bump.
Afgelopen zaterdag bij een demonstratie geweest van de Supernova bij Tonika, Groningen. Prima gitarist (naam vergeten) met Strat en een model gitaar wat ik niet eerder gezien heb. Test opstelling met de Supernova, 2x TS212 en rack-apparatuur. En een hele grote groundcontrol.
Opvallend mooie sounds! (Ik herkende er zeker mijn voormalige MTI in), maar dan méér. Clean vond ik niet Fenderish, wel glashelder, maar niet die belletjes. Door de rackgear hi-fi achtig, met name de stereo-sounds. Maar absoluut overtuigend.
Het mooiste vond ik de channel 2 i.c.m. OTS-functie. Héérlijke crunch met een lichte saturation. Maar dan heb je nog 4 channels, met allerlei opties.
High gain klonk waanzinnig, rock sounds idem.
Toch bemerkte ik tijdens de demo dezelfde koch-dingetjes die ik ook op mn MT had: na het switchen van een channel volumeverschillen. Eerst weer de tone bijdraaien, steeds weer. Juist dát maakte de Koch -voor mij- lastig in gebruik, vooral live. En dan is de SN nog complexer ook.
Voor mij is de SN een amp voor echte tone-fanaten en wellicht professionals die met 1 amp alle kanten uit moeten kunnen.
Zodra er een Studiotone head komt met die heerlijke OTS functie, is ze voor mij...