Tja, of je gaat gewoon naar de betere ijzerhandel waar ze ook imperial maten verkopen, en je koopt een paar schroefjes. Behoud je de waarde van je vintage pedalen;)
Printable View
Tja, of je gaat gewoon naar de betere ijzerhandel waar ze ook imperial maten verkopen, en je koopt een paar schroefjes. Behoud je de waarde van je vintage pedalen;)
Ach tegen de tijd dat die pedalen vintage zijn ben ik zelf ook vintage...
ik ga binnenkort een eigen pedalboard maken. het ontwerp ligt al helemaal klaar. ik heb alleen nog een probleem met de voeding.
Ik heb een RMC wah, korg tuner, en er komen nog 2 9V pedaaltjes bij. dit kan ik doorlinken op 1 adapter. maar daarnaast heb ik nog een blackstar distortion 12V distortion.
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn voeding? ik wil het zo compact mogelijk dus liefst geen stekkerdoos op me board.
Zijn er voedingen met beide deze aansluitingen of zijn er plaatsen waar je een voeding op maat kun laten maken?
alvast bedankt
Uiteraard is het mogelijk een gecombineerde voedig op maat te maken maar dan is er iets meer info nodig:
1 hoe groot (fysiek) mag de voeding zijn.
2 hoeveel stroom moet hij kunnen leveren.
Tel hiervoor de afzonderlijke stromen van de gebruikers bij elkaar op.
Pas dan kun je bepalen waar de voeding aan moet voldoen.
gr
Frans
Hetvolgende moet op mijn pedalboard:
RMC-3 wahwah (9V - Max. 200mA)
Korg DT-10 (9V - weet niet hoeveel ampere)
Blackstar distortion (16V - 800mA)
Boss RV-3 (9v - weet niet hoeveel ampere)
Marshall RG-1 (9v - weet niet hoeveel ampere)
Op moment heb ik de blackstar met zijn eigen adapter liggen en de andere met een ibanez adapter met verloopstukje voor 7 pedaaltjes.
In de voedings FAQ staat een link naar een lijst waar je kunt zien hoeveel stroom bepaalde pedalen trekken.
Overigens, de RMC wah trekt dus bij lange na niet 200mA, maar het advies is om geen adapters te gebruiken die meer stroom kunnen leveren. De RV en de Regenerator zijn allebei digitale pedalen en die zullen dus wat meer stroom trekken (50-100mA). Met een aparte adapter voor de blackstar en een one spot met daisy chain of een envoudige 9V voeding zou je al een eind moeten kunnen komen.
Check sowieso de voedings FAQ!
ik wil het liefst een stroomaansluiting maken als in me versterker. 3pins aansluiting.
en dan daarop wil ik dus de 9v adapter en de 16v adapter aansluiten.
aangezien ik het zo compact mogelijk wil maken wil ik geen stopcontact erin maar de draden van beide adapters gelijk op die 3pins aansluiting solderen. is dit mogelijk?
Alles is mogelijk! Het enige wat je moet doen is de vereiste stroom berekenen, zie hiervoor de tip van "Mitch" Dus niet de stromen van de adapters optellen maar de werkelijke stroom die de afzonderlijke units nodig hebben optellen. Als alle stromen en spanningen bekend zijn kun je een adapter (laten) maken welke alle benodigde spanningen levert en wel in 1 behuizing.
Frans
Hoi!
Ik ben een van dezer dagen ook van plan om mijn pedalboard uit te breiden, dit door een showmaster 48-case aan te schaffen.
Ik heb al ergens gelezen dat de diepte IN de case een 14cm zou zijn, kan iemand dit bevestigen?
't Is redelijk belangrijk, aangezien mijn tubezipper een belachelijk "hoog" pedaal is en ik niet voor verrassingen wil komen te staan :)
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos..._7021712_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos...3_228256_n.jpg
Inderdaad 14 cm dus en volgende keer geen crossposts graag.
Zo, en nu ga ik eens een domme vraag stellen. Ik ben begonnen aan mijn eerste pedalenplank, dus ben ik een berg foto's afgelopen. Wat me nu opvalt, is dat iédereen zijn wah aan de buitenkant heeft staan. Heeft dat een reden ?
Bij mij komt er een Fuzz Face voor de wah (en misschien de drive ook, twijfel nog), dus zou hij ergens in het midden uitkomen. Waarom zie ik dat echter nergens ?
