1n4001's werken prima.
Ik heb 1 diode laten staan als reverse-polarity-protection.
Printable View
1n4001's werken prima.
Ik heb 1 diode laten staan als reverse-polarity-protection.
Op de plaats waar eigenlijk die diode brug moest dus?
Yup, van de aarde naar de +.
Weer wat geëtst:
Nijboertje, Big Muff, Payback, Box of Rock en 2 millenium bypasses.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01468.jpg
Mooie prints hoor! Alleen lijkt t nijboertje niet goed, of ligt dat aan de lichtval?
Hoe dan ook, ziet er strak uit. Vergelijk nog maar eens met een maand of 2 terug, dat geklooi met kopieer papier etc ;)
Je payback pcb ziet er trouwens netjes uit! Mag gezegd worden.
Nijboertje is gelukt hoor. Het zal aan de lichtinval liggen. En ook aan al die aardingsplateau's die D_H getekent heeft. Nu is de grootte perfect, enkel zien dat ik een iets kleiner boortje neem dan vorige keer, want toen had ik bij veel gaatjes de helft weggeboord van het koper dat er rond hangt.
De Payback inderdaad netjes. Thanks. Nu maar hopen dat er niet weer een fout opduikt...
Zij die de pcb willen, PM maar. Als je de ISD16xx nog ergens vindt :D
Zeker wel mooie printjes! Hoe maak je die zo strak eigenlijk? Ik heb bij het nijboertje zelfs nog in paint wat van dat 'roostermotief' zitten weghalen omdat het anders kortsluiting veroorzaakte op de uiteindelijke print. Bij de eerste keer strijken was er van dat rooster nl niet veel meer over dan een zwarte halfdekkende brij. Hetzelfde gold ook voor de dunnere koperbanen.
Ets je gewoon via de fotopapier-->strijk-->ets methode?
Ik gebruik de strijkijzer methode. Enkele pagina's terug staan er wat foto's daarvan.
Ze zijn echt lekker strak he :satisfie:
Op de payback kan je zelfs het detail zien, dan wel ondersteboven, maar er staat duidelijk de referentie naar Tonegod, en mijn uren werk op.
En gebruik je dan glossy paper of semi glossy? Ik gebruik nu semi glossy omdat we daar nog een heel pak van hadden liggen, maar mssn moet ik dan toch maar is glossy gaan kopen voor wat meer detail.
Ik gebruik glossy. Dat raden ze ook aan in de tutorial.
@valoosj
heb even het begin gelezen en vraag mij af hoe je nog aan spelen toekomt met al die trapbakjes.
maar goed ,mij schoot ineens volgend idee door het hoofd.
weet je hoe een behangtafel werkt?
twee bladen met een scharnier, je vouwt hem open en de bladen liggen naast elkaar.
je neemt twee platen, scharnieren ertussen en je vouwt hem dan zo dat alle bakjes aan de buitenkant hangen en schuift er twee panelen over voor bescherming, of je maakt hem zo dat alle pedalen naar binnen zitten dmv een hoge rand aan de achterkant en uiterste zijkant.
tis maar een idee
Momenteel speel ik ook niet echt veel. Ik zit op dat gebied in een dipje. Maar over enkele weken begin ik weer met gitaarles (om eindelijk die scales te leren), dus dan valt dit weer wat stil.
Het is een idee, maar ik ga voor zo'n mooie flightcase met afgewerkte aluminium randjes enzo. Daar ga ik zo'n 180 euro aan kwijt zijn merkte ik gisteren. Maar dan hoef ik het enkel ineen te zetten en met klinknagels vast te maken. Meranti op maat zagen heb ik niet echt zin in...
Volgens mij zitten we in exact dezelfde fase :P Ik ben (te) druk met bouwen, speel eigenlijk alleen om mn effecten te testen en af en toe wat te jammen, neem me al jaren voor les te nemen zodat ik mn weg op t fretboard (mbv scales bijv) beter leer vinden ;) Tof dat je (weer) les neemt. Zou ik ook moeten doen... maja, tijd geld, discipline.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Een ganse middag kunnen werken aan mijn pedalen. (Jaja, de examens zijn eindelijk achter de rug!) Eerst de Box of Rock afgewerkt, of toch zo ver mogelijk. Dit is een cadeau voor een vriend, dus het mag wel mooi worden. Omdat hij zelf goed tekent gaat hij de behuizing nog onder handen nemen, daar komt later nog wel een foto van. De pot heb ik momenteel niet binnen om de SHO af te maken, maar de Rock kant werkt van de eerste keer goed.
