Buizen vervang je eens in de 3 tot 5 jaar. 10 minuten werk. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
Oh, en ik heb geen printplaat. :cooler:
Printable View
Buizen vervang je eens in de 3 tot 5 jaar. 10 minuten werk. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
Oh, en ik heb geen printplaat. :cooler:
Als je weet hoe je een goed geluid instelt( en ook uit je vingers krijgt!), kom je vaak op de meeste apparaten wel weg hoor, of het nou modelling, buis of transistor is.
Persoonlijk vind ik (voor clean, scheur kan nog wel eens wisselen) het inprikken in een buizenbak vaak het minst bewerkelijk om de juiste toon te vinden, dan een transistor en dan pas modelling.Maar ja.
Tis eigenlijk ook een rare stelling, want zonder al die leuke buizenbakken was er ook geen behoefte geweest aan modelling.:)
In mijn versterker ook niet, zelfs geen tag-board. Een echte point to point dus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Die van mij ook, volgens mij (Fender van '71?).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
Als je buizen 3-5 jaar meekunnen moet je DRINGEND minder posten en meer gaan spelen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
och, als je maar dikwijls genoeg van versterker wisselt hoef je zelf nooit buizen te vervangen :)
:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
Van 1 optreden in de maand gaan ze niet zo gauw stuk. :)
En wie gebruikt zijn amp wekelijks tig uur op oorlogssterkte? En dan nog, laat het 2 jaar zijn. Of zelfs een jaar. 50 euro (gerekend met twee eindbuizen) en nog geen half uurtje werk, daar hoef je een buizenamp niet voor te laten.
Het ligt eraan hoe 'vriendelijk' je versterker voor de buizen is..... In mij HiFi versterker zit al 10 jaar hetzelfde kwartet EL34's en dat met intensief gebruik.
Laatst nog per ongeluk een nacht aan laten staan :sneaky:
Ik hou ervan als een versterker reageert op je aanslag en je volume knop. Als iemand een digitale versterker kan bouwen die dat goed kan ga ik hem kopen.
Tot dan blijf ik lekker bij buizen.
Een draadje als deze is om je een ongeluk te lachen, TS begint al met de opmerking dat buizen overrated zijn als hij bedoelt dat de meeste gebruikers underrated zijn.
Iemand vindt dat PA speakers te veel hoog geven vanwege de tweeters, heuh? :D (welke tweeters? Tad, JBL, RCF, ???)
En een ander kan zijn buizen amp in tien minuten biasen na nieuwe vuurflessen er in te hebben gestopt. Gitaristen zijn een bizonder volkje.