Omdat veel mensen hun fuzz voor de wah niet gaaf vinden klinken. En volgens mij had het iets te maken met Buffers.:)
Een FF voor een wah is toch de "normale" volgorde ? Precies vanwege die buffer in een wah die en FF niet graag voor zich heeft zitten.
Maar de enige reden is dus omdat hij eerst in de keten zit ? Ik dacht dat er misschien een praktische reden aan verbonden was.
Ik wah liever met mijn rechter voet, daarom zet ik hem rechts! :D
Even een vraagje dat ik geen nieuw topic waard vind, en waar ik ook niet veel bruikbaars in de zoekfunctie van kon vinden:
Kan ik mijn pedalboard zonder problemen gebruiken voor mijn akoustische gitaar? Ik wil hem aansluiten tussen mijn Marshall AS50 (akoustische versterker) en een standaard steelstring gitaar met fishman-pickups. M'n pedalboard bestaat uit enkele boss-achtige stompboxes (DD5 delay, chorus, tuner, etc).
Ik weet dat er speciale akoustische multieffectenpedalen zijn, vandaar mijn onzekerheid. Bovendien heb ik nog nooit een akoestische gitarist met een pedalboard als deze tussen zijn gitaar en amp in zien staan. Krijgt de versterker problemen? Gaat mijn gitaar ontploffen? Of kan ik het probleemloos proberen?
:seriousf: Nee, hoor. Hoegenaamd geen enkel probleem! Er zijn veel meer akoestische gitaristen die effecten gebruiken dan je denkt, hoor. Het enige probleem dat je kunt hebben, is feedback bij distortions. Dan gaat de gitaar rondzingen. En dan nog niet eens altijd. Doen dus :ok:
Ik wil al een tijdje een pedalboard maken maar nu ik andere versterker heb is mijn footswitch een heel stukje groter. Nu zit ik dus te denken om die showmaster 48 te gaan halen maar ik vind die qua afmetingen zo ontzettend groot.
Het viel me op dat mijn flightcase voor me versterker bijna dezelfde afmetingen had dus ik ben eens gaan passen.
http://www.foto-uploaden.nl/upload/4...1f35ec2f5b.jpg
http://www.foto-uploaden.nl/upload/b...ac4ce6853b.jpg
nu is deze koffer maar 27 diep dus aan 30 cm zou ik genoeg hebben en de showmaster is 38. Ik vind het zo aardig groot overkomen en ik houd niet zo van dat hele uitbundige haha. de breedte lijkt ook of ik ruimte zat over heb maar daar komt waarschijnlijk nog een volume pedaal bij
De hoogte van deze case open is 90. nu kon ik nergens de maten van showcase goed vinden wat daar de hoogte is van het onderste deel open aan de voorkant.
Wat adviseren jullie? zelf case maken en wat duurder uit zijn of gewoon gaan voor die showmaster 48?
Weet er iemand van jullie misschien hoe je zo'n 'box' maakt waar je voeding, send en return in kunt bouwen?
De meesten hier hebben dat bij het deksel van het pedalboard, dan hoeven ze er maar een voedingkabel etc achterin te steken.
Weet iemand een link of beschrijving hoe je dat maakt?
Bedankt vast!
Vraagje
Hoe heet dat ene apparaat (redelijk goedkoop, 90 euro of minder?) ook alweer waar enkele hier hun pedalen mee voeden? Ik ga morgen normaal gezien enkele pedalen kopen en heb dat ook nodig.
????
Ik ga normaal een OCD fulltone kopen en een delay (t-rex replica) dan heb ik toch maar 1 daisy chain nodig?
nee heb hem al gevonden :D
toch bedankt
http://www.visualsound.net/1spot.htm
1 spot
let wel op, die t-rex replica heeft volgens mij 12 Volt nodig. Ik ben er niet zo zeker van of dat gewoon met 1spot gaat lukken.
Aanvulling: ik dacht het wel, maar toch even voor de zekerheid opgezocht: de ocd kan ook 12V aan. Dus als je enkel die twee pedalen ermee moet voeden, kan je zoeken naar een 12V adaptor en een kabeltje om 'm te splitten tussen de twee pedalen.
:(, ik dacht dus dat hij 9 volt was.
En je zegt dat ik op zoek zou gaan naar een 12V adapter, dat zorgt toch niet voor problemen bij pedalen die enkel 9V nodig hebben?
Wat stellen jullie dan voor, ik ben/was van plan alles bij feedback te kopen. Wat bieden zij nog aan?
