Oorspronkelijk geplaatst door drap
Nee, m'n punt is eigenlijk een beetje het ophemelen van wat wel getest is, of wel in het bezit is van iemand en dan glashard dingen zeggen als 'veel beter dan' of 'veel meer dan', terwijl ze die 'dan' niet eens kennen of getest hebben. In dit geval ging het om een Digitech pedaal, maar ik lees het bij zoveel dingen. Dat soort adviesen heb je in mijn ogen helemaal niets aan, omdat het gewoon een vergelijk is van nul.
Ik heb trouwens sowieso het woordje boutique niet eens genoemd. Maar om daar op in te gaan, ik vind 'boutique' één van de mooiste verkooppraatjes en dooddoeners in de pedalenwereld. Ik luister liever met m'n oren, zonder te weten of iets boutique is of niet. Maar dat is mijn mening. Als andere mensen denken dat boutique per definitie voor beter staat, mede door de prijs, tja, ieder z'n eigen. Ik heb zowel boutique als normale fabriekspedalen op m'n plank zitten en het zegt me helemaal niks.
Jawel hoor, die heb ik al gegeven. In het topic waar ie zowel een fuzz alswel een tubescreamer-achtige zoekt heb ik een Digitech DF7 als advies gegeven, omdat daarin beide zit verwerkt en absoluut geen tweederangs pedaal is. Verder heb ik 'm voor z'n blues-achtige fuzz een Rat aanbevolen eens te testen. Of dat de beste opties zijn weet ik niet, maar het zijn wel pedalen waar ik ervaring mee heb.