niet mijn intentie geweest om tom petty zwart te maken, maar ik vind zijn sterkste punten zijn teksten, en zijn liedjes, veel meer dan zijn ritmische, technische vaardigheden.
Printable View
niet mijn intentie geweest om tom petty zwart te maken, maar ik vind zijn sterkste punten zijn teksten, en zijn liedjes, veel meer dan zijn ritmische, technische vaardigheden.
Het blijft knap dat er elke keer weer oelewappers zijn die een topic bumpen waar al meer dan een jaar niet meer op gereageerd is, het onderwerp vreselijk gedateerd is en eigenlijk alles al gezegd is. Kundig! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif
Tja... Blijkbaar wil er toch nog iemand wat over zeggen, dat er daarover een topic is waar al zo lang niet meer op is gereageerd, dat moet dan maar...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
ik zeg altijd maar beter goed gejat dan slecht bedacht! (geintje he) :hippie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balthazar
ehm, wat bedoel je dan met dat laatste?
Wat ie zegt is dat Petty maar vier akkoorden kent maar dat zijn sterkste punten zijn teksten en liedjes zijn...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
euh...
tja, zou kunnen inderdaad. Maar daarom is hij de zanger en de liedjesschrijver zou ik zeggen....
precies, en daarom vind ik het niet superbriljant van de peppers dat ze een liedje met exact die akkoorden en ritmes, al dan niet gejat, omdat de peppers toch de funk ritme mannen zijn. maar dit dus niet laten zien, maar ook niet de structuur of opbouw en ijzersterke lyrics hebben die tom petty heeft. en oké dat ie maar vier akkoorden zou kennen was wellicht denigrerend maar bedoelde er vooral mee te zeggen dat tom petty het nou niet moet hebben van een ingewikkeld akkoordenschema en een gruwelijk solo ofzo maar meer structureel compositorisch en tekstuele vaardigheden
aha, op die manier. Inderdaad, erg inventief is het niet. De Peppers versie dan. Ik vind trouwens die hele Stadium Arcadium geen zak aan.
U bent zojuist twee treden gezakt op mijn lijst van waardering... :sneaky:
Zonder gekheid, je moet het filmpje op YouTube eens bekijken, waar Frusciante de ins en outs verteld over het nummer, met al de studio geheimpjes erbij. Dan is het toch een wat gecompliceerder nummer dan je in eerst instantie op het gehoor zou denken.
edit: Deze dus: http://nl.youtube.com/watch?v=eE3dUUj4_4Q En deel twee kun je onder het clippie aanklikken.