hm dat is wel erg raar... dan zou hij voor mij echt totaal onbruikbaar zijn...
Printable View
hm dat is wel erg raar... dan zou hij voor mij echt totaal onbruikbaar zijn...
Digitale vervorming, ken ik ook bij andere delaytjes. Het is naar!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swan
Is bij de Jamman ook zo. Zit ook een volume regeling op maar vraag me af waarom eigenlijk. Op de DD-6 bijv. zit toch ook geen volumeregeling voor het inkomende signaal? Moet nog even zoeken op welk volume het even hard is als een signaal zonder de Jamman ertussen.
En bij meer dan twee loopjes wordt het al snel een brei op een wat harder volume, thuis heb ik daar nauwelijks last van.
Voor zover ik weet heeft Behringer geen loopstation-achtig apparaat. Je zou op de PC Guitar Rig kunnen proberen, daar zit een loopstation module bij.
Met een regelbare ingang kan ik me iets voorstellen om die vervorming te voorkomen.
de RC20 heeft wel een regelbare ingang, vrij makkelijk te bereiken trouwns (meest rechtse knop bovenop het apparaat. Zit ook een ledje op wat oplicht als het te hard gaat.
Ik heb mijn RC20 achteraan de loop staan dus met 1 of 2 overdrives er voor en ook een wah maar geen probleem met afstellen, knopje staat mooi middenin op de 5 dus kan zachter/harder.
@pol: je kan de RC ook in de effectsloop van je versterker zetten (als je versterker dat heeft uiteraard) kan je ook de aan/uit van een overdriver op je amp benutten en kan je iets eerst clean inspelen, daarna loop laten loopen en de amp op overdrive, pakt ie alleen de gitaar en niet de loopstation op overdrive.
Suc6,
Ik zit ook serieus te gassen op zo'n Loop Station. Alleen zijn sommige dingen mij nog steeds niet duidelijk...
1 - Kon je nou met Boss of met de Jamman de laatste loop weghalen/terugzetten?
2 - Hoe sluit je eigenlijk én een mic, én een gitaar aan op zo'n ding? En is dat bij beide merken mogelijk?
3 - Ik heb gelezen dat je bij de RC20 nog een (dubbele) footswitch aan kan sluiten. Iemand enig idee wat je ermee kan?
1 - Weghalen kan met allebei, terugzetten weet ik zo snel nietCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
2 - Zowel de RC-20 als de Jamman hebben een Mic (XLR) en een Instr (Jack) aansluiting. Je kunt ze niet allebei tegelijkertijd gebruiken, er zit bij beide een switchje op om te schakelen tussen de inputs
3 - Volgens mij switchen tussen bepaalde modes en taptempo. Maar weet ik niet zeker.
Dag mannen,
Ik overweeg ook de aanschaf van een loopstation. Jamman of RC-50. Maar kun je d'r nou ook in een band live mee spelen, zonder click voor de drummer? Doet iemand van jullie dat?Op youtube vind ik alleen filmpjes van mensen die hem solo gebruiken.
Het lijkt mij geschikt om het looppedaal te gebruiken om solotjes wat voller te laten klinken in ons 3-mans bandje. Even een stukje begeleiding net vantevoren live opnemen en tijdens de solo laten afspelen. Of moet ik dat 'even' weg laten?
Bedankt voor jullie ervaring,
rene
Hé René,
Ik heb dus zelf een Jamman maar je moet wel een goeie drummer hebben wil je de Jamman in een band live kunnen gebruiken. We hebben al wel wat uitgeprobeerd maar dat vergt wel de nodige concentratie. Ben nog aan het nadenken hoe we de Jamman het beste kunnen gebruiken, waarschijnlijk ga ik 'm over dezelfde versterker gooien die onze drummer voor zijn SPD-S gebruikt zodat hij 'm goed kan horen. Ben er sowieso al achter dat met een loop uit de Jamman meespelen al heel snel voor een modderige brij zorgt als je één versterker gebruikt.
En dat 'even' hoef je niet weg te laten, maar ik zou je toch aanraden de boel vantevoren op te nemen.
ik gebruik een boss dd-6 om te loopen. Je bepaalt het loopppunt met de voet en kunt eeuwig doorgaan met laag-op-laag. Voor mij werkt dat prima. Oh ja, en als je live speelt moet je of goed timen met inspelen/samplen en de drummer moet goed naar je luisteren en strak blijven. Maar dat moet ook als je niet loopt. :)