ben je zeker? Ik heb het dan niet over een Blues deluxe, hot rod deluxe... ofzo
Printable View
ben je zeker? Ik heb het dan niet over een Blues deluxe, hot rod deluxe... ofzo
Is zo een kastje trouwens ook op een combo aan te sluiten?
Yep, mits je de speakerkabel kunt loshalen.
Deze gast heeft z'n 75'er Marshall MKII 50 w Non Master op een THD Hotplate aangesloten: http://www.youtube.com/watch?v=_UGNm4vBPF8
Check vooral ook z'n andere filmpjes eens. Hij heeft aardig wat amps in z'n arsenaal
vond die thd ook vrij waardeloos, een goeie mastervolume installeren klinkt stukken beter dan zo'n attenuator en is dikwijls nog goedkoper ook...
+ zoals heavy-metal-thunder al zei, meeste van dat geweldige geluid op hoog volume heeft niet zoveel te maken met eindbuizen die harder moeten werken, eerder met de speakers die compressen en vervormen, dat effect krijg je toch nooit op laag volume.
kun je idd beter een kleinere versterker nemen als de eindtrap niet clean mag blijven.
Het opbreken van een buizenamp is het oversturen van de voortrap, is mij ooit eens verteld. Volgens mij draai je nooit de eindbuizen in de oversturing. Vandaar dat een mastervolume een prima oplossing is. Die druk en dat mooie geluid krijg je als je hem echt hard gaat zetten. Inderdaad door je speakers, en omdat hard nu eenmaal mooi is. Geluid moet je voelen. Dat gaat niet op laag volume, ook niet met een Hotplate of Loadbox. :)
mijn amptech zei me dat wat de meesten aanzien als eindtrapoversturing eigenlijk de Phase invertor is die clipt, en dat je voor echte eindbuisoversturing naar een klasse B eintrap moet, waar de P.I. ook echt stroom kan geven, en er zijn niet zoveel buizenversterkers die dit hebben, de Fender 300 PS is er 1 bv.
Ligt er aan wat voor amp je hebt en welke muziek je speelt de gemiddelde blues liefhebber draait zijn 40 of 45 watt ampje open en speelt wel degelijk met eindbuizen vervorming (super reverb bassman bandmaster tremolux enz enz jtm 45)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Als je je amp vol open zet knalt de eindbuis tegen zijn voedings plafond en gaat vervormen.
Bij Pre amp vervorming praat je meer over begrippen als gain
Als ik mijn Bandmaster open gooi op 6, begint ie te oversturen. Maar dat is in de voortrap, niet in de eindbuizen. Want of ik de mastervolume nu vol open heb of zachter heb staan, ik hou dezelfde hoeveelheid oversturing.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacky
Kom, ik weet wel een beetje waar ik het over heb. :)
Volgens mij hangt dat van de amp af hoor. Ik heb op mijn JMP 2203 een extra PPIMV laten installeren. Als ik deze dus laag hou en de originele MV open gooi komt er wel degelijk extra vervorming bij, dit is trouwens ook zo met de PPIMV op 10, ik heb de amp vaak zat helemaal opengedraaid op dat kunnen horen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Maar er is mij idd uitgelegd door dat, wat mensen vaak einbuizen vervorming noemen, vaak het vervormen is van de PPIMV. Die dus ook in de voortrap zit. Maar de mate van oversturing van deze buiz hangt dus af van de stand van de MV. Dus komt er wel degelijk oversturing bij als je de mv opengooit met de gain knop op dezelfde stand.