Heerlijk als een pedaal werkt zonder debugging. De tone problemen die Ponq had heb ik niet opgemerkt aangezien de Noisy cricket geen goeie amp is :D
Als de pedaal af is post ik wel een soundclip als ik er eindelijk in slaag om mijn files om te vormen tot mp3.
Daarna begonnen aan de behuizing voor de tremulus lune. Deze is geboord, en het verven is ook bijna klaar. Foto's ga ik nog niet nemen, want ik heb nog plannen, maar daar ontbreekt nog iets voor. Dit wordt zoiezo de coolste pedaal in mn bord (op t Nijboertje na mss). Best wel een tight fit in een B behuizingkje (6cm op 11cm). Morgen proberen die af te werken, en weer hopen dat het debuggen niet nodig is.
Cool! Mooie vooruitgang.
Voor de trem,laat me raden: CENSUUR CENSUUR CENSUUR :D
En foto's van de BoR?
(check btw de pic-thread op diystomp voor foto's van een tussendoortje van me)
AUKE! :sssh: Je verklapt het helemaal! :D
Ik zal meteen eens kijken. Foto's van de BoR komen nog, hij is nog niet af. De Rock kant hangt al in de behuizing, maar de SHO nog niet. Dat is voor binnenkort als mn volgende bestelling van Klaus binnen is. Hopelijk iets sneller dan gewoonlijk.
Ik kan wel eens een tussendoortje posten als je wil.
Foto's zijn altijd leuk!
(vorige reply gencensureerd ;) )
Ik zal het morgen doen. Bedankt voor de censuur :)
Niet dat het echt uitmaakt, we zijn hier toch eenzaam, de laatste pagina's zijn voor 99% gevuld met onze zever.
Tijd voor enkele foto's. De overvolle bureau, met de behuizing voor de tremolo in het wit. Daar is ondertussen al wat meer werk aan gebeurd, maar zoals gezegd, dat is voor later.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01469.jpg
Mn A/B heeft nu nieuwe diffuse leds, daar wordt je dus niet blind van door er naar te kijken.
En de Box of Rock
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01471.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01470.jpg
Enkele beschadigingen aan de behuizing. Dit zijn best krengen om te boren. Maar goed, er komt nog wel verf op vermoed ik. Momenteel zonder footswitch getest omdat ik daar de millenium bypass voor ga gebruiken. Maar hij werkte dus wel van de eerste keer.
herkenbaar, zo'n vol bureau!
Wat bedoel je met een diffuse led? Straalt die niet zo? En waar heb je die vandaan? Of heb je m zelf bewerkt?
Btw, heb je mil2bypass al eens gemaakt? Kan best nog wel een troubleshootertje zijn, vanwege de mosfet...
Die leds lijken een laagje plastic over zich te hebben, dit geeft het effect zoals wanneer je met een gewone led schijnt van achter matte plastic. Het geeft nog steeds licht, maar de led zelf kleurt mooier blauw. Ik probeerde een foto te maken, maar het lukte niet zo goed.
Mil bypass ligt zo goed als klaar. De footswitch zorgde best voor wat problemen, ik heb van elk voetje de helft weggeknipt, maar dit is ook niet zo geweldig. De 3094 ontbreekt nog om het af te maken. Zal voor binnenkort zijn. Straks nakijken of ik alles heb op mn bestelling, en dan geef ik ze door aan Klaus.
Eigenlijk moeten we voor de mil2bypass pcb-mount dpdt's hebben. Ik had daar ook veel geklooi mee. Je moet nu zo'n rechthoekige vorm uitboren, en da's zeker niet makkelijk. Maar goed, tis te doen ;)
Ik zal wel groot genoeg boren voor de 2e schakelaar. De eerste zit erin, maar het is maar de vraag of ik elk pootje heb gesoldeerd. Sommige kwamen er niet eens door.
Moet jij trouwens niet eens een foto gaan posten? ;)
Zojuist 2 foto's geplaatst .... .... in mn multi-fx thread :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Haha, ik bedoelde in een ander topic.
Crap, tremulus lune werkt niet van de eerste keer. En de Box of Rock is toch nog iets mis mee. Waarschijnlijk een transistor die kapot is (zoals bij mn SHO deze middag) debuggen is voor morgen of maandag.
Wat er bij de tremulus lune mis is, kan snel opgelost zijn, want ik zie net op de tonepad site dat er aanpassingen zijn gemaakt qua weerstanden en caps.
Mijn probleem: volume is een pak luider dan bij bypass, en afhankelijk van hoe mn pots staan, klinkt er een soort plop/klik wanneer het volume weer stijgt.
Eerst dus de nieuwe weerstanden steken, daarna weer verder zoeken.
