Ik heb het ook op mijn squier. Ik heb dan een grote kop en dan zo'n 'transition logo' er op gedaan. Lijkt het net een '66 er :satisfie:
Best tof!
Printable View
Ik heb het ook op mijn squier. Ik heb dan een grote kop en dan zo'n 'transition logo' er op gedaan. Lijkt het net een '66 er :satisfie:
Best tof!
Dat moet er best grappig uitzien, beter dan een 70-ties logo op een kleine kop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
EDIT: Ooops, zie ineens dat de '66er al zo'n grote kop had, dacht dat dat 2 jaar later was.
Aanschafwaarde (netto 30-50 euro)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Gotoh stemmechanieken € 25,50
Diego deluxe tremelo € 40,50
Graphtech topkam € 4,95
2 rol stringguides € 3,90
Verzendkosten €6,95
(subtotaal= €81,80)
Slagplaat, elementen backplate extra jackplate en schroefjes €45,00 (beetje mazzel gehad)
Decal €5,00
GFS SRV Exciter Circuit (incl verzendkosten) €32
Totaalbedrag aan hardware en verzendkosten is dus €163,80, tel daarbij de netto aanschafprijs van €30 tot €50 bij op en je zit ergens tussen de €193,80 en €213,80
Zo, nu is gelijk de eerste vraag uit de eerste post ("wat kost een squier upgrade?".) beantwoord: ongeveer €200 en dat is INCLUSIEF de aanschaf van een tweedehands squier.
En wat heb je dan voor die €200?
Een strat met prima stemmechanieken, een zeer goede tremelo met fantastische afwerking en een schitternde systeem waar de arm mee werkt, een graphtech topkam, stringguides met rollertjes, een actief circuit erin dat meer tonevariaties geeft, lekkere elementen, fender decal en je hebt iets unieks.
En wat heb je dan nog meer?
De unieke ervaring zelf een complete gitaar helemaal inelkaar gezet te hebben en een berg ervaring opgedaan waar je later altijd plezier van hebt. En misschien is het wel een opstapje/verlaging van de drempel, om over te stappen naar volledige zelfbouw, zoals dat voor mij 15 jaar geleden was.
is ie klaar??
foto's foto's!!!!!!
Woooow, rustig! Denk om je bloeddruk. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5
De decal zit er net een uurtje op, nog 12 uur wachten, dan diverse laklagen. Dat lakken moet ik buiten doen (wel onder een afdakje), dus ik wacht op een moment waarop het net flink geregend heeft. Kan nog wel een paar dagen duren met het mooie nazomerweer wat we nu hebben.
Tegen die tijd hoop ik alle spulletjes binnen te hebben. Dan moet ik met de gitaar en de brug naar mijn werk, want daar staat een kolomboor (voor de 6 gaten).
Dan alles solderen en monteren en dan pas is ie klaar. Duurt dus nog wel een weekje ofzo.
Maar de uitgebreide post, net voor die van jou, heb ik geplaatst, omdat ik eindelijk de eerste vraag (wat kost een squier upgrade?) eindelijk concreet kon beantwoorden. Alle bedragen zijn nu helemaal duidelijk omdat ik alles besteld heb.
Sjoerd5, ik verwacht over ongeveer 1 1/2 week weer wat nieuwtjes en foto's te kunnen posten, het is nu alleen nog wachten op de hardware.
toch lakken?
Ik denk dat hij bedoelt dat hij de neck gaat lakken zodat de decal niet zo goed meer te zien is. Body bleef geloof ik ongelakt.
Ziet er leuk uit, beetje overkill aan relic. Als je hem helemaal kaal zou maken heeft dat ook wel weer wat.
PreciesCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Wagenaar
+10
Leuk om te lezen allemaal! Veel succes verder!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Dat wachten tot het heeft geregend is wel een slimme tip. Meestal als ik wat moet lakken doe ik het in de badkamer, maar dan krijg ik later gezeik over me heen dat de hele zooi plakt en stinkt ;) Dat buiten doen na het regenen had ik eigenlijk nog niet bedacht.
Maarja, ik ben ook sinds deze zomer bezig met allerhande klussen te lakken, dus echt veel regen ben ik nog niet tegengekomen ;)
yezzzz maandag een verfbrander... geregeld via werk.. noise
G.G. ik wil nie zeuren maar je decal zit te ver naar achteren...das nie vintage correct!:seriousf: