ja ik ga akoestische gitaar spelen en begin in september met mijn eerste jaar
Printable View
ja ik ga akoestische gitaar spelen en begin in september met mijn eerste jaar
Dan zal je docent je sowieso op weg helpen. Hij/zij zal je laten kennismaken met hem spelen met en zonder plectrum. Hoewel, mijn leraar had het pas na een jaar of 5/6 over een plectrum. Je kunt het in ieder geval aan hem/haar vragen. Voor akoestisch heb je niet echt een plectrum nodig.
Kun je niet een gitaar kopen via de muziekschool? Heb ik ook gedaan, en dat ding werkt perfect.
tja
ik kanereentje huren maar er zijn weiniger gitaren dan leerlinge en er word zo een kaartje getrokken an wie em mag hure of niet (bij ons zijn er maar 4jaar gitarlesse)
Ja zeker..met plectrum heb je bijvoorbeeld het voordeel dat je op een neer kan bewegen over één snaar en dus veel noten achter elkaar kan spelen. Met je vingers gaat dit moeilijk en krijg je een lelijk geluid vind ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joanna
Met plectrum heb je ook niet zulke eeltige vingers nodig om lang achter elkaar te kunnen spelen, maar dat geldt eigenlijk alleen voor stalen snaren.
Zonder plectrum kan je weer makkelijker meerdere vingers gebruiken, je hebt dan immers je wijsvinger vrij. Op deze manier kun je de bas met je duim spelen en melodielijnen met je andere vingers. Dit kan natuurlijk ook met plectrum alleen heb je dan nog maar 3 vingers over voor de melodie.
Qua klank vind ik zelf met plectrum mooier klinken (voller en scherper), maar ieder zijn eigen smaak.
Ik heb eelt op m'n halshand...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CowGuitar
hey
heb zo een site gevonde met van die dinges op (weet begot ni wat is ) (www.tabpower.be) en dan krijg ik dit te zien :CHORDS used in this song:
EADGBE
Em 022000
G barré 3555xx
F barré 1333xx
G 320003
F 133211
INTRO: (Zelfde noten met bas)
Em G F Em G F Em
E |-0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0-|
B |-5--5--5--8--8--8--8--8--6--6--6--5--5--5--5--5--5--5--5--8--8--8--8--8--6--6--6--5-|
G |------------------------------------------------------------------------------------|
D |------------------------------------------------------------------------------------|
A |------------------------------------------------------------------------------------|
E |------------------------------------------------------------------------------------|
E |--X-X-X-X-X------------------|
B |--X-X-X-X-X------------------|
G |--X-X-X-X-X------------------|
D |--X-X-X-X-X------------------|
A |--X-X-X-X-X------------------|
E |--X-X-X-X-X------------------| Herhaal deze twee (boven en naast) riffs enkele keren.
G F
Billy lag te slapen
G F
hij was moe maar tevreden
G F
want hij was pas klaargekomen
G F
in het bed van zijn vader
Em G F Em
E |-0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0---X-X-X-X-X------------------|
B |-5--5--5--8--8--8--8--8--6--6--6--5---X-X-X-X-X------------------|
G |--------------------------------------X-X-X-X-X------------------|
D |--------------------------------------X-X-X-X-X------------------|
A |--------------------------------------X-X-X-X-X------------------| Speel dit dan een
E |--------------------------------------X-X-X-X-X------------------| stuk of 3 keer.
Em G F Em
E |----------------------------------------------|
B |----------------------------------------------|
G |----------------------------------------------|
D |-2--2--2--5--5--5--5--5--3--3--3--2-----------|
A |-2--2--2--5--5--5--5--5--3--3--3--2-----------|
E |-0--0--0--3--3--3--3--3--1--1--1--0-----------|
G F
de wereld ging ten onder
G F
en alles was verloren
G F
en de put was gedolven
G F
en de kat was verdronken
INTERLUDE:
F Em G F Em
E |-------------------------------|
B |--6p5-5-5h8--6--5--------------|
G |-------------------------------|
D |-------------------------------|
A |-------------------------------|
E |-------------------------------| Speel dit zoveel keer je er zin in hebt.
OUTRO:
G F
en Billy lag te slapen
G F
hij was bijna tevreden
(zomaar een liedje) ma wat is dit allemaal?
ik speel al 2 jaar, maar ik speel op 0.09's, dus ik heb aleen een licht hard laagje, maar van eelt is nog lange geen sprake :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Okee, eelt is misschien wat overdreven. Maar de vingers van m'n linkerhand zijn duidelijk minder zacht dan de vingers van m'n rechterhand.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurah
dit is wat gitaristen in de volksmond een tab noemen xD
Maar een beetje een vage.
Of het ligt aan mij, ik ben niet zo'n ster in tabs. Doe mij maar een stuk bladmuziek met normale noten.