Zo'n voodoo lab pedal power (en board) of andere in dat genre zijn me iets te duur, zeker omdat ik maar maximaal 4-5 pedalen ga gebruiken.
Of moet ik gewoon deze eenmalige kost maken en zo'n power supply kopen? Ik twijfel alleen omdat ik las dat iemand er ''maar'' 18 maanden mee deed, al weet ik niet hoe frequent hij dat gebruikte maar bij mij zal het maximum om de week zijn.
Wat mijn plan uiteindelijk is, is dit:
Misschien later komt daar nog iets bij als een EHX clone (chorus).
- Fulltone OCD/Zvex box of rock/T-rex Mudhoney/...
- T-rex replica/Boss DD7/Carl Martin Echotone/delayla/...
- Korg tuner
- Boss DS-2 (enige 'aparte' effectpedaal die ik al heb)
Wat ik dus van plan was, was gebruik te maken van zo'n 1-spot en dan een daisy chain en daar alles mee verbinden.
Tips aub., ik dank jullie vriendelijk. :ok:
Probeer deze 's, desnoods 2 stuks. Dan kun je evt. bepaalde pedalen op een aparte adapter zetten, mocht er storing optreden.
Je pedalen kun je er misschien ook wel bestellen, proberen en evt. weer terugsturen (30 dagen proberen).
Zeker geen 12 V op een pedaal aansluiten wat voor 9V bedoeld is!
Je kunt wel een 300 mA adapter op een pedaal aansluiten wat maar 50 mA nodig heeft b.v.
http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm
Overflow hier!!
Over die T-rex fuel tank lees ik dat de uitgangen niet geïsoleerd zijn, wat voor hum/buzz/... kan zorgen?!
Maar hij voedt zowel 9V als 12V, dus daar zie ik geen probleem in.
Maar de voodoo lab pedal power 2 voedt evenwel 9V als 12V (?) !!
Of geldt dit enkel voor de BOSS pedalen?Citaat:
9/12V (x4) – Standard 9V and 12V Boss ACA
With each one of these four outputs delivering 100mA, you can easily power any 9V battery-operated pedals. Boss pedals that specify the PSA adapter operate at 9V like most other pedals. Boss pedals that require the ACA adapter operate at 12V which can be selected via switches underneath the Pedal Power 2 Plus. Any one of these outputs can be individually selected to run at 9V or 12V.
http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm
Hadden ze dit maar in Europa
==> http://www.modtone-effects.com/Power...ltage-En1.html
Ik hoop dat ze bij feedback er genoeg van weten en zullen ze het zelf eens mogen uittesten voordat ik mijn eigen pedaaltjes zou verpesten door verkeerd voltage of dergelijke. :D
Maakt het nu eigenlijk uit welke van de 2 ik neem?
How dom van me! sorry! ik dacht tot 12volt.. maar klopt ook wel ik had in me pedalboard nog appart een One Spot liggen. :D
Zo, die cioks-dingen zijn interessant! Maar ach, ik heb mijn fueltank al.
iets meer ontopic: hoewel ik mezelf slechts als weinig anaal beschouw, heb ik toch een mooi exceltabelletje opsteld met de eigenschappen en prijs van volgende powersupplies, het helpt wel om de meest geschikte te zoeken: pedal power 2; fueltank classic; fueltank junior; flatliner pro; flatliner six; cioks double jack; cioks schizophrenic. Daar heb ik het bij gehouden, je moet ergens stoppen…
Helaas als ik de tabel naar hier copy-paste krijg ik slechts chaos, dus probeer ik even specifiek voor het geval van soupero (en een beetje algemeen) af te lijnen:
Pedalpower, flatliner pro en fueltank classic zijn eigenlijk pas interessant als je voor meer dan 6 pedalen wilt gaan, of wanneer je eveneens AC-pedalen gebruikt.
Als je de mogelijkheid wilt eveneens 12Volt pedalen aan te sluiten, valt de fueltank junior af.
Van wat dan overblijft, vind ik de cioks schizophrenic veruit de interessantste: 6 geïsoleerde uitgangen, 5 daarvan instelbaar ofwel 9V ofwel 12V en eentje dat regelbaar is tussen 1 en 14 Volt of 18 Volt. Voor een nette prijs van iets meer dan 100 euro.
bij die cioks zitten de kabeltjes niet bij de prijs inbegrepen. Die moet je nog los kopen(volgens mij). Als je de prijs voor die kabels meerekent( 5 e per stuk x 6 meen ik) dan kom je op ongeveer dezelfde prijs uit als de burkey six, die je voor 150 e kan krijgen.
