gelukkig wel...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woutB
Printable View
gelukkig wel...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woutB
das waar...helemaal waarCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
en het grappige (vind ik dan) is dat er weer andere bands zijn (ook best veel) die door te doen alsof ze iets unieks zijn niet kunnen verbloemen datz e standaard zijn.... ;)
en daar heb jij dan weer helemaal gelijk in.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woutB
Het blijkt ook wel dat veel meer mensen mijn mening niet delen, puur op de verkoop van cd's gezien gezien. Maar nnu ben ik dan ook maar een vervelende azijnpisser op dat gebied...moet dat toch eens af gaan leren en het naast me neer gaan leggen.
DOMME OELEWAPPER DAT JE DAAR ZIT! Dat slaat natuurlijk écht helemaal nergens op. "veel te simpel". Waarom denken mensen nou altijd dat iets super technisch in elkaar moet zitten, en zo moeilijk moet zijn dat je al je pezen scheurt om iets moois te maken? damn..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door velvet_revolver
als iets mooi klinkt, klinkt het mooi. en dan maakt het niet uit of daar vijfentwintigduizend noten aan te pas gekomen zijn of dat de muzikant in kwestie net een scheet in een trompet gelaten heeft!
trust your ears, not your eyes!
Net of je slechte techniek niet kan horen. Daar gaat het juist om. Het gaat toch niet om hoeveel noten je speelt? Het gaat erom hoe verfijnt je techniek is en welke tonen je daardoor uit het instrument kan krijgen. Bij een instrument zoals de gitaar, waarbij je direct contact tussen de vingers en de snaren hebt, is dat gewoon belangrijk.
Ik zie elke keer weer mensen die zeggen dat iemand als Kurt Cobain wel een goede gitarist is en dat het enige wat hij niet kan dom snel noten spelen is. Dat hele snel noten spelen is een staw man. Daar gaat het mensen die kritiek hebben om techniek bijna nooit om.
Kijk kijk, een interessante opmerking. Stof tot nadenken voor veel shred-afzeikers/Frusciantefanboys...
damn, natuurlijk hoor is het wél belangrijk dat noten zuiver gespeeld worden, en dat alles perfect gedaan word. En nee, Kurt Cobain was geen legendarische gitarist, en alles wat verkeerd gedaan word op de gitaar geeft zijn muziek misschien wel karakter, hoewel dat persoonlijk is.
Frusciante is al stukken beter dan Kurt Cobain. Als iemand helemaal niet snel kan spelen wil dat niet gelijk zeggen dat iemand ook helemaal geen techniek heeft, ookal is het een limitatie. Er komt heel veel meer bij kijken. Bijvoorbeeld hoe goed iemands vibrato is. Ik heb het laatste album van Metallica niet gehoord maar de vibrato van Kirk Hammett was altijd gewoon zwak of zelfs vals.
En dat Nirvana juist aanspreek omdat Kurt Cobain een slechte gitarist was. Is dat niet meer omdat hun fans vonden, of hoopten, dat een slecht spelende gitarist ook een pop-idool kan worden? Waarschijnlijk ook omdat ze zichzelf met hem identificeerden?
En aan de andere kant, de hele grunde beweging was gewoon een reactionistiche beweging. Iets wat je veel ziet met zowel kunsttrends als modetrends. Denk aan atonale muziek in de klassieke muziek. En ook in de schilderkunst.
Dus dat zijn toch allemaal niet-muziek-technische redenen? Ik limiteer me liever tot de muziek zelf. De solo van Scar Tissue vond ik bijvoorbeeld vermakelijk. Ookal heeft Frusciante niet het imago dat overeenkomt met wat ik denk wat een serieuze muzikant zou moeten zijn.
Maar, ieder mens is een invidu. Dus ieder mens heeft 'wat te vertellen'. Of dat nu over muziek of wat anders gaat. Maar gebrek aan techniek is hier gewoon wel een limiet als je het hebt over de vrijheid jezelf in muziek uit te drukken.
Snap je dan niet dat Cobain die hele techniek niet nodig had om zich uit te drukken? Naar mijn idee is het hem aardig gelukt.
Wat Cobains fans betreft: Hij symboliseerde niet iemand die een slechte gitarist was ook beroemd kon worden, want denk je dat hij zich zag als een gitarist? Nee, en zijn fans ook niet.
Hij drukte zich uit in zijn teksten, niet in zijn gitaarspel.
En nog even over de valse noten: Hou je van Slayer? Die solo's zijn pas vals! maar toch muzikaal verantwoord in z'n genre! Alles mag als je muziek maakt.