daarvoor is het nog niet goed genoeg. Ik ga wel nog wat Guttlin's bouwen en mocht er in de toekomst eentje tussenzit, die echt goed is, zal ik hem wel es op marktplaats flikkeren om te kijken of er interesse is
btw, thx for liking it, gisterenavond fantastisch gevoel op het podium met die gitaar ... en vanavond weer, yes ! :)
http://i158.photobucket.com/albums/t...lyjuly2008.jpg
Lijkt me geweldig om met je eigen gitaar op het podium te staan!Citaat:
Zoww een veer in je reet! Nee doe maar een kip!
Echt fantastisch ziet hij er (weer) uit. Ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien als hij helemaal afgelakt is, m.i. nog veel mooier. Veel plezier ermee en laat ze maar komen, die Guttlins!
Erg tof om ze allemaal naast elkaar te zien zo!!
Thin King en de Supreme zijn toch wel me favo's :satisfie:
Klasse!!
En dan nog de "low-king" (bas), "plexi-king" (zeer foute jaren '80 plexiglazen gitaar), "double king" (doubleneck),... :D
SwampKing, GlamKing (met glittertjes ;) ), LoungeKing (full-hollow?), een 8-snarige Kong King...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Soit, ik hoop dat er geen einde komt aan het rijtje, want ik vind ze stuk voor stuk prachtig. (En stiekem vind ik het een beetje jammer dat de Supreme Tux niet verkocht wordt, al zou het misschien wel tot een klein GN-oorlogje geleid zou kunnen hebben :D)
Anyways, Barno, ik hoop dat je ons nog lang mag verblijden met zulke pracht !
metal king met emg en een floyd
Heel cool, Barno.
Als het ooit zover gaat komen wil ik er echt gaag een hebben, maar dan in een 335 setup 8-)
prachtige gitaar, en hij wordt alsmaar mooier,
ik sluit mij maar aan in dit rijtje van lof en eerbetuigingen, werkelijk een prachtige serie die guttlin's, volgens mij heb je goud in je handen, als je dit slim speelt kan het nog wel eens een populair gitaartje worden.
volgens mij heb je de juiste combinatie te pakken wat vormgeving en stijl betreft hij doet gewoon op een of andere manier heel erg vertrouwd aan, een beetje als of hij uit een of ander stripverhaal komt of zo. een soort van ja...... ik weet het niet :) totaly differend, maar toch zo vertrouwd.
frivool, en toch stijlvol, de overdreven ronde vormen van een wulpse dame 8)
ach... ik hoop dat er nog velen moge volgen, en dat ze op een mooie dag nog eens in de winkel zullen hangen :rockon:
Zo dat zou mooi zijn!
Eens in de zoveel tijd is er een ontwerp dat aanslaat en blijft hangen..
Hoop dat dit er 1 van is :)
Voilà, net terug van weer een optreden waar de Guttlins mee in the spotlight mochten (de Fat King voor slidenummers, de Supreme Tux voor de rootsrocknummers).
Bedankt allemaal voor de vele complimenten! Ik heb ze allemaal wel drie keer gelezen, omdat ik er echt blij van word.
@Fingers: een foute plexiking, super maar toch net one bridge too far :) . Een doubleneck daarentegen wordt overwogen (gewone gitaar en bariton, in thin king versie om het gewicht te reduceren).
Bas komt er wel "Bobking", ontwerp enkele pagina's terug.
@Geofjack: metalking, mmmnah, metaljongens zullen hem toch wat te vintage en te rond vinden denk ik
@Kakihara: Glamking: i like it, zowel de naam als het idee, glitterdeglitter, beetje gay, yes, hou ik in mijn achterhoofd. en Kong King: die naam is utterly fantastisch, mag ik hem gebruiken?
Hoe reageert het publiek in feite op die Guttlins ? Het is immers een ander model dan de vele stras, teles en Les Pauls die ze zien. Of krijg je er geen reactie op ?Citaat:
Uiteraard mag je die namen gebruiken. Ik wil er gerust nog een paar uit mijn duim zuigen zolang je maar Guttlins blijft bouwen :)
het publiek reageert enkel op wat je doet op een gitaar, they couldn't care less of dat een gitaar van 100 of van 10000 euro is :).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
Wel veel complimenten van muzikanten en geluidsmensen na het optreden over "de Guttlin Guitars" (ik draag nl een Tshirt met logo van Guttlin Guitars na het optreden ... :cooler: Die vragen beginnen meestal voorzichtig omdat muzikanten natuurlijk niet graag toegeven dat ze een bepaalde gitaar totaal niet kennen :) Enige verbazing (en opluchting) is hun deel als ze horen dat ze ze moeilijk kunnen kennen omdat ik ze zelf maak :p
Gaaf man! Heel gitaarnet aan de Guttlin!
en ik moet zeggen dat de 'vagabond' mini guttlin ook zittend heel lekker aanvoelt.
barno weet al dat ik overtuigt ben van zijn product en de mini heeft dat alleen maar bevestigt.
alleen vraag ik mij af hoe een strat config of fatstrat config eruit zou zien?
bij een hardtail zou ik dan persoonlijk de forse brug van G&L erop passend vinden
(maar ja 80 dollar is nie niks)
http://www.glguitars.com/shopping/im...ure%20075a.jpg
@barno Mja misschien heb je wel gelijk, maar ik verkies nog altijd een mooie prs-shape boven een jackson warrior of iets dergelijks. K vind Kelly's ook mooier dan een explorer
@hops: mooie brug is dat. alleen heb ik me al es mispakt aan brede stringspacing versus P90's of Pafs ... het kan wel maar ik heb toch graag dat de snaren mooi over de pooltjes lopen, want het maakt echt wel een verschil in volumebalans.
@geofjackon: ja, ik heb het niet zo op gevaarlijkuitziende puntige dingen a la jackson, dean en co, al kan de gibson explorer mij wel bekoren. ach degustibus et coloris non disputandum est ... oid :)