Thanks die Cioks ziet er goed uit maar waar is die verkrijgbaar? Ik krijg zeer weinig hits op google, thomann biedt deze ook niet aan.
Enkel haarguitars?
Ik heb 'm bij http://www.nederlandmuziek.com gekocht, maar daar staat hij nu niet op de website.
Banzai heeft 'm nog wel: http://www.banzaieffects.com/Cioks-D...-pr-26331.html
Kabeltjes zijn Eur 2,62 p/st. De Double Jack zelf is 80,- dus voor 80 + (7*2.62 = 18.34) = ~100 Euro heb je 'm compleet met 7 kabels van de door jou gekozen lengte.
Oke, morgen ga ik dus naar feedback en pedalen testen. Ik was nu eigenlijk van plan (als alles goed verloopt) gewoon die pedalpower 2 te nemen want ik heb juist een mail teruggekregen van een muziekwinkel uit Antwerpen dat het een week zou duren voordat ze hem binnen hebbenen ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten.
Of is die Cioks echt zoveel beter?
beter niet, je hebt zelfs meer mogelijkheden met de pedal power. Maar die is wel zo'n 100 euro duurder geloof ik.
Als je voor de schizophrenic gaat wel! (en die's maar 20,- duurder)
Citaat:
Special demands and higher voltages for powering effect pedals led to development of this product from CIOKS.
Specifications:
# Output voltage: 5x 9V or 12V DC (selectable on the bottom, 75mA each).
# 1x 18V DC (80mA) or tuneable between 4 and 14V to simulate boost or dying battery
# 6 DC outlets (centre is positive)
# Individual short circuit protection on each outlet
# 2 LED status indicators (Power & Check)
# 2m mains cable
# Dimensions: 130x75x40mm
# Durable design – 3mm thick case able to withstand a person standing on the device.
# LED status indicators on each outlet give you an overview of your power situation at a glance.
# RCA sockets are used for outlets for better mechanical fixture of the Flex cables connected to the device – to avoid cables unplugging themselves by accident.
Ik ben terug, TEVREDEN, thuis.
Deze ochtend vertrokken naar feedback eindhoven en op gelijkaardig materiaal (eigenlijk precies hetzelfde) gespeeld.
Ik wou beide effecten tegelijkertijd testen dus onmiddellijk gevraagd naar de voodoo pedal power. Deze was ''jammer genoeg'' niet aanwezig maar ik zag wel dat ze een Cioks schizophrenic hadden (hoera, zeker omdat hij maar 99 euro kost) dus werd van deze gebruik gemaakt.
Waar ik echt voor kwam was de T-rex replica, deze probeerde ik uit in combinatie met de OCD Fulltone. De OCD is zeker de moeite maar met de T-rex wou het me maar niet lukken. Als ik clean speelde (OCD uit) en enkel op de delay had ik een lastige brom die de T-rex veroorzaakte, zeer zeer zeer irritant.
Uiteindelijk heb ik de OCD gewisseld voor een T-rex mudhoney, deze was zeker mijn ding. Een zeer lekkere strakke distortion maar in combinatie met de T-rex was het ook niet je dat. Als ik gebruik maakte van beide had ik de brom die hij al maakte met de OCD (kerel van feedback zei dat het kwam omdat hij op de voorversterker inwerkte, dat het ''iets teveel werd'') maar nu wanneer de noten uit gefaded (?) waren kwam er nog een ''noot'' (die ik absoluut niet speelde) achter die maar bleef herhalen. Dit zou volgens hun ook komen omdat de T-rex zeer gevoelig was en misschien niet goed werkte in combinatie met de Cioks.
Zeer jammer voor de T-rex maar deze stelde teleur, zeker met het prijskaartje van rond de 400 euro had ik er VEEL meer van verwacht.
Dan even overlegd en stelden ze de maxon AD999 voor en dit was het. Imho een zeer goede delay, zeer warme en clean klank en niks brom of whatsoever.
Dus ik ben naar huis gegaan met de MAXON AD999 + Fulltone OCD + Cioks en alles werkt prima. :cheerup:
Mijn boss heb ik er bij in het rijtje gezet en nu even de perfecte sound en combinatie zoeken.
En bedankt iedereen voor de tips!!!!!