Ik heb vorige week een setje Crunchy Paf's voor de Les Paul besteld. Hopelijk komen die morgen eindelijk aan. Dan zal ik een review posten.
Printable View
Ik heb vorige week een setje Crunchy Paf's voor de Les Paul besteld. Hopelijk komen die morgen eindelijk aan. Dan zal ik een review posten.
Dat is het betere werk!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
Hallo mensen,
Even een oud topic weer naar boven halen, omdat ik een beetje advies nodig heb over de gfs pu's.
Ik voor mijn London City mk II Strat nieuwe pu´s hebben, en zit toch echt wel te denken om er gfs pu´s in te gooien, omdat de pu´s die ik eingelijk op het oog(nordstrand pickups) heb, veel en veel te duur zijn op het moment.
Nu wil ik toch graag mijn strat weer gaan gebruiken(heb de originele pickups uit de lc strat al verkocht), en wou ik graag wat advies over welke soort gfs pickups ik nu moet kiezen.
Ik moet gewoon veelzijdige pu's hebben, omdat ik in een top 40/100 band speel. De pickups moeten ook zeker goed overeind blijven emt distortion enz. Nu was ik heel erg benieuwd of een van jullie mij kan vertellen wat een lekker veelzijdig strat setje is, die gewoon lekker klinkt onder veel/alle omstandigheden.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Groeten Tim
Veelzijdig? Lil killers met push/pull pot.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
Sorry, bne vergeten erbij te vertellen dat ik wel een standaard schakeling wil, en gewoon normale single coil elementen.
En ik ben eigenlijk wel een beetje gek op vintage output pickups(heb ik ook in mijn tele zitten).
Maar ik wil dus eingelijk de meest veelzijdige single coil elemten hebben van gfs? Welke moet ik dan volgens julie hebben?
Groeten Tim
Wat versta je onder een veelzijdige singlecoil? of bedoel je veelzijdigheid in de combinatie van de brug- en neckelementen?
Een singlecoil geeft namelijk maar één sound, en dat is z'n eigen karakteristieke singlecoil sound
Precies om die reden installeer ik nu een lil killer in de brug positie met een push/pull pot. De standaard schakelingen van een strat houd je, maar daar bovenop heb je de humbucker voor een vettere scheur (fat strat dus). Ook mijn voorkeur gaat uit naar een vintage output en dus heb ik gekozen voor de 6k killer. Ik benieuwd hoe het uit gaat pakken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Voor in een Top 100 band lijkt me een HB in de brug ook wel vrij onmisbaar. Dan ben je echt flexibel.
Volgens mij zal die pickup gesplit heel veel te zwak klinken: 3k.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist
@underdog: we zullen zien, ik vond dat ook wel lastig om te kiezen. Een te hete pickup wilde ik ook niet, dus ik ben maar met de zwakste begonnen.