Voor je BoR-debug. Volg het signaalpad via de BS170's. Als bij Q1 het signaal wordt versterkt (ff op max gain zetten) dan door naar q2. Komt het signaal binnen (kan je dus testen zonder dat de mosfet in de voetjes zit, het signaal moet ook op t transistorvoetje binnen komen) check dan of ie versterkt. Zo ja, op naar Q3, zo nee, swap Q1 en Q2. Check nu Q1 (wat dus de mosfet van Q2 was). Versterkt ie nu ook niet? Dan is de mosget 99% zeker stuk. Versterkt ie wel, swap ze dan terug en check de omgeving van Q2. Etc.
Succes!
Er is geluid, maar de gain lijkt wel een met 70% verzwakt te zijn. Het zal dus wel aan de mosfet liggen. Met wat kan ik nakijken of het versterkt wordt? Een audio probe? Dat moet ik nog steeds maken.
Heb je zo'n krokodillenklemmetje (die je vaak op mijn foto's ziet)? Verbind die met de output jack (haal tijdelijk de normale output los). Andere kant van de krokodillenklem maak je vast aan een draadje oid, zodat je je contact kan maken op een willekeurig punt in t circuit. Zo kan je het audiosignaal volgen.
Ik moet er zo eens wat gaan kopen. Maar het ligt volgens mij echt aan de mosfets, want de gain is niet zoals het moet, verder werkt alles.
In dat geval kan je natuurlijk ook ff een draadje aan 1 kant vast solderen en daarmee de boel bij langs gaan. Tis de makkelijkste en snelste manier om ff uit te zoeken welke mosfet niet meewerkt.
Hoezo , enkel met 1 draadje alles controleren? Meer uitleg please :satisfie:
sorry, was idd wat kort.
Als je nog een jackbus hebt liggen:
-soldeer 1 draadje vast aan de tip
-soldeer 1 draadje vast aan de sleeve
(pak lange draden, zodat je straks overal goed bij kan)
Verbindt het draadje van de sleeve met de aarde.
Het draadje verbonden met de tip laat je 'los'.
Steek nu de jack van de kabel die naar de versterker loopt in de jackbus. (dus niet meer in de 'normale' output van het effect).
Met het 'losse' uiteinde van het draadje kun je nu overal op het circuit inprikken om het signaal te horen. Begin bijvoorbeeld bij de input. Dan zou je een clean signaal moeten horen. Ga vervolgens naar Q1 etc.
Heb je geen losse jackbus, gebruik dan de jackbus van het effect, maar haal eerst het output draadje van het pcb los.
Beter zo?
Even Ann Van Elsen aan het bekijken :D
Ik lees het zo meteen wel opnieuw met mn aandacht erbij ;)
EDIT: Ann Van Elsen gebruikt vullingen voor op de tv!!!
En ik snap het. Ik zou nog jacks moeten hebben. Komt dus in orde.
Progress report:
Finished!
A/B met buffer
Volumepedaal
Behuizing afwerken (pedaal werkt)
Tremulus Lune!
Troubleshooting
Boutique Box of Rock
On board klaar
SHO
Thor
MayQueen
Geboord
SHO
Geëtst
Ross Phaser
Nijboertje
Payback
Boutique Box of Rock
Green Russian Big Muff
Millenium Bypass (Box of Rock 1)
Nog af te drukken en te strijken
Neovibe
PCB layout maken
Fuzz
Op Ponq zijn tekentafel :D
Delay
De tremulus lune gedebugged. Klein stukje solduur dat ervoor zorgde dat de lfo lekte in het signaalpad. Behuizing is bijna klaar, maar ik wacht nog af met te posten tot ie klaar is. Het wordt de coolste pedaal op mn bord!
En ik geraak nog steeds niet op diy Auke :sneaky:
aaarggghghgh geen foto's!
Hoe lang denk je nog bezig te zij met de Trem Lune? Ennuh, ga je dan een filmpje posten?
Ik zal gutshots nemen ;)
Ik ben nog op zoek naar 1 welbepaald onderdeel om t af te maken...
Deze week langs de gamma gaan om eens te kijken of zij het hebben, en dan moet ik nog een boor van 6,3mm vinden om de knoppen op maat te boren.
Zo meteen dus foto's. En nog steeds geen DIYstompboxes voor mij. Er komt een venster dat de site niet gevonden kan worden. VREEMD!
Ik heb trouwens de trannies getest door ze in mn SHO te steken, ze werkten alle 3. Nu vraag ik me echt af waarom ik zo weinig gain heb bij de BoR
Kan je eens foto's van de achterkant en voltages posten?
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01481.jpg
Box of Rock achterkant
Source: 9,2
Q1
D:4,57
G:2,19
S:0,07
Q2
D:4,64
G:2,19
S:0,16
Q3