Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
het lamineren van een hals in de lengterichting zoals je ziet bij warwick en tobias, tja, dat is in de lengterichting, en de transfer van neck naar body kan gewoon plaatsvinden, zonder dat er tussen het vlak demping plaatsvindt. bij die aangelijmde hiel wel. dat is mijn grote probleem met aangelijmde hielblokken. dat het bij akoestische gitaren zo gebeurd... tja, ik blijf er geen fan van. het komt de stevigheid wel ten goede denk ik, maar desalniettemin; ik vind het niks.
lamineren in de lengterichting levert stijfheid op, en de trillingen kunnen door de hele hals lopen, en zo de body ingaan, zonder gehinderd te worden door lijm. moet het via een blok lopen dat aangelijmd is, mis je weer wat frequenties omdat de energie van die trillingen geabsorbeerd worden door de lijm in het blok. hoe strak je ook lijmt, de kans is gewoon groot dat je her en der wat mist. Ik probeer zoveel mogelijk tone te pakken, en zo min mogelijk te verliezen, en met een aangelijmde hiel krijg je dat niet te pakken denk ik.